Automobilky si v posledních letech oblíbily poměrně nehezkou praktiku, kdy spotřebu svých automobilů zcela nesmyslně podhodnocují. Zákazníci jsou tak ke všem tabulkovým informacím poměrně nedůvěřiví, což se nevyhnulo ani elektromobilům společnosti Tesla. Po vyzkoušení a měření odborníky z americké agentury EPA se však zdá, že Tesla znovu vybočila ze zajetých kolejí.
Tesla Model 3 se nabízí ve dvou variantách, přičemž tou žádanější je samozřejmě ta s prodlouženým dojezdem o hodnotě 310 mil, tedy 500 kilometrů. Tak alespoň prezentoval dojezd Modelu 3 Elon Musk během prezentace. Je však tento údaj pravdivý?
To se rozhodla prověřit agentura pro ochranu životního prostředí EPA (Environmental Protection Agency), která uspořádala hned několik testovacích měření s poměrně překvapivým výsledkem. Dojezd Tesly Model 3 totiž v průměru skutečně odpovídá hodnotám doloženým automobilkou.
EPA pak ještě dodala hodnoty dojezdu při pohybu ve městě a na dálnici. Při pohybu po městě zvládne Model 3 s prodlouženým dojezdem na jedno nabití cca 518 kilometrů, na dálnici pak dojezd klesne na 476 kilometrů.
Kombinovaná spotřeba elektrické energie se tak rovná ekvivalentu cca 1,86 l/100 km. V tabulce úspornosti se tak Model 3 zařadil na druhé místo za Hyundai Ioniq Electric (cca 0,72l/100 km), ovšem stále se drží před svým největším americkým konkurentem v podobě Chevroletu Bolt (cca 1,97 l/100 km a evropským konkurentem BMW i3 (1,99 l/100 km).
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?