Automobilka Lexus byla dlouhou dobu známá především výrobou velmi spolehlivých, avšak luxusních a těžkých vozů, se kterými se nedalo užít příliš zábavy. Model LFA však lidem vyrazil dech a velice brzy se stal jedním z nejlépe hodnocených sportovních vozů tohoto století.
Lexus LFA, jeden z nejlépe hodnocených supersportovních vozů posledních let, byl vyroben v pouze 500 kusech. Není tak divu, že pokud se nějaký ojetý objeví na internetu, jeho cena přesahuje původních 375,000 dolarů (8,3 milionu korun).
Tento konkrétní kousek, který je vystaven na inzertním webu James Edition, však nového majitele vyjde na 645,000 dolarů (14,4 milionu korun). Ptáte se proč? Jedná se totiž o jediný vůz vyrobený s karoserií v barvě "Pearl Brown". Víc takových zkrátka na světě nenajdete a za jedinečnost se platí.
Je celkem s podivem, proč si tuto barvu na LFA neobjednalo více lidí, neboť vozu skvěle padne. Co se samotného vozu týče, jedná se o model s pořadovým číslem 95 a v současné době se nachází ve Spojených arabských emirátech, ačkoliv je vybaven specifikací pro americký trh. Jeho stav je však příkladný a na tachometru má pouhých 7,728 kilometrů.
Pod kapotou je samozřejmě jeden z nejlépe znějících motorů V10 o výkonu 552 koní, díky kterému vůz dokáže vystřelit z klidu na stovku za 3,6 sekundy a ručička tachometru se zastaví až na hodnotě 326 km/h.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?