Ačkoliv se DeLorean DC-12 měl stát v době svého vzniku zcela převratným autem, nebýt filmu "Zpátky do budoucnosti", zřejmě by upadl v zapomnění. To se ale nestalo a z DeLoreanu DC-12 je ceněný sběratelský vůz, který vás může vyjít zatraceně draho. Stejně jako tento kousek, který jsme objevili na eBay.
Ačkoliv měla společnost DeLorean se svým modelem velké plány, jeho výroba probíhala pouze mezi lety 1981 až 1983, přičemž již koncem roku 1982 vyhlásila společnost bankrot. Za tuto krátkou dobu tak stihlo vzniknout pouhých 8,583 vozů.
Nevšední karoserie s dveřmi, jež se otevírají vzhůru k nebi, je dílem slavného italského designéra jménem Giorgetto Giugiaro. Pod nerezovou kapotou vozu byl umístěn 2,8 litrový šestiválec vyvinutý ve spolupráci automobilek Peugeot-Renault-Volvo, který sice poskytoval výkon až 112 kW. To sice není úplně špatná hodnota, ovšem díky nerezové karoserii činila váha vozu 1,2 tuny. DeLorean DMC-12 se tak dal označit za svižný, nikoli sportovní.
Ačkoliv samotná automobilka skončila neslavným krachem, model DMC-12 se díky účinkování v trilogii Návrat do budoucnosti dočkal nesmrtelnosti. Nebýt tohoto filmu, dost možná by tento vůz zůstal v garážích pár nadšenců. Takto se z něj ale stala filmová legenda na úrovni Aston Martinu DB-5 Jamese Bonda nebo Mini Mr. Beana.
Tento konkrétní vůz, který jsme objevili na inzertním serveru, sice není vozem z filmové trilogie, ovšem i tak je výjimečný. Od své výroby v roce 1981 totiž ujel pouhopouhých 1,414 kilometrů. Pokud vás to zajímá na roky, vychází to na 39 kilometrů ročně.
To však není jedinou předností tohoto vozu. Jak už je patrné i z fotek, automobil je v naprosto perfektním stavu v exteriéru i interiéru. Nejsou na něm žádné dodatečné úpravy či vylepšení ani nic nechybí. Vůz je zkrátka v naprosto perfektním, dobovém a zachovalém stavu.
Za to si však jeho majitel nechá i dobře zaplatit. Kdo se bude chtít honosit takřka novým DeLorean DMC-12, bude muset z kapsy vytáhnout 1,9 milionu korun. Pokud by vás však zajímala cena nejlevnějšího DeLoreanu, minimálně na eBay seženete
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?