Automobilka Lexus byla dlouhou dobu známá především výrobou velmi spolehlivých, avšak luxusních a těžkých vozů, se kterými se nedalo užít příliš zábavy. Model LFA však lidem vyrazil dech a velice brzy se stal jedním z nejlépe hodnocených sportovních vozů tohoto století.
Lexus LFA, jeden z nejlépe hodnocených supersportovních vozů posledních let, byl vyroben v pouze 500 kusech. Není tak divu, že pokud se nějaký ojetý objeví na internetu, jeho cena přesahuje původních 375,000 dolarů (8,3 milionu korun).
Tento konkrétní kousek, který je vystaven na inzertním webu James Edition, však nového majitele vyjde na 645,000 dolarů (14,4 milionu korun). Ptáte se proč? Jedná se totiž o jediný vůz vyrobený s karoserií v barvě "Pearl Brown". Víc takových zkrátka na světě nenajdete a za jedinečnost se platí.
Je celkem s podivem, proč si tuto barvu na LFA neobjednalo více lidí, neboť vozu skvěle padne. Co se samotného vozu týče, jedná se o model s pořadovým číslem 95 a v současné době se nachází ve Spojených arabských emirátech, ačkoliv je vybaven specifikací pro americký trh. Jeho stav je však příkladný a na tachometru má pouhých 7,728 kilometrů.
Pod kapotou je samozřejmě jeden z nejlépe znějících motorů V10 o výkonu 552 koní, díky kterému vůz dokáže vystřelit z klidu na stovku za 3,6 sekundy a ručička tachometru se zastaví až na hodnotě 326 km/h.
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?