Renault představuje limitovanou edici Mégane R.S. oslavující bohatou historii francouzského kompaktního sportovního hatchbacku. Renault Mégane R.S. Ultime je sběratelský model, který po 20 letech uzavírá prestižní ságu započatou v roce 2003.
Mégane R.S. Ultime představuje poslední sérii Mégane R.S. a obecněji poslední model pod logem Renault Sport.
JEDINEČNÝ, JEŠTĚ SPORTOVNĚJŠÍ DESIGN
Mégane R.S. Ultime má exkluzivní design, který přebírá vizuální kódy Renault Sport s dvojitým diamantem, včetně specifické grafiky inspirované designem loga Renault. Tyto lišty se rozprostírají na střeše a kapotě (s výjimkou volitelného střešního okna), zadním nárazníku, dveřích a blatnících. Jejich černá barva ladí se čtyřmi barvami karoserie: černá Etoilé (bez příplatku), kde pruhy elegantně splývají, bílá Nacré nabízí velmi grafický vzhled, žlutá Sirius přebírá symbolické barvy Renault Sport nebo oranžová Tonic pro výrazný kontrast. Na pravém pruhu je také nenápadně uvedeno datum vzniku společnosti Renault Sport, rok 1976. Karoserie modelu Mégane R.S. Ultime má o 60 mm širší přední a o 45 mm širší zadní podběhy, boční výdechy vzduchu, světlomety R.S. Vision, centrální výfuk, žraločí anténu, spoiler a zadní difuzor. U této limitované série je nyní mnoho detailů tónováno do černé barvy, například loga, kliky dveří, rámy oken, kola, zadní difuzor a přední F1 lištou na předním nárazníku, která dostala leskle černou úpravu s monogramem Ultime. Grafika byla zvolena s gradientním efektem, který působí dynamickým dojmem.
ATMOSFÉRA TRAŤOVÝCH DNŮ
V kabině jsou standardně k dispozici skopřepinová sedadla Recaro s titanově černým čalouněním Alcantara, včetně vyšitého monogramu R.S. Karta pro přístup a startování vozidla je opatřena kosočtvercovým vzorem pruhů na karoserii. Specifické prahy dveří a v blízkosti voliče převodovky ve spodní části konzoly je připevněn očíslovaný kovový štítek, který označuje exkluzivitu každého modelu. Je podepsán Laurentem Hurgonem, testovacím jezdcem vozu Mégane R.S. po celou dobu jeho vývoje. Je také autorem jeho rekordů na Nürburgringu, Suzuce a Spa-Francorchamps.
KOMPLETNÍ VYBAVA
Výbava Mégane R.S. Ultime zahrnuje mnoho prvků standardní výbavy modelů Mégane R.S. a Mégane R.S. Trophy: 9,3" navigaci s audiosystémem systémem Bose, 10" přístrojový štít, palubní telemetrii R.S. Monitor, adaptivní tempomat. Seznam příplatkové výbavy se omezuje na head-up displej, střešní okno a speciálně navrženou krycí plachtu, která potěší fanoušky, kteří se rozhodnou pro tento opravdový sběratelský kousek.
VŠECHNY VYSOCE VÝKONNÉ VLASTNOSTI MODELU MEGANE R.S. TROPHY
Tato limitovaná série vycházející z modelu Mégane R.S. Trophy je poháněna čtyřválcovým přeplňovaným motorem o výkonu 300 k a točivém momentu 420 Nm, dvouspojkovou automatickou převodovkou EDC a mechanickým diferenciálem Torsen. Tyto paramtery tak umožňují vozu zrychlit z 0 na 100 km/h za pouhých 5,7 s. Vůz je vybaven pneumatikami Bridgestone Potenza S007 vyvinutými pro Mégane R.S. Trophy-R, které jsou zde spojeny s 19" koly Fuji Light a dvoumateriálovými brzdami Brembo s červenými třmeny. Přední náprava s oddělenými čepy, tužší podvozek Cup, hydraulické dorazy tlumičů a systém řízení všech kol 4Control mu propůjčují mimořádně sportovní chování i na okruhu.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.