Purosangue bude prvním SUV od Ferrari, i když automobilka tvrdila, že vůz této kategorie nikdy nevyrobí. Dorazit by mělo v roce 2022 a samotné Ferrari přiznává, že s vývojem má plné ruce práce. Konkurencí mu totiž bude skvělé Lamborghini Urus.
První SUV od Ferarri, které je v automobilce označováno kódovým názvem 175, je jedním z 15 nových Ferrari, která budou představena v letech 2019 až 2023. V poslední době hovořil o SUV s britským magazínem Autocar technický ředitel Michael Leiters, který prozradil řadu nových podrobností o vozidle.
“Jsem přesvědčen o úspěchu tohoto vozu. Myslím, že jsme našli koncept, který je na jedné straně pravým SUV a dokáže přesvědčit zákazníky těchto vozů ke koupi, na straně druhé se výrazně liší od existujících SUV," tvrdí o novém voze Leiters. Ferrari se sice velmi nerado srovnává s výrobky konkurenčních automobilek, můžeme si však být jisti, že jeho hlavním konkurentem bude Lamborghini Urus.
Lamborghini Urus je postaveno na koncernové platformě MLB odvozené od VW Touareg a Audi Q7. Stejnou platformu používá i Bentley Bentayga. Ferrari postaví své SUV na nově vyvinuté modulární platformě, která je určena pro vozy s motorem vpředu za zadní nápravou. Ta bude sdílená s vozy kategorie GT a dostane ji nástupce GTC4 Lusso. To může být z hlediska dynamických schopností vozu velkou výhodou.
Název 'Purosangue' se používá i k označení nové generace vozů z kategorie GT, která bude představena v průběhu následujících 4 let. V překladu tento název znamená plnokrevník a dokonale vystihuje charakter těchto vozů. Tato platforma umožňuje implementovat různé motory i koncepce pohonu.
Pod kapotou nového SUV se pravděpodobně objeví i hybridní technologie. Nejnovější model značky - SF90 Stradale - pohání čtyřlitrový osmiválec přeplňovaný dvěma turbodmychadly v kombinaci se třemi elektromotory a kombinovaném výkonu 1000 koní. Do SUV se však spíše dostane menší šestiválcová hybridní jednotka s nižším výkonem, která je právě ve vývoji. Možná se pod kapotu dostane i atmosférický dvanáctiválec, který Ferrari dále vyvíjí a nemá zatím v plánu jeho výrobu ukončit.
Největší výzvou je podle Leiterse koncepce interiéru. "Jak můžeme s velkým prostorem, který máme k dispozici, zajistit, že je na palubě správná atmosféra jako v každém Ferrari? Jak zkombinovat sportovní uspořádání s designem více orientovaným na pohodlí? Je to výzva, skvělá příležitost a zábava."
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.