Asterion LPI 910-4 získal své jméno po minotaurovi z řecké mytologie. A i přesto, že vůz má, pro Lamborghini netradiční, hybridní pohon, nečekejte žádného zkroceného býka...
Stále se jedná o Lamborghini, ale už designem se Asterion odlišuje od nynějších modelů. Vůz spojují jemnější křivky, s místy ostrými hranami. Celý vůz zahaluje blýskavá modrá. Kryt motoru tvoří tři skleněné šestiúhelníky, které se otáčí podle zvoleného pohonu.
Pohon lze měnit pomocí ovládání na volantu a na výběr je ze tří možností – pouze elektrický pohon, hybrid a nebo pouze motor. Design volantu byl inspirován modelem Miura. V interiéru jsou použity luxusní materiály – kůže, karbon, titan a hliník. Obě sedadla jsou posazeny výš, než je tomu v ostatním modelech, pro pohodlnější jízdu.
A teď konečně k samotnému motoru. Srdcem automobilu je desetiválec FSI o objemu 5.2 litru, který produkuje 610 koní. Dalších 300 koní dodávají tři elektrické motory (které samy osobě mají dojezd 50 km). Tato kombinace tedy dává řidiči k dispozici až 910 koní! O přenos výkonu se stará 7-rychlostní dvouspojková převodovka a poháněna jsou všechny čtyři kola.
I s takovým výkonem má vůz kombinovanou spotřebu pouze 4.2 litrů na 100 km a CO2 emise 98 g/km. Celé stádo dokáže uhánět až 320 km/h a z 0 na 100 mu trvá tři vteřiny.
A tak i přesto, že koncept v mnoha ohledech vybočuje z řady klasických Lamborghini, stále si zachovává základní charakteristiky. Pokud tohle je budoucnost hybridních pohonů, zlobit se nebudeme.
Zdroj: Lamborghini
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?