Automobilky si v posledních letech oblíbily poměrně nehezkou praktiku, kdy spotřebu svých automobilů zcela nesmyslně podhodnocují. Zákazníci jsou tak ke všem tabulkovým informacím poměrně nedůvěřiví, což se nevyhnulo ani elektromobilům společnosti Tesla. Po vyzkoušení a měření odborníky z americké agentury EPA se však zdá, že Tesla znovu vybočila ze zajetých kolejí.
Tesla Model 3 se nabízí ve dvou variantách, přičemž tou žádanější je samozřejmě ta s prodlouženým dojezdem o hodnotě 310 mil, tedy 500 kilometrů. Tak alespoň prezentoval dojezd Modelu 3 Elon Musk během prezentace. Je však tento údaj pravdivý?
To se rozhodla prověřit agentura pro ochranu životního prostředí EPA (Environmental Protection Agency), která uspořádala hned několik testovacích měření s poměrně překvapivým výsledkem. Dojezd Tesly Model 3 totiž v průměru skutečně odpovídá hodnotám doloženým automobilkou.
EPA pak ještě dodala hodnoty dojezdu při pohybu ve městě a na dálnici. Při pohybu po městě zvládne Model 3 s prodlouženým dojezdem na jedno nabití cca 518 kilometrů, na dálnici pak dojezd klesne na 476 kilometrů.
Kombinovaná spotřeba elektrické energie se tak rovná ekvivalentu cca 1,86 l/100 km. V tabulce úspornosti se tak Model 3 zařadil na druhé místo za Hyundai Ioniq Electric (cca 0,72l/100 km), ovšem stále se drží před svým největším americkým konkurentem v podobě Chevroletu Bolt (cca 1,97 l/100 km a evropským konkurentem BMW i3 (1,99 l/100 km).
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.