Mezi kompaktními hatchbacky probíhá na evropském trhu nelítostný boj o každého zákazníka. Německý etalon nedá žádnému konkurentu nic zadarmo. A v současné době má většina automobilek své kompaktní hatchbacky mladší dvou let. Renault je však výjimkou.
O to větší změny mají zákazníci čekat u nové generaci, která dorazí již za dva roky. Už minulý rok se spekulovalo o příchodu čtvrté generace, místo toho jsme se dočkali výrazné modernizace. Ta prodloužila život současné generaci o další dva roky.
Nová generace dostane do vínku to nejlepší, čím Renault bude disponovat. Mimo jiné bude postaven na nové podvozkové platformě CMF, kterou vyvynul společně s Nissanem. Ten na ní postavil Qashqui, X-Trail nebo svůj kompakt Pulsar.
Dalšími vymoženostmi bude moderní design velmi podobný nejnovějšímu MPV Espace, který si svou premiéru odbyl na letošním autosalonu v Paříži, který mimochodem stále ještě probíhá. V kokpitu nového Méganu nalezneme i velkou dotykovou obrazovku o palec větší než u Peugeotu 308.