Na divoký Favorit Fun se zapomnělo. Mohl ale udělat díru do světa

ar6, 5. března 2017, 13:53 Google+

Historie – Tremp, který jsme vám představili minulý týden, označuje sama Škoda za ideového předchůdce Felicie Fun. V Mladé Boleslavi ale možná tak trochu zapomínají na koncept z podzimu 1993. Favorit, nebo chcete-li Pickup, Fun totiž ukazuje to, co pár let po něm dotáhla Felicia.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Druhý prototyp Škody Fun měl žlutou karosérii a výraznou boční grafiku.

Druhý prototyp Škody Fun měl žlutou karosérii a výraznou boční grafiku. | foto: wheelsage.org

Sdílejte článek

Že se s autem pro volnočasové aktivity v Mladé Boleslavi i po konci projektu Tremp počítalo ukázal již v prosinci 1992 koncept Škoda Fun. Postupem času jej v literatuře najdete pod různými názvy – pouze Fun, Favorit Fun, Pickup Fun nebo dokonce Favorit Funnycar. Poslední jméno se objevilo na tabulce v továrním Škodováckém muzeu. I přes různé názvy jde ale pořád o jedno auto, Favorit Pickup předělaný do podoby plážového vozu. Jak již bylo řečeno, první prototyp byl dokončen již v prosinci 1992. Poznáte ho podle růžového laku ve spojení se zeleným předním rámem, zeleným rámem na korbě a zelenou spodní částí karosérie. Kola byla původně žlutá, postupně je ale nahradily šedé ráfky. Také původně sériová světla dostala kruhové kryty ve stylu Trempa.

Prototyp vznikl ve vývojovém středisku v Česaně, po technické stránce se ale mohl chlubit v podstatě jen o 60 milimetrů zvednutým podvozkem. Zajímavější byla zadní korba, do níž se mohla vysunout druhá řada sedadel a z dvoumístného pickupu se tak stalo rázem čtyřmístné auto. Růžový prototyp dnes nicméně při spojení Favorit Fun příliš lidí nezná, za to žlutý vůz si vybaví snad úplně každý. Je to tím, že jej Škoda oficiálně prezentovala na frankfurtském autosalonu 1993, navíc je jeho barevná kombinace daleko bližší pozdější Felicii Fun. Základem je tak žlutá barva, doplněná modrým rámem vpředu i na korbě, bílými nárazníky, podběhy a nástavci prahů, bílými 14palcovými litými koly s nápisem Škoda a výraznou grafikou se surfovacími prkny. Ta přitom nebyla zvolena náhodně, stačí se podívat na střešní nosič, kde jedno takové prkno najdeme.

Stejně jako původní vůz z prosince předchozího roku vznikal i žlutý Fun v Česaně a dostal také přizvednutý podvozek. I díky prezentaci v Automagazínu z října 1993 o něm však víme docela hodně informací. Začít můžeme například interiérem, jehož sedadla měla modré bočnice a středy s grafikou surfovacích prken. Modrá barva se objevila také na koženém potahu sportovního tříramenného volantu, středovém tunelu, hlavici řadící páky a palubní desce. Naopak budíky byly podbarveny žlutou barvou, což později převzala nejen Felicia Fun. Součástí výbavy bylo i rádio Blaupunkt s kazetovým přehrávačem, respektive elektricky ovládané okno stěny mezi kabinou a ložným prostorem. Výklopná stěna má v sobě integrovaný sedák a opěradlo pro dvě osoby. To je oproti pozdějšímu řešení se dvěma samostatnými místy s vlastními opěrkami v sériové Felicii Fun poněkud rozdíl.

img-responsive

Myšlenku Škoda Fun dotáhla až o několik let později stejnojmenná Felicia. | foto: Škoda Auto

Jak podotýká Automagazín, stěna se ovládala pomocí pákového mechanismu. Ložná plocha pak kromě místa na větší předměty nabídla také 20litrovou ledničku, která v horkých měsících přišla vhod. Technika byla zcela sériová, to znamená zážehovou třináctistovku o výkonu 40 kW (54 k) v kombinaci s pětistupňovou manuální převodovkou, roztáčející přední kola. I to ovšem mělo svůj důvod – konstrukční jednoduchost by umožnila prakticky okamžité zahájení (malo)sériové výroby. A že k ní nebylo daleko, předpokládán byl především velký zájem v Německu (tehdejší SRN), ostatně proto i premiéra ve Frankfurtu. Odhadovaná cena byla někde kolem 20 000 marek. Do výroby nakonec Škoda Fun nešla, skončilo jen u dvou známých prototypů, z nichž se minimálně ten žlutý občas objeví z depozitáře i v muzeu značky. Myšlenku volnočasového pickupu tak dotáhla do konce až o pár let později Felicia.

Vytisknout

Diskuze: Na divoký Favorit Fun se zapomnělo. Mohl ale udělat díru do světa

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

mazda 6

Test ojetiny: Mazda 6, pověstná japonská kvalita

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud