Purosangue bude prvním SUV od Ferrari, i když automobilka tvrdila, že vůz této kategorie nikdy nevyrobí. Dorazit by mělo v roce 2022 a samotné Ferrari přiznává, že s vývojem má plné ruce práce. Konkurencí mu totiž bude skvělé Lamborghini Urus.
První SUV od Ferarri, které je v automobilce označováno kódovým názvem 175, je jedním z 15 nových Ferrari, která budou představena v letech 2019 až 2023. V poslední době hovořil o SUV s britským magazínem Autocar technický ředitel Michael Leiters, který prozradil řadu nových podrobností o vozidle.
“Jsem přesvědčen o úspěchu tohoto vozu. Myslím, že jsme našli koncept, který je na jedné straně pravým SUV a dokáže přesvědčit zákazníky těchto vozů ke koupi, na straně druhé se výrazně liší od existujících SUV," tvrdí o novém voze Leiters. Ferrari se sice velmi nerado srovnává s výrobky konkurenčních automobilek, můžeme si však být jisti, že jeho hlavním konkurentem bude Lamborghini Urus.
Lamborghini Urus je postaveno na koncernové platformě MLB odvozené od VW Touareg a Audi Q7. Stejnou platformu používá i Bentley Bentayga. Ferrari postaví své SUV na nově vyvinuté modulární platformě, která je určena pro vozy s motorem vpředu za zadní nápravou. Ta bude sdílená s vozy kategorie GT a dostane ji nástupce GTC4 Lusso. To může být z hlediska dynamických schopností vozu velkou výhodou.
Název 'Purosangue' se používá i k označení nové generace vozů z kategorie GT, která bude představena v průběhu následujících 4 let. V překladu tento název znamená plnokrevník a dokonale vystihuje charakter těchto vozů. Tato platforma umožňuje implementovat různé motory i koncepce pohonu.
Pod kapotou nového SUV se pravděpodobně objeví i hybridní technologie. Nejnovější model značky - SF90 Stradale - pohání čtyřlitrový osmiválec přeplňovaný dvěma turbodmychadly v kombinaci se třemi elektromotory a kombinovaném výkonu 1000 koní. Do SUV se však spíše dostane menší šestiválcová hybridní jednotka s nižším výkonem, která je právě ve vývoji. Možná se pod kapotu dostane i atmosférický dvanáctiválec, který Ferrari dále vyvíjí a nemá zatím v plánu jeho výrobu ukončit.
Největší výzvou je podle Leiterse koncepce interiéru. "Jak můžeme s velkým prostorem, který máme k dispozici, zajistit, že je na palubě správná atmosféra jako v každém Ferrari? Jak zkombinovat sportovní uspořádání s designem více orientovaným na pohodlí? Je to výzva, skvělá příležitost a zábava."
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.