Nevíte co pod stromeček? Toto potěší malého i velkého kluka a dokonce i dědečka

Petr Boháč / AutoRoad.cz, 30. listopadu 2020, 23:35 Google+

Česká autodráha je výrobek s tradicí sahající až do šedesátých let minulého století. Pro mnohé byla vysněnou a leckdy obtížně dostupnou hračkou, pro další se pak stala celoživotním koníčkem. Každý, kdo někdy vzal do ruky ovladač a položil autíčko na dráhu, potvrdí, že pocit ze skutečného závodu žádná virtuální hra na počítači či tabletu nenahradí.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Autodráha

Autodráha | foto: MUNIGA, s.r.o.

Sdílejte článek

I proto se rozhodl český výrobce hraček EFKO z Nového Veselí zaštítit výrobu zmodernizované verze autodráhy s názvem FARO. Nová verze navazuje na původní provedení českých autodráh pod názvem Europa Cup, Ites, Gonio a Autodráha 90. Vedle toho přináší FARO mnohá vylepšení. Kvalitní ovladače, vylepšená autíčka, nové podvozky, nové digitální počítadlo kol a regulovatelný zdroj – to všechno posouvá původní autodráhu do moderní doby. Výrobce věří, že kvalitní český výrobek potěší nejen tatínky a dědečky, kteří nostalgicky vzpomínají na své závodní úspěchy, ale obohatí o neopakovatelné zážitky i dětství jejich ratolestí. Pro opravdové závodní nadšence je v nabídce i špičkový model motoru Motraxx Tiger dosahující až 56 tisíc otáček za minutu. Tato varianta tvoří vrchol motorizací autíček FARO. Pomyslnou třešničkou na dortu je pak nové digitální počítadlo kol, které je možné připojit ve formě výměnného modulu i do původní staré dráhy. Digitální počítadlo hlídá počet skutečných průjezdů okruhem a tím zvyšuje napínavost závodu. Nejčerstvější novinkou je možnost regulovat napájení celé autodráhy speciálním adaptérem. Ten umožní obzvláště menším a méně zkušeným závodníkům, vychutnat si jízdu bez zbytečných kolizí v zatáčkách a postupně si zvyšovat náročnost.

img-responsive

Autodráha | foto: MUNIGA, s.r.o.

Když hodnoty zůstávají
„S firmou FAROfactory s. r. o. jsme začali spolupracovat nedávno. Posadili jsme do závodního auta našeho IGRÁČKA. Předchozí vlastníci firmy FAROfactory, ale nedokázali dobře skloubit původní výrobu se současnými trendy. Tím se v roce 2019 dostalo FARO do takřka neřešitelné situace a blížil se konec nejen firmy, ale i celé české autodráhy. A to mi přišlo jako obrovská škoda. Vždyť i já si s ní kdysi hrál. Shodou okolností se historie autodráhy začala psát v téže roce, ve kterém jsem se narodil,“ uvádí Miroslav Kotík, majitel společnosti EFKO-karton s. r. o. „Do společnosti FAROfactory s. r. o. jsem proto vstoupil jako majoritní vlastník v druhé polovině roku 2019, a to spíše z nostalgie než s vidinou zisku. Jsem zastáncem názoru, že by tradiční hodnoty měly v naší společnosti zůstávat, a právě v této autodráze tuto skutečnost spatřuji. V mnohých domácnostech totiž můžeme ještě dnes nalézt původní verze autodráh. My tak dáváme lidem možnost je znovu oživit. Díly jsou totiž plně kompatibilní, stačí dokoupit jen to, co bylo poškozené, ztracené, případně si mohou zákazníci svoji původní dráhu zmodernizovat. Není to v době, kdy je tendence vyrábět všechno na jedno použití, skvělé?“, dodává Miroslav Kotík.

img-responsive

Autodráha | foto: MUNIGA, s.r.o.

„Závod se skutečnými autíčky v dětech podvědomě rozvíjí vnímání reálných hodnot, limitů fyzikálních zákonů a smysl pro zodpovědnost. Když je potřeba autíčko opravit, přichází na řadu procvičování manuální zručnosti a technického myšlení. Fyzické autíčko totiž klávesová zkratka či tlačítko “game over“ neopraví. Je třeba si čím dál více uvědomovat, že to, co bylo dříve pro nás naprostou samozřejmostí, se ze života našich dětí vytrácí a nahrazuje to virtuální prostor“, vyzdvihuje přednosti autodráhy zkušený pedagog Mgr. Jiří Dvořák.

Autodráha FARO – to je především modernizace a fantastická modularita
Chcete závodit na okruhu v Monacu? Nebo raději preferujete ty české v Mostě či Brně? Díky variabilitě nové autodráhy to nebude problém. FARO dává totiž zákazníkům možnost nakupovat díly v různých setech nebo i jednotlivé části, a tak je opravdu jen na chuti každého, jakou dráhu si sestaví.

Mnozí si možná z dětství pamatují často problémové ovladače. Těm dal ale výrobce vale a nahradil je moderními spolehlivými typy. Velká pozornost byla při vývoji věnovaná novému podvozku a celému autu Superkart IGZ, do kterého usedl IGRÁČEK závodník. I figurka sama prošla důležitou inovací. Především bylo nezbytné změnit tvar jejího zápěstí pro realistický úchop malého volantu, a také dostala novou přilbu. Igráčkova autíčka jsou vyráběna kompletně na nových formách s vysokým stupněm přesnosti výroby. IGRÁČEK závodník tak má opravdu výborné auto se skvělými jízdními vlastnostmi.

Technici ve FAROfactory s. r. o. také zapracovali na výběru vhodného matriálu pro výrobu pneumatik. Autíčka tak dosahují skvělé adheze a chovají se na dráze ještě reálněji. Srdcem všech malých závoďáků jsou kvalitní německé motorky Motraxx.

Autodráhu FARO v různých setech, náhradní díly a všechny doplňky mohou zákazníci zakoupit na autodraha-faro.cz

img-responsive

Autodráha | foto: MUNIGA, s.r.o.

Základní set Superkart IGZ 1:18
Tento set autodráhy obsahuje kompletní díly k sestavení základního okruhu, dvě auta Superkart, dva IGRÁČKY závodníky, napáječ, ovladače, mantinely, spony. Délka okruhu je 4,2 m a umožnuje prakticky jakékoliv postupné rozšiřování dráhy. Cena 3 950 Kč.

Vytisknout

Diskuze: Nevíte co pod stromeček? Toto potěší malého i velkého kluka a dokonce i dědečka

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ilustrační fotografie

V Česku vzniká kladivo na auta odmítaná lidmi a protlačovaná EU

Tatra Tactic 4x4 II. generace

Na polygonu v Kopřivnici probíhá představení vojenské, hasičské i stavební techniky

Ford Transit Trail

Test: Ford Transit Trail – outdoor dodávka, která je skvělým základem pro „malého“ bydlíka

Škoda Fabia Combi Scoutline

Škoda Fabia Combi končí. Jak to s ní vypadá v bazarech?

on-line prodej

Jako plech po tornádu. Automobilový trh je pokřivený, covid, elektromobilita, čipy...

Jeep Willys

Test: Jeep Willys, legenda U.S. Army

Toyota přepracovala Mirai, nová generace má mít dojezd 650 km, atraktivní vzhled a produkuje jen čistou vodu

Na vodíkovou Toyotu Mirai stříleli z pistole

Mercedes-Benz G-Boss

Mercedes-Benz třídy G od G&B Design vypadá jako rozzlobený school bus

Ilustrační foto

Nemáte kabriolet? I tak můžete dýchat čerstvý vzduch

Nákup aut se přesouvá do online prostředí

Nákup aut se přesouvá do online prostředí

Ilustrační foto

Škoda v Česku zastaví výrobu. Promluvily odbory

mercedes-benz citan

Nový Mercedes-Benz Citan jako obytný vůz

Hyundai Kona Electric

Test Hyundai Kona electric. Má stále co nabídnout?

Ford Fiesta ST

Test: Ford Fiesta ST – hothatch ze staré školy, který nestojí majlant a bude vás neskutečně bavit!

22 let od premiéry má Škoda Fabia dynamičtější a emotivnější vzhled než kdy předtím

ŠKODA FABIA dnes oficiálně vstupuje na český trh

reklama

Doporučujeme

Suzuki ACROSS

Suzuki ACROSS v předprodeji, více než 300 koní ovšem nebude "zadarmo"

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Na polygonu v Kopřivnici probíhá představení vojenské, hasičské i stavební techniky

  2. Test: Ford Transit Trail – outdoor dodávka, která je skvělým základem pro „malého“ bydlíka

  3. Škoda Fabia Combi končí. Jak to s ní vypadá v bazarech?

  4. Jako plech po tornádu. Automobilový trh je pokřivený, covid, elektromobilita, čipy...

  5. Test: Jeep Willys, legenda U.S. Army

  6. Na vodíkovou Toyotu Mirai stříleli z pistole

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud