Automobilky si v posledních letech oblíbily poměrně nehezkou praktiku, kdy spotřebu svých automobilů zcela nesmyslně podhodnocují. Zákazníci jsou tak ke všem tabulkovým informacím poměrně nedůvěřiví, což se nevyhnulo ani elektromobilům společnosti Tesla. Po vyzkoušení a měření odborníky z americké agentury EPA se však zdá, že Tesla znovu vybočila ze zajetých kolejí.
Tesla Model 3 se nabízí ve dvou variantách, přičemž tou žádanější je samozřejmě ta s prodlouženým dojezdem o hodnotě 310 mil, tedy 500 kilometrů. Tak alespoň prezentoval dojezd Modelu 3 Elon Musk během prezentace. Je však tento údaj pravdivý?
To se rozhodla prověřit agentura pro ochranu životního prostředí EPA (Environmental Protection Agency), která uspořádala hned několik testovacích měření s poměrně překvapivým výsledkem. Dojezd Tesly Model 3 totiž v průměru skutečně odpovídá hodnotám doloženým automobilkou.
EPA pak ještě dodala hodnoty dojezdu při pohybu ve městě a na dálnici. Při pohybu po městě zvládne Model 3 s prodlouženým dojezdem na jedno nabití cca 518 kilometrů, na dálnici pak dojezd klesne na 476 kilometrů.
Kombinovaná spotřeba elektrické energie se tak rovná ekvivalentu cca 1,86 l/100 km. V tabulce úspornosti se tak Model 3 zařadil na druhé místo za Hyundai Ioniq Electric (cca 0,72l/100 km), ovšem stále se drží před svým největším americkým konkurentem v podobě Chevroletu Bolt (cca 1,97 l/100 km a evropským konkurentem BMW i3 (1,99 l/100 km).
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?