Francouzská automobilka Renault je v závěrečné fázi jednání o snížení svého podílu v partnerské japonské automobilce Nissan Motor ze současných 43 na 15 procent. Uvedla to včera podle ČTK agentura Kjódó, která se odvolává na informované zdroje. Snížení podílu bude zásadní změnou v desetiletí trvající kapitálové alianci obou automobilek. Renault zároveň oznámil, že mu loni čtvrtým rokem za sebou klesl prodej.
Renault a Nissan plánují přetvořit strukturu své aliance tak, aby se jejich vzájemné podíly vyrovnaly na 15 procent. Nissan, který má ve francouzském partnerovi podíl 15 procent bez hlasovacích práv, usiluje o vyváženější kapitálový vztah už několik let.
Renault v loňském roce prodal 1,466.729 vozů, což ve srovnání s předchozím rokem představuje pokles o 9,4 procenta. Značka Renault tvoří dvě třetiny prodeje celé skupiny. Údaje nezahrnují Rusko - i s nimi se prodej snížil o 15 procent.
Francouzskou automobilku více než většinu konkurentů zasáhla krize spojená s pandemií nemoci covid-19 a problémy v dodavatelském řetězci kvůli nedostatku čipů. Nyní se snaží podpořit ziskovost, sází hlavně na auta s vyšší marží a na elektromobily. V prodeji elektromobilů v Evropě skončila značka Renault na třetím místě, za Toyotou a Teslou. Celkem Renault prodal 228.000 elektromobilů, o 12 procent více než předloni.
Celosvětově činil podíl Renaultu na automobilovém trhu loni čtyři procenta, snížil se o 0,5 procentního bodu. Z deseti největších trhů zaznamenal Renault nárůst prodeje pouze na dvou, v Turecku a Kolumbii. Na domácím, francouzském trhu mu prodej klesl o 15 procent.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?