Automobilka Hyundai začala v Česku prodávat svůj první vodíkový model Nexo. Po Toyotě Mirai jde o druhý osobní automobil na vodíkové palivové články na českém trhu. Firma Hyundai s uvedením vozu čekala na zprovoznění první veřejné čerpací stanice na vodík, která se otevřela minulý týden ve Vítkovicích. Automobilka to podle ČTK uvedla minulý týden v tiskové zprávě.
Nexo je druhou generací sériově vyráběného elektromobilu Hyundai poháněného vodíkovým palivovým článkem. Jeho dojezd je až 666 kilometrů. Model je vždy dodávaný s elektromotorem o výkonu 120 kW, pohonem předních kol a bezpečnostními nádržemi na vodík pod tlakem 700 barů o objemu 156,6 litru, což odpovídá 6,3 kg plynu. Vozidlo je nejen lokálně zcela bezemisní, ale navíc díky filtračnímu systému účinně čistí okolní vzduch tam, kde se pohybuje, dodala firma.
Vůz nabízí pokročilé technologie včetně řady inteligentních asistenčních systémů řidiče zahrnující i kamerový systém hlídání mrtvého úhlu či dálkově ovládaný autonomní parkovací asistent. Jeho cena začíná na 1,899 milionu Kč.
Prodej modelu Nexo bude v počáteční fázi probíhat mimo autorizovanou prodejní síť Hyundai, a to přímo přes fleetové oddělení českého zastoupení značky. Zájemci o Nexo mohou navíc využít nezávazných testovacích jízd v centru e-mobility Hyundai Electrified v pražských Stodůlkách.
Vodíkových aut zatím v Česku jezdí jen zhruba desítka. V roce 2030 by to však podle odhadů ministerstva dopravy mohlo být již 30.000 až 50.000 vozů.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.