VIDEO: Saab na autosalonu v Ženevě ukazuje svoji budoucnost. Po roce samostatné existence se staví na nohy a ukazuje koncept své budoucnosti.
Podobně jako bájný Fénix měl vstát z popela, který zbyl po jeho vlastním shoření, i Saab se probouzí z bankrotu, kterému utekl jen o maličký vlásek. K této příležitosti ukazuje koncept pojemenovaný příznačně, PhoeniX.
Automobilový Fénix je konceptem nepříliš velkého hatchbacku či kupé, který skýtá posezení pro čtyři osoby, byť pro dvě jen nouzové. Takto koncipovaný vůz má ukazovat aerodynamiku a evokovat tvůrčí nadšení Saabu. Jde o ukázku designu, který má Saab používat po odpoutání od GM.
Pod kapotou stříbrného konceptu najdeme motor o objemu 1,6 litru o výkonu 200 koní. Výkon je distribuován na všechna kola, spotřeba má být ale velmi slušných 5 litrů.
Automobilka bohužel na oficiálních snímcích neukázala interiér, řekla nám však, že by měl být minimalistický a obsahovat informační systém IQon. Interiér je směřován na řidiče a dominuje mu osmipalcová obrazovka palubního systému.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.