Již nevyráběný pick-up od Mercedesu nevypadal špatně, ale díky příbuznosti s Nissanem Navarou mu přeci jen něco chybělo. S nápravou nyní přichází studio Carlex Design a jeho tuningový balíček Exy Extreme +
Tuningový balíček Exy Extreme + zahrnuje řadu úprav karosérie, interiéru a mechanických dílů, vylepšený vzhled a terénní schopnosti vozu.
Interiér je vylepšen přepracovaným předním a zadním nárazníkem, plastovou lištou na okraji kapoty, rozšířenými oblouky blatníků kol a novým víčkem palivové nádrže. Dále je zde víko nákladového prostoru, boční prahové nášlapy a přídavné LED světlo na střeše.
V interiéru se nyní nachází nová anatomická sedadla, přístrojový panel a výplně dveří v kombinaci černé kůže a Alcantary. Mercedes dostal také nový volant, který se hodí spíše do sportovního vozu, než do pracovního Pick-upu.
Lepší terénní schopnosti zajišťuje upravené odpružení, které zvedá světlou výšku o velmi slušných 100 mm. Dále v těžkém terénu přijdou vhod nová 18 palcová kola s 33 palcovými terénními penumatikami Radar Renegade RT + PRO 118Q.
Mercedes-Benz třídy X je vybaven též novým speciálně navrženým výfukovým potrubím. Zda nějak upravuje výkon motoru se úpravce nezmiňuje, což ale ničemu nevadí. V testu jsem "Xko" měl a jeho 3.0 litrový turbodieselový šestiválec byl na celém autě to nejlepší. Jeho 190 kW a 550 N.m. skvěle spolupracovalo se 7 stupňovou automatickou převodovkou a dodalo vozu dynamické schopnosti spíše ostrého SUV, než pracovního pick-upu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.