Zkuste si na chvíli představit, že jste majiteli fenomenálního Fordu Mustang Shelby GT-350. S autem určeným na okruhy však nechcete cestovat v klasickém provozu, takže si k němu koupíte ještě podvalník. Ale protože máte vytříbený vkus, nespokojíte se s jen tak nějakou odtahovkou. Raději si postavíte dokonalý tahač, který se k vašemu stroji hodí.
Přesně to je i případ majitele tohoto vozu, který vlastní Shelby GT-350, ale nechtěl riskovat jeho poškození v běžném provozu. Místo toho si raději pořídil pořádný Pick-up Ford F-350 z roku 1966, který přestavěl k naprosté dokonalosti. Na první pohled by tak jen málokdo uvěřil, že tohle auto je v této podobě staré pouhých 5 let.
Právě před pěti lety totiž začala přestavba, která z obyčejného postaršího "pracanta" vytvořila úplně nový stroj. Karoserie samozřejmě prošla kompletní generálkou, vzadu byla instalována kvalitní pampa a vůz dostal i pár úprav po technické stránce. Zřejmě tou největší novinkou pak bude 5.8 litrový motor V8, který pochází z jiného Fordu vyrobeného v roce 1966.
Další technické novinky se vztahují k výkonnějším předním kotoučovým diskům, tempomatu nebo nové automatické převodovce. V kabině pak sice zůstala klasická třímístná lavice, ovšem za ní se objevila malý prostor určený pravděpodobně k odpočinku po závodech.
Místa zde sice moc není, ovšem jsou zde dvě sklápěcí křesílka, dřez, kuchyňská linka a prostor na spaní. Nic pro dlouhé cestování a kempování, ovšem cestou na závody či ze závodů může tohle místo přijít vhod. Zvlášť pokud v dosahu není žádný hotel.
Nevíme, jak dlouho si majitel z Velké Británie svůj vůz užíval, ovšem podle všeho na něm dovezl svůj Shelby Mustang GT-350 na pár akcí jako Goodwood Revival, kde celá sestava sklidila velký úspěch. Nyní je však vůz vystaven na webu akční společnosti Silverstone Auctions, která ho minulý víkend nabízela na aukci "Race Retro", kde se ale neprodal.
Nyní e tak vůz vystaven za pevnou cenu 43 700 liber, což je cca 1,26 milionu korun. To není vůbec malá a lidé znalých poměrů v USA jistě dobře vědí, že za tyto finance už se dá pořídit zcela nový Ford F-350 ve verzi platinum.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?