Purosangue bude prvním SUV od Ferrari, i když automobilka tvrdila, že vůz této kategorie nikdy nevyrobí. Dorazit by mělo v roce 2022 a samotné Ferrari přiznává, že s vývojem má plné ruce práce. Konkurencí mu totiž bude skvělé Lamborghini Urus.
První SUV od Ferarri, které je v automobilce označováno kódovým názvem 175, je jedním z 15 nových Ferrari, která budou představena v letech 2019 až 2023. V poslední době hovořil o SUV s britským magazínem Autocar technický ředitel Michael Leiters, který prozradil řadu nových podrobností o vozidle.
“Jsem přesvědčen o úspěchu tohoto vozu. Myslím, že jsme našli koncept, který je na jedné straně pravým SUV a dokáže přesvědčit zákazníky těchto vozů ke koupi, na straně druhé se výrazně liší od existujících SUV," tvrdí o novém voze Leiters. Ferrari se sice velmi nerado srovnává s výrobky konkurenčních automobilek, můžeme si však být jisti, že jeho hlavním konkurentem bude Lamborghini Urus.
Lamborghini Urus je postaveno na koncernové platformě MLB odvozené od VW Touareg a Audi Q7. Stejnou platformu používá i Bentley Bentayga. Ferrari postaví své SUV na nově vyvinuté modulární platformě, která je určena pro vozy s motorem vpředu za zadní nápravou. Ta bude sdílená s vozy kategorie GT a dostane ji nástupce GTC4 Lusso. To může být z hlediska dynamických schopností vozu velkou výhodou.
Název 'Purosangue' se používá i k označení nové generace vozů z kategorie GT, která bude představena v průběhu následujících 4 let. V překladu tento název znamená plnokrevník a dokonale vystihuje charakter těchto vozů. Tato platforma umožňuje implementovat různé motory i koncepce pohonu.
Pod kapotou nového SUV se pravděpodobně objeví i hybridní technologie. Nejnovější model značky - SF90 Stradale - pohání čtyřlitrový osmiválec přeplňovaný dvěma turbodmychadly v kombinaci se třemi elektromotory a kombinovaném výkonu 1000 koní. Do SUV se však spíše dostane menší šestiválcová hybridní jednotka s nižším výkonem, která je právě ve vývoji. Možná se pod kapotu dostane i atmosférický dvanáctiválec, který Ferrari dále vyvíjí a nemá zatím v plánu jeho výrobu ukončit.
Největší výzvou je podle Leiterse koncepce interiéru. "Jak můžeme s velkým prostorem, který máme k dispozici, zajistit, že je na palubě správná atmosféra jako v každém Ferrari? Jak zkombinovat sportovní uspořádání s designem více orientovaným na pohodlí? Je to výzva, skvělá příležitost a zábava."
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?