Před několika měsíci se světu představila limitovaná edice Lotusu Elise s nezapamatovatelným názvem Clark Type 25 Elise SC, která jasně odkazuje na legendárního jezdce Formule 1 Jima Clarka, který ve své době dělal Lotusu opravdové jméno.
Jim Clark byl jezdec Formule 1, který před čtyřiceti lety zemřel na Hockenheimringu, když jeho monopost vylétl z trati do stromů. Clark zemřel cestou do nemocnice na zlomený krk a fraktury lebky. Na tomto pro něj posledním okruhu byl nedávno odhalen i jeho památník.
Tohle výročí je dobrým důvodem k tomu, aby Lotus představil edici se jménem slavného jezdce. Ve Velké Británii se již prodává a to ve velmi limitované sérii 25 kusů.
Novinkou je rozhodnutí Lotusu, že motorizovaná připomínka Jimiho Clarka se objeví i v nabídce na kontinentu. Půjde o týž model jen s volantem na správné straně. Nabídka bude taktéž limitována 25 kusy.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?