Aerodynamika Ferrari F430 byla dolaďována v aerodynamickém tunelu výzkumného ústavu motorových vozidel ve Stuttgartu.
Pomocí tohoto zařízení je možno simulovat chování vozu za různých rychlostí a zjišťovat tak přesné působení aerodynamických sil. Po úpravách pak pomocí porovnání lze získat přesnou představu o tom, jakým směrem upřít úsilí při zlepšování jízdních vlastností, stability, přítlačné síly i snižování aerodynamického odporu.
Testy aerodynamiky Novitec Rosso pro supersport Ferrari F430 se odehrávaly při simulované rychlosti 140 km/h. Každý díl aerodunamického programu Novitec Rosso byl testován nejen samostatně, ale také v kombinacích se všemi ostatními v mnoha různých konfiguracích, aby bylo dosaženo co nejlepších možných výsledků.
Vztlakový efekt, který je způsoben zvyšující se rychlostí, se pomocí pečlivě navržených aerodynamických dílů Novitec Rosso podařilo změnit na generovanou přítlačnou sílu. tento aerodynamický přítlak zlepšuje stabilitu vozu při vysokých rychlostech. Přední spoiler Novitec Rosso přidává při rychlosti 140 km/h na přední nápravě přítlačnou sílu 15.2 kg. Koeficient odporu vzduchu se podařilo snížit na hodnotu 0.37.
Kompletní aerodynamický balíček, zahrnující přední nárazník, zadní difuzer, nástavce prahů a zadní křídlo, pak zajišťuje generování přítlačné síly 8.1 kg na přední nápravě a 35.3 kg na zadní nápravě.
Aerodynamický balíček Novitec Rosso nabízí řidičům Ferrari F430 zvýšení bezpečnosti a více radosti z řízení, a to obzvláště ve vyšších rychlostech.
Foto: Ferrari
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.