Znovuzrodenie značky Datsun, ktoré sme avizovali pred pár mesiacmi, je realitou. Prvým novodobým modelom tejto reinkarnovanej značky bude Datsun Go.
Vo všeobecnosti je známe, že za znovuzrodením značky stojí aliancia Renault-Nissan. Nie je preto prekvapením, že model Go vychádza z technických základov malej Micry, s ktorou má spoločný podvozok s rázvorom náprav 2450 mm. Svojimi rozmermi 3785 x 1635 x 1485 mm zapadá do spodného okraja triedy malých automobilov.
Príbuznosť s Nissanom Micra, ktorý nedávno prešiel faceliftom, je zrejmá aj v interiéri a jeho základných tvaroch. Viacero prvkov je s Microu spoločných, no hlavným rozdielom je umiestnenie radiacej páky na stredovej konzole a čalúnený prechod medzi prednými sedadlami, čo je v našich končinách niečo nevídané.
Vzhľadom na to, že Datsun Go je určený predovšetkým pre rozvojové trhy Indie, Severnej Afriky a Ruska, je akceptovateľná jednoduchosť celého automobilu. Jeho výroba bude prebiehať v závode automobilky v Indii, kde sa bude jeho prvá cena pohybovať tesne nad úrovňou 5000 eur.
Predajnú premiéru nový Datsun Go absolvuje v Indii, kde sa jeho predaj rozbehne od začiatku budúceho roka.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.