Kia EV6 ohromila německé novináře

Pavel Stavebník / AutoRoad.cz, 28. října 2021, 23:39 Google+

EV6 získalo titul ‚Německé auto roku 2022‘ v kategorii ‚prémiových vozů‘ a současně získává druhé místo v kategorii ‚Nové energie‘ pro vozidla poháněná výhradně energií z akumulátorů nebo vodíku.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Kia EV6 - elektrický crossover se pyšní futuristickým ztvárněním plným high-tech detailů

Kia EV6 - elektrický crossover se pyšní futuristickým ztvárněním plným high-tech detailů | foto: Kia Motors

Sdílejte článek

EV6 porazilo různorodou směsici soupeřů zahrnující např. modely Hyundai Ioniq 5, Volkswagen ID.4, Audi Q4 e-tron, Škoda Enyaq a Mercedes-Benz třídy C. Nové modely se základní cenou od 25 do 50 tisíc eur hodnotila porota zahrnující 20 automobilových novinářů s cílem určit celkového vítěze kategorie.

Vedle tří hlavních kategorií zahrnujících ‚kompakty‘ (se základní cenou do 25 tis. eur), ‚prémiové vozy‘ (s cenou 25 až 50 tis. eur) a ‚luxusní vozy‘ (v ceně přesahující 50 tis. eur) byla do soutěže zahrnuta i další kategorie s označením ‚Nové energie‘, představující elektromobily poháněné výhradně energií z akumulátorů nebo vodíku. V této kategorii se Kia EV6 umístila jako druhá.

„EV6 není jen prvním vozem značky Kia postaveným na naší nové podvozkové platformě E-GMP (Electric-Global Modular Platform), ale i prvním modelem, který představuje naši novou a smělou designovou filozofii ‚Spojené protiklady‘, jakož i zbrusu nové logo značky,“ uvedl Luc Donckerwolke, vedoucí kreativní manažer HMG. „Emoce vyvolávající design, dynamické jízdní schopnosti, pozoruhodný dojezd a ultra rychlé nabíjení – tím je EV6 skutečně mimořádné. Jsme hrdí na zisk titulu Německé Auto roku v prémiové kategorii, které potvrzuje skvělou práci našeho dynamického týmu Kia.“

Vůz se pyšní dojezdem až 528 km na jedno nabití (v kombinovaném cyklu podle WLTP) a díky vyspělé 800V technologii nabíjení je možné EV6 dobít z 10 na 80 procent kapacity za pouhých 18 minut. Další výhodou má být vnitřní prostornost a široká škála asistenčních systémů a technologií infotainmentu.

Vůz je k dispozici s pohonem zadních kol nebo v uspořádání s pohonem všech kol; dále může zákazník volit mezi vysokonapěťovým akumulátorovým modulem se zvýšenou (77,4 kWh) nebo standardní kapacitou (58,0 kWh). Akumulátorový modul 77,4 kWh je spojen s elektromotorem o výkonu 168 kW (229 k), pohánějícím zadní kola; v případě provedení AWD se používají dva elektromotory o celkovém výkonu 239 kW (325 k).

Koncem roku 2022 bude zahájen prodej dynamicky zaměřeného EV6 GT s pohonem všech kol, výkonem 430 kW (585 k) a zrychlením z místa na 100 km/h za pouhé 3,5 sekundy. Akumulátorový modul o kapacitě 58,0 kWh spolupracuje se 125kW elektromotorem pohánějícím kola zadní nápravy; varianta AWD v tomto případě využívá dva elektromotory o celkovém výkonu 173 kW (235 k).

Vytisknout

Diskuze: Kia EV6 ohromila německé novináře

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

isuzu d-max

Test: Isuzu D-Max je poctivý dělník - drsňák, který vás (nejenom) v terénu…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud