Již nevyráběný pick-up od Mercedesu nevypadal špatně, ale díky příbuznosti s Nissanem Navarou mu přeci jen něco chybělo. S nápravou nyní přichází studio Carlex Design a jeho tuningový balíček Exy Extreme +
Tuningový balíček Exy Extreme + zahrnuje řadu úprav karosérie, interiéru a mechanických dílů, vylepšený vzhled a terénní schopnosti vozu.
Interiér je vylepšen přepracovaným předním a zadním nárazníkem, plastovou lištou na okraji kapoty, rozšířenými oblouky blatníků kol a novým víčkem palivové nádrže. Dále je zde víko nákladového prostoru, boční prahové nášlapy a přídavné LED světlo na střeše.
V interiéru se nyní nachází nová anatomická sedadla, přístrojový panel a výplně dveří v kombinaci černé kůže a Alcantary. Mercedes dostal také nový volant, který se hodí spíše do sportovního vozu, než do pracovního Pick-upu.
Lepší terénní schopnosti zajišťuje upravené odpružení, které zvedá světlou výšku o velmi slušných 100 mm. Dále v těžkém terénu přijdou vhod nová 18 palcová kola s 33 palcovými terénními penumatikami Radar Renegade RT + PRO 118Q.
Mercedes-Benz třídy X je vybaven též novým speciálně navrženým výfukovým potrubím. Zda nějak upravuje výkon motoru se úpravce nezmiňuje, což ale ničemu nevadí. V testu jsem "Xko" měl a jeho 3.0 litrový turbodieselový šestiválec byl na celém autě to nejlepší. Jeho 190 kW a 550 N.m. skvěle spolupracovalo se 7 stupňovou automatickou převodovkou a dodalo vozu dynamické schopnosti spíše ostrého SUV, než pracovního pick-upu.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.