Z Paříže do New Yorku v legendárním sportovním kupé. Francouz Philippe Delaporte se svými dvěma syny podnikl loni cestu kolem světa vozem Porsche 928. Podobný dlouhodobý výlet uskutečnili již roku 2011. Tehdy navštívili 27 zemí a zhlédli 23 hlavních měst.
Výprava kolem zeměkoule byla dlouhá třicet tisíc kilometrů. Místem startu se stala Paříž. Poté Porsche 928 zamířilo napříč západní Evropou do Ruska, projelo Vladivostokem na Sibiři, přeplavilo se do Japonska a nakonec Severní Amerikou doputovalo do New Yorku a lodí zpět do Francie.
Není bez zajímavosti, že stuttgartské sportovní kupé, které bylo vyráběno v letech 1977 až 1995, získalo v roce 1978 titul Evropský automobil roku. Před velkou cestou bylo Porsche 928 vybaveno zařízením GPS, které umožňovalo všem zájemcům o tuto expedici sledovat aktuální polohu vozu na internetových stránkách www.porsche-928-expedition.com.
Na odkazu též naleznete itinerář celé cesty doplněný o další informace (ve francouzštině) dokumentované bohatou fotogalerií. A pokud by vás zajímala expedice z roku 2011, stačí kliknout na horní nápis Raid 1 (2011).
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?