Francouzská automobilka Renault je v závěrečné fázi jednání o snížení svého podílu v partnerské japonské automobilce Nissan Motor ze současných 43 na 15 procent. Uvedla to včera podle ČTK agentura Kjódó, která se odvolává na informované zdroje. Snížení podílu bude zásadní změnou v desetiletí trvající kapitálové alianci obou automobilek. Renault zároveň oznámil, že mu loni čtvrtým rokem za sebou klesl prodej.
Renault a Nissan plánují přetvořit strukturu své aliance tak, aby se jejich vzájemné podíly vyrovnaly na 15 procent. Nissan, který má ve francouzském partnerovi podíl 15 procent bez hlasovacích práv, usiluje o vyváženější kapitálový vztah už několik let.
Renault v loňském roce prodal 1,466.729 vozů, což ve srovnání s předchozím rokem představuje pokles o 9,4 procenta. Značka Renault tvoří dvě třetiny prodeje celé skupiny. Údaje nezahrnují Rusko - i s nimi se prodej snížil o 15 procent.
Francouzskou automobilku více než většinu konkurentů zasáhla krize spojená s pandemií nemoci covid-19 a problémy v dodavatelském řetězci kvůli nedostatku čipů. Nyní se snaží podpořit ziskovost, sází hlavně na auta s vyšší marží a na elektromobily. V prodeji elektromobilů v Evropě skončila značka Renault na třetím místě, za Toyotou a Teslou. Celkem Renault prodal 228.000 elektromobilů, o 12 procent více než předloni.
Celosvětově činil podíl Renaultu na automobilovém trhu loni čtyři procenta, snížil se o 0,5 procentního bodu. Z deseti největších trhů zaznamenal Renault nárůst prodeje pouze na dvou, v Turecku a Kolumbii. Na domácím, francouzském trhu mu prodej klesl o 15 procent.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.