Aerodynamický program Ferrari F430 Novitec

Jan Fiala, 18. listopadu 2006, 17:40 Google+

Aerodynamika Ferrari F430 byla dolaďována v aerodynamickém tunelu výzkumného ústavu motorových vozidel ve Stuttgartu.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
F430

F430 | foto: Fiat Group

Sdílejte článek

Pomocí tohoto zařízení je možno simulovat chování vozu za různých rychlostí a zjišťovat tak přesné působení aerodynamických sil. Po úpravách pak pomocí porovnání lze získat přesnou představu o tom, jakým směrem upřít úsilí při zlepšování jízdních vlastností, stability, přítlačné síly i snižování aerodynamického odporu.


Testy aerodynamiky Novitec Rosso pro supersport Ferrari F430 se odehrávaly při simulované rychlosti  140 km/h. Každý díl aerodunamického programu Novitec Rosso byl testován nejen samostatně, ale také v kombinacích se všemi ostatními v mnoha různých konfiguracích, aby bylo dosaženo co nejlepších možných výsledků.

Vztlakový efekt, který je způsoben zvyšující se rychlostí, se pomocí pečlivě navržených aerodynamických dílů Novitec Rosso podařilo změnit na generovanou přítlačnou sílu. tento aerodynamický přítlak zlepšuje stabilitu vozu při vysokých rychlostech. Přední spoiler Novitec Rosso přidává při rychlosti 140 km/h na přední nápravě přítlačnou sílu 15.2 kg. Koeficient odporu vzduchu se podařilo snížit na hodnotu 0.37.


Kompletní aerodynamický balíček, zahrnující přední nárazník, zadní difuzer, nástavce prahů a zadní křídlo, pak zajišťuje generování přítlačné síly 8.1 kg na přední nápravě a 35.3 kg na zadní nápravě.

Aerodynamický balíček Novitec Rosso nabízí řidičům Ferrari F430 zvýšení bezpečnosti a více radosti z řízení, a to obzvláště ve vyšších rychlostech.

Foto: Ferrari

Vytisknout

Diskuze: Aerodynamický program Ferrari F430 Novitec

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Octavia

Škoda Octavia určená jen pro čínský trh

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud