EV6 získalo titul ‚Německé auto roku 2022‘ v kategorii ‚prémiových vozů‘ a současně získává druhé místo v kategorii ‚Nové energie‘ pro vozidla poháněná výhradně energií z akumulátorů nebo vodíku.
EV6 porazilo různorodou směsici soupeřů zahrnující např. modely Hyundai Ioniq 5, Volkswagen ID.4, Audi Q4 e-tron, Škoda Enyaq a Mercedes-Benz třídy C. Nové modely se základní cenou od 25 do 50 tisíc eur hodnotila porota zahrnující 20 automobilových novinářů s cílem určit celkového vítěze kategorie.
Vedle tří hlavních kategorií zahrnujících ‚kompakty‘ (se základní cenou do 25 tis. eur), ‚prémiové vozy‘ (s cenou 25 až 50 tis. eur) a ‚luxusní vozy‘ (v ceně přesahující 50 tis. eur) byla do soutěže zahrnuta i další kategorie s označením ‚Nové energie‘, představující elektromobily poháněné výhradně energií z akumulátorů nebo vodíku. V této kategorii se Kia EV6 umístila jako druhá.
„EV6 není jen prvním vozem značky Kia postaveným na naší nové podvozkové platformě E-GMP (Electric-Global Modular Platform), ale i prvním modelem, který představuje naši novou a smělou designovou filozofii ‚Spojené protiklady‘, jakož i zbrusu nové logo značky,“ uvedl Luc Donckerwolke, vedoucí kreativní manažer HMG. „Emoce vyvolávající design, dynamické jízdní schopnosti, pozoruhodný dojezd a ultra rychlé nabíjení – tím je EV6 skutečně mimořádné. Jsme hrdí na zisk titulu Německé Auto roku v prémiové kategorii, které potvrzuje skvělou práci našeho dynamického týmu Kia.“
Vůz se pyšní dojezdem až 528 km na jedno nabití (v kombinovaném cyklu podle WLTP) a díky vyspělé 800V technologii nabíjení je možné EV6 dobít z 10 na 80 procent kapacity za pouhých 18 minut. Další výhodou má být vnitřní prostornost a široká škála asistenčních systémů a technologií infotainmentu.
Vůz je k dispozici s pohonem zadních kol nebo v uspořádání s pohonem všech kol; dále může zákazník volit mezi vysokonapěťovým akumulátorovým modulem se zvýšenou (77,4 kWh) nebo standardní kapacitou (58,0 kWh). Akumulátorový modul 77,4 kWh je spojen s elektromotorem o výkonu 168 kW (229 k), pohánějícím zadní kola; v případě provedení AWD se používají dva elektromotory o celkovém výkonu 239 kW (325 k).
Koncem roku 2022 bude zahájen prodej dynamicky zaměřeného EV6 GT s pohonem všech kol, výkonem 430 kW (585 k) a zrychlením z místa na 100 km/h za pouhé 3,5 sekundy. Akumulátorový modul o kapacitě 58,0 kWh spolupracuje se 125kW elektromotorem pohánějícím kola zadní nápravy; varianta AWD v tomto případě využívá dva elektromotory o celkovém výkonu 173 kW (235 k).
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?