VIDEO: Saab na autosalonu v Ženevě ukazuje svoji budoucnost. Po roce samostatné existence se staví na nohy a ukazuje koncept své budoucnosti.
Podobně jako bájný Fénix měl vstát z popela, který zbyl po jeho vlastním shoření, i Saab se probouzí z bankrotu, kterému utekl jen o maličký vlásek. K této příležitosti ukazuje koncept pojemenovaný příznačně, PhoeniX.
Automobilový Fénix je konceptem nepříliš velkého hatchbacku či kupé, který skýtá posezení pro čtyři osoby, byť pro dvě jen nouzové. Takto koncipovaný vůz má ukazovat aerodynamiku a evokovat tvůrčí nadšení Saabu. Jde o ukázku designu, který má Saab používat po odpoutání od GM.
Pod kapotou stříbrného konceptu najdeme motor o objemu 1,6 litru o výkonu 200 koní. Výkon je distribuován na všechna kola, spotřeba má být ale velmi slušných 5 litrů.
Automobilka bohužel na oficiálních snímcích neukázala interiér, řekla nám však, že by měl být minimalistický a obsahovat informační systém IQon. Interiér je směřován na řidiče a dominuje mu osmipalcová obrazovka palubního systému.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?