Co se stane, když v plné rychlosti zařadíte zpátečku? Na tuto otázku jsme vám nedávno dali odpověď, která možná leckoho překvapila. Experimentů s převodovkou je ale pochopitelně mnohem víc, většina z nich se přitom váže ke klasickému automatu.
Klasická automatická převodovka má obvykle volič, u nějž jsou vyobrazena písmenka P, R, N a D (někde se vyskytuje i písmeno S, značící velmi vzácně specifický režim pro jízdu na sněhu či ledu, ve většině případů ale sportovní režim). Ty značí jednotlivé režimy – D znamená drive, tedy jízdu vpředu, R znamená reverse, tedy zpátečku, N znamená neutrál a P značí uvedení skříně do parkovací polohy. A právě tato poloha se stala předmětem dnešního experimentu, který je výborně zdokumentovaný videem na serveru Youtube. Jeho tvůrcem pak je opět kanál AutoVlog.
Ten před časem vypustil již video, co se stane, pokud v plné rychlosti zařadíte na automatu zpátečku. Kromě aktivace parkovací kamery se ale nestalo vůbec nic. Automobil dále pokračoval v jízdě konstantní rychlostí. Uvést automat v útrobách Fordu Fusion do parkovacího režimu je pak dalším logickým krokem v testování, co všechno převodovka provede. Na rozdíl od onoho zařazení zpátečky probíhal tento test mimo silnici s hlavním provozem.
Fusion se rozjel na asi 105 km/h, přičemž v tu chvíli posunul autor videa automat do parkovací polohy. A podobně jako v případě zpátečky se na první pohled vůbec nic nestalo! Auto pokračovalo dále. Při detailnějším prozkoumání jde ale zaslechnout docela zlověstné zaskřípání. Navíc je převodovku docela těžké následně vrátit zpět do režimu drive. Nicméně, chování auta se ani po několikanásobném zařazení parkovacího režimu nikterak nezměnilo. Otázkou ale zůstává, jak by se v takovém případě zachovalo auto, které je starší než Ford Fusion.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.