EV6 získalo titul ‚Německé auto roku 2022‘ v kategorii ‚prémiových vozů‘ a současně získává druhé místo v kategorii ‚Nové energie‘ pro vozidla poháněná výhradně energií z akumulátorů nebo vodíku.
EV6 porazilo různorodou směsici soupeřů zahrnující např. modely Hyundai Ioniq 5, Volkswagen ID.4, Audi Q4 e-tron, Škoda Enyaq a Mercedes-Benz třídy C. Nové modely se základní cenou od 25 do 50 tisíc eur hodnotila porota zahrnující 20 automobilových novinářů s cílem určit celkového vítěze kategorie.
Vedle tří hlavních kategorií zahrnujících ‚kompakty‘ (se základní cenou do 25 tis. eur), ‚prémiové vozy‘ (s cenou 25 až 50 tis. eur) a ‚luxusní vozy‘ (v ceně přesahující 50 tis. eur) byla do soutěže zahrnuta i další kategorie s označením ‚Nové energie‘, představující elektromobily poháněné výhradně energií z akumulátorů nebo vodíku. V této kategorii se Kia EV6 umístila jako druhá.
„EV6 není jen prvním vozem značky Kia postaveným na naší nové podvozkové platformě E-GMP (Electric-Global Modular Platform), ale i prvním modelem, který představuje naši novou a smělou designovou filozofii ‚Spojené protiklady‘, jakož i zbrusu nové logo značky,“ uvedl Luc Donckerwolke, vedoucí kreativní manažer HMG. „Emoce vyvolávající design, dynamické jízdní schopnosti, pozoruhodný dojezd a ultra rychlé nabíjení – tím je EV6 skutečně mimořádné. Jsme hrdí na zisk titulu Německé Auto roku v prémiové kategorii, které potvrzuje skvělou práci našeho dynamického týmu Kia.“
Vůz se pyšní dojezdem až 528 km na jedno nabití (v kombinovaném cyklu podle WLTP) a díky vyspělé 800V technologii nabíjení je možné EV6 dobít z 10 na 80 procent kapacity za pouhých 18 minut. Další výhodou má být vnitřní prostornost a široká škála asistenčních systémů a technologií infotainmentu.
Vůz je k dispozici s pohonem zadních kol nebo v uspořádání s pohonem všech kol; dále může zákazník volit mezi vysokonapěťovým akumulátorovým modulem se zvýšenou (77,4 kWh) nebo standardní kapacitou (58,0 kWh). Akumulátorový modul 77,4 kWh je spojen s elektromotorem o výkonu 168 kW (229 k), pohánějícím zadní kola; v případě provedení AWD se používají dva elektromotory o celkovém výkonu 239 kW (325 k).
Koncem roku 2022 bude zahájen prodej dynamicky zaměřeného EV6 GT s pohonem všech kol, výkonem 430 kW (585 k) a zrychlením z místa na 100 km/h za pouhé 3,5 sekundy. Akumulátorový modul o kapacitě 58,0 kWh spolupracuje se 125kW elektromotorem pohánějícím kola zadní nápravy; varianta AWD v tomto případě využívá dva elektromotory o celkovém výkonu 173 kW (235 k).
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?