Automobilka Toyota potvrdila, že zbrusu nový crossover pro třídu minivozů v segmentu A se bude jmenovat Aygo X a vyrábět se bude v kolínském závodu Toyota Motor Manufacturing v České republice. Odhalen bude počátkem listopadu.
Nový model předznamenává rozšíření stále rostoucí nabídky crossoverů značky Toyota. Označení X se čte jako „cross“ a navazuje na typický znak tohoto modelu uvedený v roce 2014 společně s Aygem druhé generace.
Při vývoji zbrusu nového Ayga X se Toyota rozhodla nabídnout modelovou obměnu kompletně vyvinutou a navrženou ve vývojovém centru Toyota Motor Europe. Vyrábět se bude rovněž v Evropě, v České republice.
Aygo je od roku 2005 nejdostupnějším produktem od Toyoty, oceňovaným zákazníky pro jeho mladistvý a zábavný charakter.
Nejnovější kompaktní vůz z modelové nabídky od Toyoty je postaven na úspěšné podvozkové platformě TNGA GA-B, která se poprvé uplatnila u nového Yarisu, který je aktuálně evropským Autem roku 2021, a později též u nového provedení Yaris Cross.
Aygo X, vyvinuté v Evropě pro evropské zákazníky, reaguje na aktuální i budoucí životní styl v evropských městech a příměstských oblastech. Cílem je nabídnout sebejistý kompaktní crossover, jedinečný ve třídě minivozů.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.