Ačkoliv se DeLorean DC-12 měl stát v době svého vzniku zcela převratným autem, nebýt filmu "Zpátky do budoucnosti", zřejmě by upadl v zapomnění. To se ale nestalo a z DeLoreanu DC-12 je ceněný sběratelský vůz, který vás může vyjít zatraceně draho. Stejně jako tento kousek, který jsme objevili na eBay.
Ačkoliv měla společnost DeLorean se svým modelem velké plány, jeho výroba probíhala pouze mezi lety 1981 až 1983, přičemž již koncem roku 1982 vyhlásila společnost bankrot. Za tuto krátkou dobu tak stihlo vzniknout pouhých 8,583 vozů.
Nevšední karoserie s dveřmi, jež se otevírají vzhůru k nebi, je dílem slavného italského designéra jménem Giorgetto Giugiaro. Pod nerezovou kapotou vozu byl umístěn 2,8 litrový šestiválec vyvinutý ve spolupráci automobilek Peugeot-Renault-Volvo, který sice poskytoval výkon až 112 kW. To sice není úplně špatná hodnota, ovšem díky nerezové karoserii činila váha vozu 1,2 tuny. DeLorean DMC-12 se tak dal označit za svižný, nikoli sportovní.
Ačkoliv samotná automobilka skončila neslavným krachem, model DMC-12 se díky účinkování v trilogii Návrat do budoucnosti dočkal nesmrtelnosti. Nebýt tohoto filmu, dost možná by tento vůz zůstal v garážích pár nadšenců. Takto se z něj ale stala filmová legenda na úrovni Aston Martinu DB-5 Jamese Bonda nebo Mini Mr. Beana.
Tento konkrétní vůz, který jsme objevili na inzertním serveru, sice není vozem z filmové trilogie, ovšem i tak je výjimečný. Od své výroby v roce 1981 totiž ujel pouhopouhých 1,414 kilometrů. Pokud vás to zajímá na roky, vychází to na 39 kilometrů ročně.
To však není jedinou předností tohoto vozu. Jak už je patrné i z fotek, automobil je v naprosto perfektním stavu v exteriéru i interiéru. Nejsou na něm žádné dodatečné úpravy či vylepšení ani nic nechybí. Vůz je zkrátka v naprosto perfektním, dobovém a zachovalém stavu.
Za to si však jeho majitel nechá i dobře zaplatit. Kdo se bude chtít honosit takřka novým DeLorean DMC-12, bude muset z kapsy vytáhnout 1,9 milionu korun. Pokud by vás však zajímala cena nejlevnějšího DeLoreanu, minimálně na eBay seženete
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.