Co se stane, když v plné rychlosti zařadíte zpátečku? Na tuto otázku jsme vám nedávno dali odpověď, která možná leckoho překvapila. Experimentů s převodovkou je ale pochopitelně mnohem víc, většina z nich se přitom váže ke klasickému automatu.
Klasická automatická převodovka má obvykle volič, u nějž jsou vyobrazena písmenka P, R, N a D (někde se vyskytuje i písmeno S, značící velmi vzácně specifický režim pro jízdu na sněhu či ledu, ve většině případů ale sportovní režim). Ty značí jednotlivé režimy – D znamená drive, tedy jízdu vpředu, R znamená reverse, tedy zpátečku, N znamená neutrál a P značí uvedení skříně do parkovací polohy. A právě tato poloha se stala předmětem dnešního experimentu, který je výborně zdokumentovaný videem na serveru Youtube. Jeho tvůrcem pak je opět kanál AutoVlog.
Ten před časem vypustil již video, co se stane, pokud v plné rychlosti zařadíte na automatu zpátečku. Kromě aktivace parkovací kamery se ale nestalo vůbec nic. Automobil dále pokračoval v jízdě konstantní rychlostí. Uvést automat v útrobách Fordu Fusion do parkovacího režimu je pak dalším logickým krokem v testování, co všechno převodovka provede. Na rozdíl od onoho zařazení zpátečky probíhal tento test mimo silnici s hlavním provozem.
Fusion se rozjel na asi 105 km/h, přičemž v tu chvíli posunul autor videa automat do parkovací polohy. A podobně jako v případě zpátečky se na první pohled vůbec nic nestalo! Auto pokračovalo dále. Při detailnějším prozkoumání jde ale zaslechnout docela zlověstné zaskřípání. Navíc je převodovku docela těžké následně vrátit zpět do režimu drive. Nicméně, chování auta se ani po několikanásobném zařazení parkovacího režimu nikterak nezměnilo. Otázkou ale zůstává, jak by se v takovém případě zachovalo auto, které je starší než Ford Fusion.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.