Automobilka Toyota potvrdila, že zbrusu nový crossover pro třídu minivozů v segmentu A se bude jmenovat Aygo X a vyrábět se bude v kolínském závodu Toyota Motor Manufacturing v České republice. Odhalen bude počátkem listopadu.
Nový model předznamenává rozšíření stále rostoucí nabídky crossoverů značky Toyota. Označení X se čte jako „cross“ a navazuje na typický znak tohoto modelu uvedený v roce 2014 společně s Aygem druhé generace.
Při vývoji zbrusu nového Ayga X se Toyota rozhodla nabídnout modelovou obměnu kompletně vyvinutou a navrženou ve vývojovém centru Toyota Motor Europe. Vyrábět se bude rovněž v Evropě, v České republice.
Aygo je od roku 2005 nejdostupnějším produktem od Toyoty, oceňovaným zákazníky pro jeho mladistvý a zábavný charakter.
Nejnovější kompaktní vůz z modelové nabídky od Toyoty je postaven na úspěšné podvozkové platformě TNGA GA-B, která se poprvé uplatnila u nového Yarisu, který je aktuálně evropským Autem roku 2021, a později též u nového provedení Yaris Cross.
Aygo X, vyvinuté v Evropě pro evropské zákazníky, reaguje na aktuální i budoucí životní styl v evropských městech a příměstských oblastech. Cílem je nabídnout sebejistý kompaktní crossover, jedinečný ve třídě minivozů.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.