Již nevyráběný pick-up od Mercedesu nevypadal špatně, ale díky příbuznosti s Nissanem Navarou mu přeci jen něco chybělo. S nápravou nyní přichází studio Carlex Design a jeho tuningový balíček Exy Extreme +
Tuningový balíček Exy Extreme + zahrnuje řadu úprav karosérie, interiéru a mechanických dílů, vylepšený vzhled a terénní schopnosti vozu.
Interiér je vylepšen přepracovaným předním a zadním nárazníkem, plastovou lištou na okraji kapoty, rozšířenými oblouky blatníků kol a novým víčkem palivové nádrže. Dále je zde víko nákladového prostoru, boční prahové nášlapy a přídavné LED světlo na střeše.
V interiéru se nyní nachází nová anatomická sedadla, přístrojový panel a výplně dveří v kombinaci černé kůže a Alcantary. Mercedes dostal také nový volant, který se hodí spíše do sportovního vozu, než do pracovního Pick-upu.
Lepší terénní schopnosti zajišťuje upravené odpružení, které zvedá světlou výšku o velmi slušných 100 mm. Dále v těžkém terénu přijdou vhod nová 18 palcová kola s 33 palcovými terénními penumatikami Radar Renegade RT + PRO 118Q.
Mercedes-Benz třídy X je vybaven též novým speciálně navrženým výfukovým potrubím. Zda nějak upravuje výkon motoru se úpravce nezmiňuje, což ale ničemu nevadí. V testu jsem "Xko" měl a jeho 3.0 litrový turbodieselový šestiválec byl na celém autě to nejlepší. Jeho 190 kW a 550 N.m. skvěle spolupracovalo se 7 stupňovou automatickou převodovkou a dodalo vozu dynamické schopnosti spíše ostrého SUV, než pracovního pick-upu.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?