Purosangue bude prvním SUV od Ferrari, i když automobilka tvrdila, že vůz této kategorie nikdy nevyrobí. Dorazit by mělo v roce 2022 a samotné Ferrari přiznává, že s vývojem má plné ruce práce. Konkurencí mu totiž bude skvělé Lamborghini Urus.
První SUV od Ferarri, které je v automobilce označováno kódovým názvem 175, je jedním z 15 nových Ferrari, která budou představena v letech 2019 až 2023. V poslední době hovořil o SUV s britským magazínem Autocar technický ředitel Michael Leiters, který prozradil řadu nových podrobností o vozidle.
“Jsem přesvědčen o úspěchu tohoto vozu. Myslím, že jsme našli koncept, který je na jedné straně pravým SUV a dokáže přesvědčit zákazníky těchto vozů ke koupi, na straně druhé se výrazně liší od existujících SUV," tvrdí o novém voze Leiters. Ferrari se sice velmi nerado srovnává s výrobky konkurenčních automobilek, můžeme si však být jisti, že jeho hlavním konkurentem bude Lamborghini Urus.
Lamborghini Urus je postaveno na koncernové platformě MLB odvozené od VW Touareg a Audi Q7. Stejnou platformu používá i Bentley Bentayga. Ferrari postaví své SUV na nově vyvinuté modulární platformě, která je určena pro vozy s motorem vpředu za zadní nápravou. Ta bude sdílená s vozy kategorie GT a dostane ji nástupce GTC4 Lusso. To může být z hlediska dynamických schopností vozu velkou výhodou.
Název 'Purosangue' se používá i k označení nové generace vozů z kategorie GT, která bude představena v průběhu následujících 4 let. V překladu tento název znamená plnokrevník a dokonale vystihuje charakter těchto vozů. Tato platforma umožňuje implementovat různé motory i koncepce pohonu.
Pod kapotou nového SUV se pravděpodobně objeví i hybridní technologie. Nejnovější model značky - SF90 Stradale - pohání čtyřlitrový osmiválec přeplňovaný dvěma turbodmychadly v kombinaci se třemi elektromotory a kombinovaném výkonu 1000 koní. Do SUV se však spíše dostane menší šestiválcová hybridní jednotka s nižším výkonem, která je právě ve vývoji. Možná se pod kapotu dostane i atmosférický dvanáctiválec, který Ferrari dále vyvíjí a nemá zatím v plánu jeho výrobu ukončit.
Největší výzvou je podle Leiterse koncepce interiéru. "Jak můžeme s velkým prostorem, který máme k dispozici, zajistit, že je na palubě správná atmosféra jako v každém Ferrari? Jak zkombinovat sportovní uspořádání s designem více orientovaným na pohodlí? Je to výzva, skvělá příležitost a zábava."
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.