Automobilka Toyota potvrdila, že zbrusu nový crossover pro třídu minivozů v segmentu A se bude jmenovat Aygo X a vyrábět se bude v kolínském závodu Toyota Motor Manufacturing v České republice. Odhalen bude počátkem listopadu.
Nový model předznamenává rozšíření stále rostoucí nabídky crossoverů značky Toyota. Označení X se čte jako „cross“ a navazuje na typický znak tohoto modelu uvedený v roce 2014 společně s Aygem druhé generace.
Při vývoji zbrusu nového Ayga X se Toyota rozhodla nabídnout modelovou obměnu kompletně vyvinutou a navrženou ve vývojovém centru Toyota Motor Europe. Vyrábět se bude rovněž v Evropě, v České republice.
Aygo je od roku 2005 nejdostupnějším produktem od Toyoty, oceňovaným zákazníky pro jeho mladistvý a zábavný charakter.
Nejnovější kompaktní vůz z modelové nabídky od Toyoty je postaven na úspěšné podvozkové platformě TNGA GA-B, která se poprvé uplatnila u nového Yarisu, který je aktuálně evropským Autem roku 2021, a později též u nového provedení Yaris Cross.
Aygo X, vyvinuté v Evropě pro evropské zákazníky, reaguje na aktuální i budoucí životní styl v evropských městech a příměstských oblastech. Cílem je nabídnout sebejistý kompaktní crossover, jedinečný ve třídě minivozů.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?