Asterion LPI 910-4 získal své jméno po minotaurovi z řecké mytologie. A i přesto, že vůz má, pro Lamborghini netradiční, hybridní pohon, nečekejte žádného zkroceného býka...
Stále se jedná o Lamborghini, ale už designem se Asterion odlišuje od nynějších modelů. Vůz spojují jemnější křivky, s místy ostrými hranami. Celý vůz zahaluje blýskavá modrá. Kryt motoru tvoří tři skleněné šestiúhelníky, které se otáčí podle zvoleného pohonu.
Pohon lze měnit pomocí ovládání na volantu a na výběr je ze tří možností – pouze elektrický pohon, hybrid a nebo pouze motor. Design volantu byl inspirován modelem Miura. V interiéru jsou použity luxusní materiály – kůže, karbon, titan a hliník. Obě sedadla jsou posazeny výš, než je tomu v ostatním modelech, pro pohodlnější jízdu.
A teď konečně k samotnému motoru. Srdcem automobilu je desetiválec FSI o objemu 5.2 litru, který produkuje 610 koní. Dalších 300 koní dodávají tři elektrické motory (které samy osobě mají dojezd 50 km). Tato kombinace tedy dává řidiči k dispozici až 910 koní! O přenos výkonu se stará 7-rychlostní dvouspojková převodovka a poháněna jsou všechny čtyři kola.
I s takovým výkonem má vůz kombinovanou spotřebu pouze 4.2 litrů na 100 km a CO2 emise 98 g/km. Celé stádo dokáže uhánět až 320 km/h a z 0 na 100 mu trvá tři vteřiny.
A tak i přesto, že koncept v mnoha ohledech vybočuje z řady klasických Lamborghini, stále si zachovává základní charakteristiky. Pokud tohle je budoucnost hybridních pohonů, zlobit se nebudeme.
Zdroj: Lamborghini
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.
K povinnému ručení se dnes dozvíte, co všechno ovlivňuje výši pojistného, zda vám může pojišťovna jednostranně zvýšit pojistné či zda budete platit újmu v plné výši v případě nehody bez povinného ručení.
Letošní sezóna vytrvalostního mistrovství světa FIA WEC se blíží a s ní i jeden z nejvíce očekávaných debutů: Aston Martin Racing nasadí své nové hypervozy Valkyrie již 28. února do úvodního závodu v Kataru, který měří 1812 kilometrů. Tým dnes odhalil svou závodní identitu pro rok 2025 a také představil jezdecké posádky pro tento náročný ročník.
Ferrari chystá zásadní revoluci – 9. října odhalí svůj první čistě elektrický model. Během dne investorů představí dosud tajemný vůz, který slibuje nejen špičkový výkon, ale i zábavu za volantem.
Italské Alpy patří k tradičním destinacím českých lyžařů. Mnoho z nich však cestu podceňuje a může je to stát nemalé pokuty. Jak se na cestu připravit a nezkazit si tak zimní dovolenou či jarní prázdniny?
Toyota Motor Europe podepsala dohodu se společnostmi Hydrogen Refueling Solutions (HRS) a ENGIE s cílem zavést novou generaci systémů pro doplňování vodíku. Nové řešení, které je rychlejší a nákladově efektivnější, bude pilotováno v rámci projektu RHeaDHy financovaného EU, který se zaměřuje na urychlení zavádění infrastruktury.
Ford se chystá na velký návrat do nejvyšší kategorie vytrvalostních závodů! Od sezóny 2027 bude opět bojovat v Le Mans, kde má jasný cíl – sesadit z trůnu Ferrari, vítěze posledních dvou ročníků.
Porsche se chystá na zásadní personální změny ve své výkonné radě. Dva manažeři, kteří dlouhodobě působili ve firmě, budou brzy nahrazeni.