Renault představuje limitovanou edici Mégane R.S. oslavující bohatou historii francouzského kompaktního sportovního hatchbacku. Renault Mégane R.S. Ultime je sběratelský model, který po 20 letech uzavírá prestižní ságu započatou v roce 2003.
Mégane R.S. Ultime představuje poslední sérii Mégane R.S. a obecněji poslední model pod logem Renault Sport.
JEDINEČNÝ, JEŠTĚ SPORTOVNĚJŠÍ DESIGN
Mégane R.S. Ultime má exkluzivní design, který přebírá vizuální kódy Renault Sport s dvojitým diamantem, včetně specifické grafiky inspirované designem loga Renault. Tyto lišty se rozprostírají na střeše a kapotě (s výjimkou volitelného střešního okna), zadním nárazníku, dveřích a blatnících. Jejich černá barva ladí se čtyřmi barvami karoserie: černá Etoilé (bez příplatku), kde pruhy elegantně splývají, bílá Nacré nabízí velmi grafický vzhled, žlutá Sirius přebírá symbolické barvy Renault Sport nebo oranžová Tonic pro výrazný kontrast. Na pravém pruhu je také nenápadně uvedeno datum vzniku společnosti Renault Sport, rok 1976. Karoserie modelu Mégane R.S. Ultime má o 60 mm širší přední a o 45 mm širší zadní podběhy, boční výdechy vzduchu, světlomety R.S. Vision, centrální výfuk, žraločí anténu, spoiler a zadní difuzor. U této limitované série je nyní mnoho detailů tónováno do černé barvy, například loga, kliky dveří, rámy oken, kola, zadní difuzor a přední F1 lištou na předním nárazníku, která dostala leskle černou úpravu s monogramem Ultime. Grafika byla zvolena s gradientním efektem, který působí dynamickým dojmem.
ATMOSFÉRA TRAŤOVÝCH DNŮ
V kabině jsou standardně k dispozici skopřepinová sedadla Recaro s titanově černým čalouněním Alcantara, včetně vyšitého monogramu R.S. Karta pro přístup a startování vozidla je opatřena kosočtvercovým vzorem pruhů na karoserii. Specifické prahy dveří a v blízkosti voliče převodovky ve spodní části konzoly je připevněn očíslovaný kovový štítek, který označuje exkluzivitu každého modelu. Je podepsán Laurentem Hurgonem, testovacím jezdcem vozu Mégane R.S. po celou dobu jeho vývoje. Je také autorem jeho rekordů na Nürburgringu, Suzuce a Spa-Francorchamps.
KOMPLETNÍ VYBAVA
Výbava Mégane R.S. Ultime zahrnuje mnoho prvků standardní výbavy modelů Mégane R.S. a Mégane R.S. Trophy: 9,3" navigaci s audiosystémem systémem Bose, 10" přístrojový štít, palubní telemetrii R.S. Monitor, adaptivní tempomat. Seznam příplatkové výbavy se omezuje na head-up displej, střešní okno a speciálně navrženou krycí plachtu, která potěší fanoušky, kteří se rozhodnou pro tento opravdový sběratelský kousek.
VŠECHNY VYSOCE VÝKONNÉ VLASTNOSTI MODELU MEGANE R.S. TROPHY
Tato limitovaná série vycházející z modelu Mégane R.S. Trophy je poháněna čtyřválcovým přeplňovaným motorem o výkonu 300 k a točivém momentu 420 Nm, dvouspojkovou automatickou převodovkou EDC a mechanickým diferenciálem Torsen. Tyto paramtery tak umožňují vozu zrychlit z 0 na 100 km/h za pouhých 5,7 s. Vůz je vybaven pneumatikami Bridgestone Potenza S007 vyvinutými pro Mégane R.S. Trophy-R, které jsou zde spojeny s 19" koly Fuji Light a dvoumateriálovými brzdami Brembo s červenými třmeny. Přední náprava s oddělenými čepy, tužší podvozek Cup, hydraulické dorazy tlumičů a systém řízení všech kol 4Control mu propůjčují mimořádně sportovní chování i na okruhu.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?