U značky Rolls-Royce se od včerejška objevil nový model, který je čtyřsedadlovým kabrioletem a nabízí super luxus.
Oficiální premiéru nového modelu se jménem Dawn očekávejme na letošním frankfurtském autosalonu. Vůz nabízí známý design značky a nový luxusní kabriolet má z 80% jedinečné tělesné detaily. Zajímavostí je dále to, že nový Dawn navazuje historicky na model Silver Dawn, kterých se mezi lety 1949-1955 postavilo jen 780 kusů.
Někomu může vůz připomínat Rolls-Royce Drophead kupé, ale to je pouhá souhra náhod. Nový Dawn měří na délku 5285 mm, do šířky má 1947 a na výšku pak 1502 mm. Střešní plášť je popisován jako "úžasné dílo moderního řemeslného zpracování" a obložení pravým dřevem může být vybráno dle přání zákazníka tak, aby vyhovovalo jejich individuální chuti.
Když už mluvíme o kabině, ta je vybavena 4 sedadly a spoustou dřevěných a kožených detailů. Sedadla jsou navrženy tak, aby zdůraznila "energický, ale přesto elegantní záměr a smysl života vozu". Samozřejmě, jak by se dalo očekávat od Rolls-Roycu, stroj má všechny možné prvky výbavy, včetně čtyřzónové automatické klimatizace, prémiového audiosystému se šestnácti individuálně naladěnými reproduktory, chromovanými dekory a navigací.
Zatažení střechy vozu probíhá "téměř v naprostém tichu" a celá akce se odehraje za 20 sekund při rychlosti do 50 km / h. Technický tým Rolls-Roycu chtěli vytvořit nejtišší kabriolet na světě a proto použil i dokonale hladký povrch střechy v kombinaci s tzv. francouzským švem. Ty zajišťují proud vzduchu přes autě s střechy up vytváří žádnou výraznější aerodynamický hluk.
O pohon se stará čtyřventilový přímovstřikový vidlicový dvanáctiválec objemu 6,6 litru, jenž je spojen s osmistupňovou samočinnou převodovkou ZF. Ta využívá data z GPS navigace a motor poskytuje výkon 563 koní a 780 Nm točivého momentu. Vůz má dynamické mapování pedálu plynu, což přináší až o 30% zvýšené reakce na středním stlačení plynu. Zrychlení z 0-100 km / h trvá 4,9 sekundy, zatímco nejvyšší rychlost je omezena na 250 km / h.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?