V průběhu ledna a února 2021 bylo v Centrálním registru vozidel evidováno 29 481 nových osobních vozidel, což představovalo meziročně o 7 028 registrací méně, tj. -19 %. Z vozidel sledovaných v rámci Národního akčního plánu čisté mobility bylo ve stejném období registrováno 1 064 vozidel, tj. 3,6 %. Nárůst zaznamenaly vozy PHEV (+78 %) a LPG vozidla (+163 %), pokles byl evidován u BEV (-245 %) i u CNG vozidel (-229 %).
Dá se říci, že elektřina pomalu ale jistě proniká do vozového parku a Česká republika není výjimkou. Otázkou je, jaký podíl na tom má zájem kupujících a nabídka prodávajících, jež je výrazně ovlivňována stále přísnějšími limity produkce škodlivin a sankcemi ze strany Evropské unie za jejich porušování. Z prodejů v prvních dvou měsících je ale zřejmé, že loňské nadšení pro čistě bateriové vozy se letos u nás nedostavilo a nezměnil to ani debut nové Škody Enyaq iV. Naproti tomu nadále roste podíl plug-in hybridních automobilů. Opakované predikce nástupu prudké poptávky po čistě bateriových elektromobilech se tak znovu nedostavují.
Registrace nových osobních automobilů "čisté mobility" v období leden-únor 2021:- 349 BEV vozidel (bateriové elektrické), meziročně -245- 441 PHEV vozidel (plug-in hybrid), meziročně +78- 99 CNG vozidel (stlačený zemní plyn), meziročně -229- 175 LPG vozidel (zkapalněný ropný plyn), meziročně +163
„V prvních 2 měsících roku 2021 registrovalo nová osobní BEV 19 značek, PHEV 20 značek, CNG 3 značky a LPG také 3 značky, podíl registrací uvedených vozidel představoval v součtu 3,6 %. Celkové registrace meziročně poklesly o 19,3 %, elektrická a plynová vozidla pak o 18,0 %. I přes uvedený meziroční pokles byl registrovaný počet elektrických a plynových vozidel v součtu prvních dvou měsíců druhý nejvyšší. Vyjma Tesly, která vyrábí výhradně BEV, je zajímavé sledovat podíly elektrických a plynových vozidel u jednotlivých značek. Například Dacia registrovala 162 LPG vozidel, což představovalo podíl na všech registracích uvedené značky 22,3 %. Nejvíce registrací elektrických a plynových vozidel evidovala Škoda (353), tato vozidla se na všech registracích uvedené značky podílela 3,3 %. Převažovaly registrace elektrických vozidel (144 PHEV a 132 BEV) před CNG (77),“ uvádí Ing. Jindřich Frič, Ph.D., ředitel Centra dopravního výzkumu, v. v. i.
Ostatní vozidlaRegistrace nových lehkých užitkových vozidel:- 51 CNG vozidel (stlačený zemní plyn); 43x Volkswagen, 5x Fiat, 3x Iveco- 4 BEV vozidla (bateriové elektrické); 2x Renault, 1x Opel, 1x Citroën
Registrace nových nákladních vozidel:- 11 CNG vozidel (stlačený zemní plyn); 5x Mercedes-Benz, 4x Iveco
A víte jaké osobní vozidlo se dalo za necelých 30 průměrných platů pořídit v roce 1989 a dnes? Jak model Favorit, tak Enyaq iV představovaly ve své době pro automobilku Škoda svým způsobem zlom. Jistě je to výrazně ovlivněno současnou nabídkou, která naštěstí převyšuje poptávku, ale přesto stojí za povšimnutí, že na čistě elektrickou bateriovou novinku Škody se nekonečné pořadníky zřizovat nemusí...
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.