VIDEO: Saab na autosalonu v Ženevě ukazuje svoji budoucnost. Po roce samostatné existence se staví na nohy a ukazuje koncept své budoucnosti.
Podobně jako bájný Fénix měl vstát z popela, který zbyl po jeho vlastním shoření, i Saab se probouzí z bankrotu, kterému utekl jen o maličký vlásek. K této příležitosti ukazuje koncept pojemenovaný příznačně, PhoeniX.
Automobilový Fénix je konceptem nepříliš velkého hatchbacku či kupé, který skýtá posezení pro čtyři osoby, byť pro dvě jen nouzové. Takto koncipovaný vůz má ukazovat aerodynamiku a evokovat tvůrčí nadšení Saabu. Jde o ukázku designu, který má Saab používat po odpoutání od GM.
Pod kapotou stříbrného konceptu najdeme motor o objemu 1,6 litru o výkonu 200 koní. Výkon je distribuován na všechna kola, spotřeba má být ale velmi slušných 5 litrů.
Automobilka bohužel na oficiálních snímcích neukázala interiér, řekla nám však, že by měl být minimalistický a obsahovat informační systém IQon. Interiér je směřován na řidiče a dominuje mu osmipalcová obrazovka palubního systému.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?