Pomocí tohoto zařízení je možno simulovat chování vozu za různých rychlostí a zjišťovat tak přesné působení aerodynamických sil. Po úpravách pak pomocí porovnání lze získat přesnou představu o tom, jakým směrem upřít úsilí při zlepšování jízdních vlastností, stability, přítlačné síly i snižování aerodynamického odporu.
Testy aerodynamiky Novitec Rosso pro supersport Ferrari F430 se odehrávaly při simulované rychlosti 140 km/h. Každý díl aerodunamického programu Novitec Rosso byl testován nejen samostatně, ale také v kombinacích se všemi ostatními v mnoha různých konfiguracích, aby bylo dosaženo co nejlepších možných výsledků.
Vztlakový efekt, který je způsoben zvyšující se rychlostí, se pomocí pečlivě navržených aerodynamických dílů Novitec Rosso podařilo změnit na generovanou přítlačnou sílu. tento aerodynamický přítlak zlepšuje stabilitu vozu při vysokých rychlostech. Přední spoiler Novitec Rosso přidává při rychlosti 140 km/h na přední nápravě přítlačnou sílu 15.2 kg. Koeficient odporu vzduchu se podařilo snížit na hodnotu 0.37.
Kompletní aerodynamický balíček, zahrnující přední nárazník, zadní difuzer, nástavce prahů a zadní křídlo, pak zajišťuje generování přítlačné síly 8.1 kg na přední nápravě a 35.3 kg na zadní nápravě.
Aerodynamický balíček Novitec Rosso nabízí řidičům Ferrari F430 zvýšení bezpečnosti a více radosti z řízení, a to obzvláště ve vyšších rychlostech.
Foto: Ferrari