Aerodynamika Ferrari F430 byla dolaďována v aerodynamickém tunelu výzkumného ústavu motorových vozidel ve Stuttgartu.
Pomocí tohoto zařízení je možno simulovat chování vozu za různých rychlostí a zjišťovat tak přesné působení aerodynamických sil. Po úpravách pak pomocí porovnání lze získat přesnou představu o tom, jakým směrem upřít úsilí při zlepšování jízdních vlastností, stability, přítlačné síly i snižování aerodynamického odporu.
Testy aerodynamiky Novitec Rosso pro supersport Ferrari F430 se odehrávaly při simulované rychlosti 140 km/h. Každý díl aerodunamického programu Novitec Rosso byl testován nejen samostatně, ale také v kombinacích se všemi ostatními v mnoha různých konfiguracích, aby bylo dosaženo co nejlepších možných výsledků.
Vztlakový efekt, který je způsoben zvyšující se rychlostí, se pomocí pečlivě navržených aerodynamických dílů Novitec Rosso podařilo změnit na generovanou přítlačnou sílu. tento aerodynamický přítlak zlepšuje stabilitu vozu při vysokých rychlostech. Přední spoiler Novitec Rosso přidává při rychlosti 140 km/h na přední nápravě přítlačnou sílu 15.2 kg. Koeficient odporu vzduchu se podařilo snížit na hodnotu 0.37.
Kompletní aerodynamický balíček, zahrnující přední nárazník, zadní difuzer, nástavce prahů a zadní křídlo, pak zajišťuje generování přítlačné síly 8.1 kg na přední nápravě a 35.3 kg na zadní nápravě.
Aerodynamický balíček Novitec Rosso nabízí řidičům Ferrari F430 zvýšení bezpečnosti a více radosti z řízení, a to obzvláště ve vyšších rychlostech.
Foto: Ferrari
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.