Prcek koupil mastodonta. Tak by se dalo nazvat převzetí automobilky zaměstnávající 3400 lidí dílnou, ve které pracuje 45 změstnanců. Zachrání to švédský automobilový průmysl?
Koenigsegg získal na koupi Saabu půjčku ve výši 600 milionů eur u Evropské investiční banky. Půjčka je zaručena vládou Švédska.
Přesné detaily transakce nejsou známy, ani to, jaký plán má výrobce supersportů připraven. Automobilka Saab se totiž dlouhodobě potýká s dluhy a vyvést ji z této dlouhotrvající bídy asi nebude snadné.
Saab nyní plně využívá platforem General Motors, ty bude používat minimálně do doběhnutí stávajících a připravovaných modelů. Co bude dále se uvidí.
Tak jako tak, dnes je již jisté, že na konci letošního září spadne tradiční švédská automobilka zpět do rukou Švédů.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.