Ačkoliv se DeLorean DC-12 měl stát v době svého vzniku zcela převratným autem, nebýt filmu "Zpátky do budoucnosti", zřejmě by upadl v zapomnění. To se ale nestalo a z DeLoreanu DC-12 je ceněný sběratelský vůz, který vás může vyjít zatraceně draho. Stejně jako tento kousek, který jsme objevili na eBay.
Ačkoliv měla společnost DeLorean se svým modelem velké plány, jeho výroba probíhala pouze mezi lety 1981 až 1983, přičemž již koncem roku 1982 vyhlásila společnost bankrot. Za tuto krátkou dobu tak stihlo vzniknout pouhých 8,583 vozů.
Nevšední karoserie s dveřmi, jež se otevírají vzhůru k nebi, je dílem slavného italského designéra jménem Giorgetto Giugiaro. Pod nerezovou kapotou vozu byl umístěn 2,8 litrový šestiválec vyvinutý ve spolupráci automobilek Peugeot-Renault-Volvo, který sice poskytoval výkon až 112 kW. To sice není úplně špatná hodnota, ovšem díky nerezové karoserii činila váha vozu 1,2 tuny. DeLorean DMC-12 se tak dal označit za svižný, nikoli sportovní.
Ačkoliv samotná automobilka skončila neslavným krachem, model DMC-12 se díky účinkování v trilogii Návrat do budoucnosti dočkal nesmrtelnosti. Nebýt tohoto filmu, dost možná by tento vůz zůstal v garážích pár nadšenců. Takto se z něj ale stala filmová legenda na úrovni Aston Martinu DB-5 Jamese Bonda nebo Mini Mr. Beana.
Tento konkrétní vůz, který jsme objevili na inzertním serveru, sice není vozem z filmové trilogie, ovšem i tak je výjimečný. Od své výroby v roce 1981 totiž ujel pouhopouhých 1,414 kilometrů. Pokud vás to zajímá na roky, vychází to na 39 kilometrů ročně.
To však není jedinou předností tohoto vozu. Jak už je patrné i z fotek, automobil je v naprosto perfektním stavu v exteriéru i interiéru. Nejsou na něm žádné dodatečné úpravy či vylepšení ani nic nechybí. Vůz je zkrátka v naprosto perfektním, dobovém a zachovalém stavu.
Za to si však jeho majitel nechá i dobře zaplatit. Kdo se bude chtít honosit takřka novým DeLorean DMC-12, bude muset z kapsy vytáhnout 1,9 milionu korun. Pokud by vás však zajímala cena nejlevnějšího DeLoreanu, minimálně na eBay seženete
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?