Carlos Ghosn nastínil harmonogram uvedení technologií pro autonomní řízení

ar5, 21. července 2014, 14:42 Google+

Nissan hodlá využít tržních příležitostí, které vznikají v souvislosti s rozmachem velkoměst a měnících se demografických trendů.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

Carlos Ghosn, prezident a výkonný ředitel společnosti Nissan Motor Co., Ltd., oznámil harmonogram, který si japonský výrobce automobilů stanovil pro uvedení nejnovějších technologií směřujících k automatizaci vozidel. Jejich cílem je podnítit zákazníky k rychlejšímu přijetí systémů autonomního řízení. Podle výkonného ředitele společnosti Nissan by nové technologie, mezi něž patří automatizované ovládací prvky zaměřené na jízdní pruhy a také systémy řízení provozu na dálnici, měly být představeny během příštích čtyř let. Jejich cílem je ukázat zákazníkům životaschopnost a význam systémů autonomního řízení, které by měly být komerčně dostupné v roce 2020.

Technologie pro autonomní řízení, které společnost Nissan postupně představuje, mají zlepšit bezpečnost a jízdní podmínky na silnicích, a to pomocí automatizace rutinních úkolů, které dnes motoristé musí plnit. Na rozdíl od pilotních projektů vozů se zcela nezávislým řízením, které jiní výrobci v současnosti předběžně testují, zůstávají řidiči ve vozech Nissan vybavených funkcemi pro autonomní řízení nadále „za volantem" a mají vše stále pod kontrolou. „Na konci roku 2016 zpřístupní společnost Nissan v rámci své strategie pro autonomní řízení dvě další technologie", uvedl Ghosn. „Přicházíme na trh s pilotem pro dopravní zácpy - technologií, která umožní využít autonomní (a bezpečné) řízení na ucpaných dálnicích. V téže době zpřístupníme pro široký sortiment vozidel plně automatizované parkovací systémy."

V projevu k zástupcům Klubu zahraničních dopisovatelů v Japonsku dále dodal: „Po tomto kroku bude v roce 2018 následovat uvedení velkého počtu ovládacích prvků zaměřených na jízdní pruhy, díky nimž si vozy samy poradí s nejrůznějšími riziky a budou moci přejíždět mezi jízdními pruhy. A ještě před koncem tohoto desetiletí představíme autonomní technologii pro křižovatky, díky které si vozidla poradí s křižovatkami ve městech bez nutnosti zásahu ze strany řidiče."

Nissan stojí v čele snahy automobilového průmyslu o větší automatizaci vozidel, jejímž cílem je ulevit řidičům od všedních úkolů a zároveň zvýšit jejich bezpečnost, uvolnit ucpané komunikace a přispět k redukci emisí. „Ve snaze o dosažení těchto cílů musí společnost Nissan využít příležitostí k růstu, které se objevují v souvislosti s významnými společensko-ekonomickými trendy ovlivňujícími celosvětový automobilový průmysl," doplnil Ghosn.

Poptávku po technologiích pro autonomní řízení, větším počtu vozidel s nulovými emisemi (jako je například Nissan LEAF, světově nejprodávanější elektromobil) a větších možnostech připojení ve vozidlech budou podle jeho předpovědi zvedat čtyři hlavní faktory. „Prvním z nich je rozmach globálních velkoměst, který posiluje potřebu inovací přispívajících k uvolnění komunikací, snížení emisí a lepšímu řízení provozu," uvedl Ghosn. „Druhým je rostoucí poptávka po komunikačních prostředcích ve vozidlech, které splní či překonají očekávání digitální generace. Naše vozidla musí mít stejně široké možnosti připojení jako chytré telefony a tablety, na nichž život této generace dnes a denně závisí."

Zatřetí je třeba překonat generační propast, a proto chceme nabídnout vozidla, která zaujmou rostoucí celosvětovou populaci seniorů. Tito spotřebitelé chtějí technologie a automatizované systémy, díky kterým budou moci řídit bezpečně i ve vyšším věku.

A konečně čtvrtým velkým trendem je tlak na podporu genderové rozmanitosti. Jde především o uznání důležité role, kterou ženy hrají jako spotřebitelky a kupující, ale i jako rozhodující činitelky a manažerky v celém automobilovém průmyslu."

V široce pojatém projevu o nových technologiích a měnící se demografii trhu Ghosn konstatoval, že podle očekávání společnosti Nissan by se v příštím roce mělo k vylepšeným komunikačním systémům připojit dalších více než 1,5 milionu vozů značky Nissan. Pomoci by jim v tom měly systémy na bázi cloudu, díky nimž kromě dalších služeb nabídnou lepší přístup k sociálním sítím, zábavním aplikacím a softwaru pro rozpoznání hlasu.

Předpověděl, že tyto služby budou společně s automatizací vozidel nabývat na významu s růstem velkoměst s více než 10 miliony obyvatel, který s sebou přinese větší využití silnic a potřebu jejich uvolnění i snížení emisí. Mimo jiné zmínil mladší motoristy a jejich požadavky na lepší možnosti připojení ve vozidlech, potřebu nabídnout větší míru automatizace pro generaci seniorů a také cíl přizpůsobit design a výkon vozů i marketing s nimi spojený ve větší míře ženám, které tvoří velkou část kupců nových vozů.

„Společnost Nissan bude součástí řešení dopravy v rostoucím počtu velkoměst.  Budeme se nadále snažit, aby naše vozy nabízely širší možnosti připojení. Chceme převzít vedoucí úlohu ve vývoji vozidel se systémy autonomního řízení. A ve všech aspektech podnikání uznáváme jedinečné potřeby starších řidičů, stejně jako vliv i dopad, který na automobilový průmysl mají ženy jako zákaznice."

zdroj: Nissan

Vytisknout

Diskuze: Carlos Ghosn nastínil harmonogram uvedení technologií pro autonomní řízení

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Lexus RC-F

Veškeré technické parametry Lexusu RC F unikly na veřejnost!

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud