Automobilka Lexus byla dlouhou dobu známá především výrobou velmi spolehlivých, avšak luxusních a těžkých vozů, se kterými se nedalo užít příliš zábavy. Model LFA však lidem vyrazil dech a velice brzy se stal jedním z nejlépe hodnocených sportovních vozů tohoto století.
Lexus LFA, jeden z nejlépe hodnocených supersportovních vozů posledních let, byl vyroben v pouze 500 kusech. Není tak divu, že pokud se nějaký ojetý objeví na internetu, jeho cena přesahuje původních 375,000 dolarů (8,3 milionu korun).
Tento konkrétní kousek, který je vystaven na inzertním webu James Edition, však nového majitele vyjde na 645,000 dolarů (14,4 milionu korun). Ptáte se proč? Jedná se totiž o jediný vůz vyrobený s karoserií v barvě "Pearl Brown". Víc takových zkrátka na světě nenajdete a za jedinečnost se platí.
Je celkem s podivem, proč si tuto barvu na LFA neobjednalo více lidí, neboť vozu skvěle padne. Co se samotného vozu týče, jedná se o model s pořadovým číslem 95 a v současné době se nachází ve Spojených arabských emirátech, ačkoliv je vybaven specifikací pro americký trh. Jeho stav je však příkladný a na tachometru má pouhých 7,728 kilometrů.
Pod kapotou je samozřejmě jeden z nejlépe znějících motorů V10 o výkonu 552 koní, díky kterému vůz dokáže vystřelit z klidu na stovku za 3,6 sekundy a ručička tachometru se zastaví až na hodnotě 326 km/h.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?