Automobilky si v posledních letech oblíbily poměrně nehezkou praktiku, kdy spotřebu svých automobilů zcela nesmyslně podhodnocují. Zákazníci jsou tak ke všem tabulkovým informacím poměrně nedůvěřiví, což se nevyhnulo ani elektromobilům společnosti Tesla. Po vyzkoušení a měření odborníky z americké agentury EPA se však zdá, že Tesla znovu vybočila ze zajetých kolejí.
Tesla Model 3 se nabízí ve dvou variantách, přičemž tou žádanější je samozřejmě ta s prodlouženým dojezdem o hodnotě 310 mil, tedy 500 kilometrů. Tak alespoň prezentoval dojezd Modelu 3 Elon Musk během prezentace. Je však tento údaj pravdivý?
To se rozhodla prověřit agentura pro ochranu životního prostředí EPA (Environmental Protection Agency), která uspořádala hned několik testovacích měření s poměrně překvapivým výsledkem. Dojezd Tesly Model 3 totiž v průměru skutečně odpovídá hodnotám doloženým automobilkou.
EPA pak ještě dodala hodnoty dojezdu při pohybu ve městě a na dálnici. Při pohybu po městě zvládne Model 3 s prodlouženým dojezdem na jedno nabití cca 518 kilometrů, na dálnici pak dojezd klesne na 476 kilometrů.
Kombinovaná spotřeba elektrické energie se tak rovná ekvivalentu cca 1,86 l/100 km. V tabulce úspornosti se tak Model 3 zařadil na druhé místo za Hyundai Ioniq Electric (cca 0,72l/100 km), ovšem stále se drží před svým největším americkým konkurentem v podobě Chevroletu Bolt (cca 1,97 l/100 km a evropským konkurentem BMW i3 (1,99 l/100 km).
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.