Znovuzrodenie značky Datsun, ktoré sme avizovali pred pár mesiacmi, je realitou. Prvým novodobým modelom tejto reinkarnovanej značky bude Datsun Go.
Vo všeobecnosti je známe, že za znovuzrodením značky stojí aliancia Renault-Nissan. Nie je preto prekvapením, že model Go vychádza z technických základov malej Micry, s ktorou má spoločný podvozok s rázvorom náprav 2450 mm. Svojimi rozmermi 3785 x 1635 x 1485 mm zapadá do spodného okraja triedy malých automobilov.
Príbuznosť s Nissanom Micra, ktorý nedávno prešiel faceliftom, je zrejmá aj v interiéri a jeho základných tvaroch. Viacero prvkov je s Microu spoločných, no hlavným rozdielom je umiestnenie radiacej páky na stredovej konzole a čalúnený prechod medzi prednými sedadlami, čo je v našich končinách niečo nevídané.
Vzhľadom na to, že Datsun Go je určený predovšetkým pre rozvojové trhy Indie, Severnej Afriky a Ruska, je akceptovateľná jednoduchosť celého automobilu. Jeho výroba bude prebiehať v závode automobilky v Indii, kde sa bude jeho prvá cena pohybovať tesne nad úrovňou 5000 eur.
Predajnú premiéru nový Datsun Go absolvuje v Indii, kde sa jeho predaj rozbehne od začiatku budúceho roka.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?