VIDEO: Saab na autosalonu v Ženevě ukazuje svoji budoucnost. Po roce samostatné existence se staví na nohy a ukazuje koncept své budoucnosti.
Podobně jako bájný Fénix měl vstát z popela, který zbyl po jeho vlastním shoření, i Saab se probouzí z bankrotu, kterému utekl jen o maličký vlásek. K této příležitosti ukazuje koncept pojemenovaný příznačně, PhoeniX.
Automobilový Fénix je konceptem nepříliš velkého hatchbacku či kupé, který skýtá posezení pro čtyři osoby, byť pro dvě jen nouzové. Takto koncipovaný vůz má ukazovat aerodynamiku a evokovat tvůrčí nadšení Saabu. Jde o ukázku designu, který má Saab používat po odpoutání od GM.
Pod kapotou stříbrného konceptu najdeme motor o objemu 1,6 litru o výkonu 200 koní. Výkon je distribuován na všechna kola, spotřeba má být ale velmi slušných 5 litrů.
Automobilka bohužel na oficiálních snímcích neukázala interiér, řekla nám však, že by měl být minimalistický a obsahovat informační systém IQon. Interiér je směřován na řidiče a dominuje mu osmipalcová obrazovka palubního systému.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?