Francouzská automobilka Renault je v závěrečné fázi jednání o snížení svého podílu v partnerské japonské automobilce Nissan Motor ze současných 43 na 15 procent. Uvedla to včera podle ČTK agentura Kjódó, která se odvolává na informované zdroje. Snížení podílu bude zásadní změnou v desetiletí trvající kapitálové alianci obou automobilek. Renault zároveň oznámil, že mu loni čtvrtým rokem za sebou klesl prodej.
Renault a Nissan plánují přetvořit strukturu své aliance tak, aby se jejich vzájemné podíly vyrovnaly na 15 procent. Nissan, který má ve francouzském partnerovi podíl 15 procent bez hlasovacích práv, usiluje o vyváženější kapitálový vztah už několik let.
Renault v loňském roce prodal 1,466.729 vozů, což ve srovnání s předchozím rokem představuje pokles o 9,4 procenta. Značka Renault tvoří dvě třetiny prodeje celé skupiny. Údaje nezahrnují Rusko - i s nimi se prodej snížil o 15 procent.
Francouzskou automobilku více než většinu konkurentů zasáhla krize spojená s pandemií nemoci covid-19 a problémy v dodavatelském řetězci kvůli nedostatku čipů. Nyní se snaží podpořit ziskovost, sází hlavně na auta s vyšší marží a na elektromobily. V prodeji elektromobilů v Evropě skončila značka Renault na třetím místě, za Toyotou a Teslou. Celkem Renault prodal 228.000 elektromobilů, o 12 procent více než předloni.
Celosvětově činil podíl Renaultu na automobilovém trhu loni čtyři procenta, snížil se o 0,5 procentního bodu. Z deseti největších trhů zaznamenal Renault nárůst prodeje pouze na dvou, v Turecku a Kolumbii. Na domácím, francouzském trhu mu prodej klesl o 15 procent.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?