Užitkové verze modelů Škoda Favorit a Felicia, označované jako Pick-up, u felicie Pickup bez pomlčky, se stále objevují v nabídce tuzemských inzertních portálů. Častěji zájemce narazí na vozy Felicia Pickup, favority tak časté nejsou. Vzácnější verze těchto vozů, mezi které patří třeba Škoda Felicia Fun, stojí i stovky tisíc korun, zjistila ČTK.
Nejlevnější užitková verze felicie se dá na inzertním portálu Sauto.cz dnes koupit za 8000 korun. Nový majitel si ale bude muset udělat technickou kontrolu, která je propadlá. Auto má najeto téměř 240.000 kilometrů a je zasažené korozí, která felicie často trápila. Do 30.000 korun pak portál nabízí další tři Felicie Pickup.
Verze Pick-up vycházející z modelu Favorit není v nabídce tuzemského automobilového inzertního portálu žádná. Nalézt lze ale na jiných portálech. Nejdražší Favorit Pick-up se na portálu Bazoš.cz nyní prodává za 150.000 korun, jde o vůz dovezený z Portugalska, podle prodávajícího v zachovalém stavu. Nejlevnější Pick-up lze nalézt za 10.000 korun, cena ale odpovídá stavu.
Až stovky tisíc korun si ale současní majitelé řeknou za model Škoda Felicia Fun. Jde o vůz vycházející z dvoumístné verze Pickup, zadní stěna kabiny je výsuvná, po jejím vysunutí vzniknou další dvě místa k sezení a vůz se tak stává čtyřmístným. Typická je pro vozy Felicia Fun zářivě žlutá barva, jde nyní o jednu z nejcennějších verzí felicie, Škoda jich vyrobila pouze 4216 kusů.
Nejdražší Felicia Fun na inzertním portálu Bazoš.cz je nyní prodávána na Slovensku, současný majitel si ji cení na více než 353.000 korun, podle popisu je vůz po celkové renovaci. Není ale zdaleka jediný, kdo chce za Felicii Fun takovou sumu, za 300.000 korun a více se prodávají další tři, čtvrtá je od této hranice vzdálená směrem dolů pouhé 3000 korun. Všechny vozy by měly být podle nabízejících ve skvělém stavu, většina z nich po nákladné renovaci. Nad 100.000 korun se nyní prodává ještě dalších deset vozů Felicia Fun.
Vozů Škoda Pick-up vycházejících z favoritu vyrobila automobilka Škoda 70.900 kusů, vozů Pickup vycházejících z felicie pak dalších 128.581 kusů. Později vznikly další užitkové verze osobních škodovek, například Fabia se vyráběla ve verzi Praktik, stejnou variantu získal později i model Roomster. I tyto vozy jsou běžně k sehnání v inzerci, jejich ceny se pohybují v desítkách tisíc korun.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?