Asterion LPI 910-4 získal své jméno po minotaurovi z řecké mytologie. A i přesto, že vůz má, pro Lamborghini netradiční, hybridní pohon, nečekejte žádného zkroceného býka...
Stále se jedná o Lamborghini, ale už designem se Asterion odlišuje od nynějších modelů. Vůz spojují jemnější křivky, s místy ostrými hranami. Celý vůz zahaluje blýskavá modrá. Kryt motoru tvoří tři skleněné šestiúhelníky, které se otáčí podle zvoleného pohonu.
Pohon lze měnit pomocí ovládání na volantu a na výběr je ze tří možností – pouze elektrický pohon, hybrid a nebo pouze motor. Design volantu byl inspirován modelem Miura. V interiéru jsou použity luxusní materiály – kůže, karbon, titan a hliník. Obě sedadla jsou posazeny výš, než je tomu v ostatním modelech, pro pohodlnější jízdu.
A teď konečně k samotnému motoru. Srdcem automobilu je desetiválec FSI o objemu 5.2 litru, který produkuje 610 koní. Dalších 300 koní dodávají tři elektrické motory (které samy osobě mají dojezd 50 km). Tato kombinace tedy dává řidiči k dispozici až 910 koní! O přenos výkonu se stará 7-rychlostní dvouspojková převodovka a poháněna jsou všechny čtyři kola.
I s takovým výkonem má vůz kombinovanou spotřebu pouze 4.2 litrů na 100 km a CO2 emise 98 g/km. Celé stádo dokáže uhánět až 320 km/h a z 0 na 100 mu trvá tři vteřiny.
A tak i přesto, že koncept v mnoha ohledech vybočuje z řady klasických Lamborghini, stále si zachovává základní charakteristiky. Pokud tohle je budoucnost hybridních pohonů, zlobit se nebudeme.
Zdroj: Lamborghini
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.