Automobilka Hyundai začala v Česku prodávat svůj první vodíkový model Nexo. Po Toyotě Mirai jde o druhý osobní automobil na vodíkové palivové články na českém trhu. Firma Hyundai s uvedením vozu čekala na zprovoznění první veřejné čerpací stanice na vodík, která se otevřela minulý týden ve Vítkovicích. Automobilka to podle ČTK uvedla minulý týden v tiskové zprávě.
Nexo je druhou generací sériově vyráběného elektromobilu Hyundai poháněného vodíkovým palivovým článkem. Jeho dojezd je až 666 kilometrů. Model je vždy dodávaný s elektromotorem o výkonu 120 kW, pohonem předních kol a bezpečnostními nádržemi na vodík pod tlakem 700 barů o objemu 156,6 litru, což odpovídá 6,3 kg plynu. Vozidlo je nejen lokálně zcela bezemisní, ale navíc díky filtračnímu systému účinně čistí okolní vzduch tam, kde se pohybuje, dodala firma.
Vůz nabízí pokročilé technologie včetně řady inteligentních asistenčních systémů řidiče zahrnující i kamerový systém hlídání mrtvého úhlu či dálkově ovládaný autonomní parkovací asistent. Jeho cena začíná na 1,899 milionu Kč.
Prodej modelu Nexo bude v počáteční fázi probíhat mimo autorizovanou prodejní síť Hyundai, a to přímo přes fleetové oddělení českého zastoupení značky. Zájemci o Nexo mohou navíc využít nezávazných testovacích jízd v centru e-mobility Hyundai Electrified v pražských Stodůlkách.
Vodíkových aut zatím v Česku jezdí jen zhruba desítka. V roce 2030 by to však podle odhadů ministerstva dopravy mohlo být již 30.000 až 50.000 vozů.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.