Renault představuje limitovanou edici Mégane R.S. oslavující bohatou historii francouzského kompaktního sportovního hatchbacku. Renault Mégane R.S. Ultime je sběratelský model, který po 20 letech uzavírá prestižní ságu započatou v roce 2003.
Mégane R.S. Ultime představuje poslední sérii Mégane R.S. a obecněji poslední model pod logem Renault Sport.
JEDINEČNÝ, JEŠTĚ SPORTOVNĚJŠÍ DESIGN
Mégane R.S. Ultime má exkluzivní design, který přebírá vizuální kódy Renault Sport s dvojitým diamantem, včetně specifické grafiky inspirované designem loga Renault. Tyto lišty se rozprostírají na střeše a kapotě (s výjimkou volitelného střešního okna), zadním nárazníku, dveřích a blatnících. Jejich černá barva ladí se čtyřmi barvami karoserie: černá Etoilé (bez příplatku), kde pruhy elegantně splývají, bílá Nacré nabízí velmi grafický vzhled, žlutá Sirius přebírá symbolické barvy Renault Sport nebo oranžová Tonic pro výrazný kontrast. Na pravém pruhu je také nenápadně uvedeno datum vzniku společnosti Renault Sport, rok 1976. Karoserie modelu Mégane R.S. Ultime má o 60 mm širší přední a o 45 mm širší zadní podběhy, boční výdechy vzduchu, světlomety R.S. Vision, centrální výfuk, žraločí anténu, spoiler a zadní difuzor. U této limitované série je nyní mnoho detailů tónováno do černé barvy, například loga, kliky dveří, rámy oken, kola, zadní difuzor a přední F1 lištou na předním nárazníku, která dostala leskle černou úpravu s monogramem Ultime. Grafika byla zvolena s gradientním efektem, který působí dynamickým dojmem.
ATMOSFÉRA TRAŤOVÝCH DNŮ
V kabině jsou standardně k dispozici skopřepinová sedadla Recaro s titanově černým čalouněním Alcantara, včetně vyšitého monogramu R.S. Karta pro přístup a startování vozidla je opatřena kosočtvercovým vzorem pruhů na karoserii. Specifické prahy dveří a v blízkosti voliče převodovky ve spodní části konzoly je připevněn očíslovaný kovový štítek, který označuje exkluzivitu každého modelu. Je podepsán Laurentem Hurgonem, testovacím jezdcem vozu Mégane R.S. po celou dobu jeho vývoje. Je také autorem jeho rekordů na Nürburgringu, Suzuce a Spa-Francorchamps.
KOMPLETNÍ VYBAVA
Výbava Mégane R.S. Ultime zahrnuje mnoho prvků standardní výbavy modelů Mégane R.S. a Mégane R.S. Trophy: 9,3" navigaci s audiosystémem systémem Bose, 10" přístrojový štít, palubní telemetrii R.S. Monitor, adaptivní tempomat. Seznam příplatkové výbavy se omezuje na head-up displej, střešní okno a speciálně navrženou krycí plachtu, která potěší fanoušky, kteří se rozhodnou pro tento opravdový sběratelský kousek.
VŠECHNY VYSOCE VÝKONNÉ VLASTNOSTI MODELU MEGANE R.S. TROPHY
Tato limitovaná série vycházející z modelu Mégane R.S. Trophy je poháněna čtyřválcovým přeplňovaným motorem o výkonu 300 k a točivém momentu 420 Nm, dvouspojkovou automatickou převodovkou EDC a mechanickým diferenciálem Torsen. Tyto paramtery tak umožňují vozu zrychlit z 0 na 100 km/h za pouhých 5,7 s. Vůz je vybaven pneumatikami Bridgestone Potenza S007 vyvinutými pro Mégane R.S. Trophy-R, které jsou zde spojeny s 19" koly Fuji Light a dvoumateriálovými brzdami Brembo s červenými třmeny. Přední náprava s oddělenými čepy, tužší podvozek Cup, hydraulické dorazy tlumičů a systém řízení všech kol 4Control mu propůjčují mimořádně sportovní chování i na okruhu.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).