Česká autodráha je výrobek s tradicí sahající až do šedesátých let minulého století. Pro mnohé byla vysněnou a leckdy obtížně dostupnou hračkou, pro další se pak stala celoživotním koníčkem. Každý, kdo někdy vzal do ruky ovladač a položil autíčko na dráhu, potvrdí, že pocit ze skutečného závodu žádná virtuální hra na počítači či tabletu nenahradí.
I proto se rozhodl český výrobce hraček EFKO z Nového Veselí zaštítit výrobu zmodernizované verze autodráhy s názvem FARO. Nová verze navazuje na původní provedení českých autodráh pod názvem Europa Cup, Ites, Gonio a Autodráha 90. Vedle toho přináší FARO mnohá vylepšení. Kvalitní ovladače, vylepšená autíčka, nové podvozky, nové digitální počítadlo kol a regulovatelný zdroj – to všechno posouvá původní autodráhu do moderní doby. Výrobce věří, že kvalitní český výrobek potěší nejen tatínky a dědečky, kteří nostalgicky vzpomínají na své závodní úspěchy, ale obohatí o neopakovatelné zážitky i dětství jejich ratolestí. Pro opravdové závodní nadšence je v nabídce i špičkový model motoru Motraxx Tiger dosahující až 56 tisíc otáček za minutu. Tato varianta tvoří vrchol motorizací autíček FARO. Pomyslnou třešničkou na dortu je pak nové digitální počítadlo kol, které je možné připojit ve formě výměnného modulu i do původní staré dráhy. Digitální počítadlo hlídá počet skutečných průjezdů okruhem a tím zvyšuje napínavost závodu. Nejčerstvější novinkou je možnost regulovat napájení celé autodráhy speciálním adaptérem. Ten umožní obzvláště menším a méně zkušeným závodníkům, vychutnat si jízdu bez zbytečných kolizí v zatáčkách a postupně si zvyšovat náročnost.
Když hodnoty zůstávají„S firmou FAROfactory s. r. o. jsme začali spolupracovat nedávno. Posadili jsme do závodního auta našeho IGRÁČKA. Předchozí vlastníci firmy FAROfactory, ale nedokázali dobře skloubit původní výrobu se současnými trendy. Tím se v roce 2019 dostalo FARO do takřka neřešitelné situace a blížil se konec nejen firmy, ale i celé české autodráhy. A to mi přišlo jako obrovská škoda. Vždyť i já si s ní kdysi hrál. Shodou okolností se historie autodráhy začala psát v téže roce, ve kterém jsem se narodil,“ uvádí Miroslav Kotík, majitel společnosti EFKO-karton s. r. o. „Do společnosti FAROfactory s. r. o. jsem proto vstoupil jako majoritní vlastník v druhé polovině roku 2019, a to spíše z nostalgie než s vidinou zisku. Jsem zastáncem názoru, že by tradiční hodnoty měly v naší společnosti zůstávat, a právě v této autodráze tuto skutečnost spatřuji. V mnohých domácnostech totiž můžeme ještě dnes nalézt původní verze autodráh. My tak dáváme lidem možnost je znovu oživit. Díly jsou totiž plně kompatibilní, stačí dokoupit jen to, co bylo poškozené, ztracené, případně si mohou zákazníci svoji původní dráhu zmodernizovat. Není to v době, kdy je tendence vyrábět všechno na jedno použití, skvělé?“, dodává Miroslav Kotík.
„Závod se skutečnými autíčky v dětech podvědomě rozvíjí vnímání reálných hodnot, limitů fyzikálních zákonů a smysl pro zodpovědnost. Když je potřeba autíčko opravit, přichází na řadu procvičování manuální zručnosti a technického myšlení. Fyzické autíčko totiž klávesová zkratka či tlačítko “game over“ neopraví. Je třeba si čím dál více uvědomovat, že to, co bylo dříve pro nás naprostou samozřejmostí, se ze života našich dětí vytrácí a nahrazuje to virtuální prostor“, vyzdvihuje přednosti autodráhy zkušený pedagog Mgr. Jiří Dvořák.
Autodráha FARO – to je především modernizace a fantastická modularitaChcete závodit na okruhu v Monacu? Nebo raději preferujete ty české v Mostě či Brně? Díky variabilitě nové autodráhy to nebude problém. FARO dává totiž zákazníkům možnost nakupovat díly v různých setech nebo i jednotlivé části, a tak je opravdu jen na chuti každého, jakou dráhu si sestaví.
Mnozí si možná z dětství pamatují často problémové ovladače. Těm dal ale výrobce vale a nahradil je moderními spolehlivými typy. Velká pozornost byla při vývoji věnovaná novému podvozku a celému autu Superkart IGZ, do kterého usedl IGRÁČEK závodník. I figurka sama prošla důležitou inovací. Především bylo nezbytné změnit tvar jejího zápěstí pro realistický úchop malého volantu, a také dostala novou přilbu. Igráčkova autíčka jsou vyráběna kompletně na nových formách s vysokým stupněm přesnosti výroby. IGRÁČEK závodník tak má opravdu výborné auto se skvělými jízdními vlastnostmi.
Technici ve FAROfactory s. r. o. také zapracovali na výběru vhodného matriálu pro výrobu pneumatik. Autíčka tak dosahují skvělé adheze a chovají se na dráze ještě reálněji. Srdcem všech malých závoďáků jsou kvalitní německé motorky Motraxx.
Autodráhu FARO v různých setech, náhradní díly a všechny doplňky mohou zákazníci zakoupit na autodraha-faro.cz
Základní set Superkart IGZ 1:18Tento set autodráhy obsahuje kompletní díly k sestavení základního okruhu, dvě auta Superkart, dva IGRÁČKY závodníky, napáječ, ovladače, mantinely, spony. Délka okruhu je 4,2 m a umožnuje prakticky jakékoliv postupné rozšiřování dráhy. Cena 3 950 Kč.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.