Zvěsti se stávají skutečností, legendární Dodge Viper se v roce 2017 definitivně stáhne z prodeje. Jeho konec se ale pořádně oslaví. Jak?
Ačkoliv příští rok bude Viper slavit 25 let existence, i přes to bude muset zmizet z nabídky výrobce. Důvodem je fakt, že díky zástavbě karoserie do něj nejdou nainstalovat hlavové airbagy. Tento prvek je přitom dosti podstatný a bez něj není vůz dostatečně bezpečný.
Jeho konec však výrobce oslaví hned pěti limitovanými edicemi. Každá odkáže na určitý milník v historii modelu a bude vyrobena v dost nízkém počtu kusů. První edicí je Dodge Viper 1:28 Edition ACR, jenž odkazuje na rekordní čas zajetý na okruhu Laguna Seca.
Ten měl hodnotu 1:28,65 minuty a jedná se zároveň o nástupce Viperu 1:33 Edition ACR z roku 2010. U první edice počítejme s výrazným vzhledem, který nabídne loga 1:28 Edition, aerodynamický paket Extreme Aero a karbon-keramické brzdy. Celkově se jej má vyrobit 28 kusů.
Druhou edicí je Viper GTS-R Commemorative Edition ACR. Bude bílý s modrými pruhy a svým vzhledem odkazuje na okruhový Viper GTS-R GT2 Championship Edition z roku 1998. V základu najdeme karosářský paket Extreme Aero nebo Extreme Carbon. V základní výbavě se ocitnou karbon-keramické brzdy, červené bezpečnostní pásy a polepy Stryker. Podstatným prvkem je plachta vozu, na níž bude umístěno jméno vlastníka. Výrobce počítá s tím, že tahle edice se vyrobí v počtu rovných sto kusů.
Dalším kouskem do sbírky je Viper VooDoo II Edition ACR, který odkazuje na Viper VooDoo z roku 2010. U něj počítejme s výrobou 31 kusů. Vedle něj stojí zelený Viper Snakeskin Edition GTC. Ten nejde přehlédnout díky zelenému laku Snakeskin, přičemž vůz odkazuje na stejnojmený Viper z roku 2010.
Poslední specialitou je Viper Dealer Edition ACR. Jeho podobu na snímku sice nenajdeme, ale již dnes se ví, že ho budou prodávat jen dvě dealerství - Tomball Dodge v Texasu a Roanoke Dodge ve státě Illinois v USA. Vůz dostane bílý lak karoserie s modrým širokým a červeným tenčím pruhem. Výroba se zastaví na počtu 33 kusů.
U všech výše uvedených verzí Viperu se pod kapotou bude nacházet 8,4litrový desetiválec s výkonem 654 koní a točivým momentem 814 Nm. Ten jde výhradně na zadní nápravu skrze manuální převodovku se šesti stupni.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?