Před několika měsíci se světu představila limitovaná edice Lotusu Elise s nezapamatovatelným názvem Clark Type 25 Elise SC, která jasně odkazuje na legendárního jezdce Formule 1 Jima Clarka, který ve své době dělal Lotusu opravdové jméno.
Jim Clark byl jezdec Formule 1, který před čtyřiceti lety zemřel na Hockenheimringu, když jeho monopost vylétl z trati do stromů. Clark zemřel cestou do nemocnice na zlomený krk a fraktury lebky. Na tomto pro něj posledním okruhu byl nedávno odhalen i jeho památník.
Tohle výročí je dobrým důvodem k tomu, aby Lotus představil edici se jménem slavného jezdce. Ve Velké Británii se již prodává a to ve velmi limitované sérii 25 kusů.
Novinkou je rozhodnutí Lotusu, že motorizovaná připomínka Jimiho Clarka se objeví i v nabídce na kontinentu. Půjde o týž model jen s volantem na správné straně. Nabídka bude taktéž limitována 25 kusy.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?