Společnost Bugatti ukázala, jak by mohla vypadat extrémní verze hyperauta Bugatti Chiron. Díky obrovskému výkonu a nízké hmotnosti by nabídl dynamiku na úrovní současných vozů Formule 1.
Bugatti představilo model Bolide, extrémní závodní hypersport se senzačním poměrem hmotnosti k výkonu činících pouhých 0,67 kg/k. Bugatti Bolide je alespoň prozatím experimentální koncept. Výrobce si dal za úkol zjistit, jaký by mohl být lehký hypersport vybavený výkonným motorem W16 8,0 litru. Nebo, jak uvedl generální ředitel společnosti Bugatti Stephan Winkelmann, Bolide má „pouze čtyři kola, motor, převodovku, volant a jako jediný luxus dvě sedadla“.
Motor v Bugatti je vidlicový šestnáctiválec do W, má zdvihový objem 7 963 cm³, který má výkon vyladěn na obrovské stádo 1850 koní. Stejnou hodnotu má také točivý moment. Suchá hmotnost hypersportu má být poze 1240 kg. Aby byl Bolide tak lehký, použili pouze titanové spojovací prvky, tenkostěnné prvky z titanové slitiny, keramické brzdy a samozřejmě spoustu uhlíkových vláken pro monokok a další komponenty.
Dynamické parametry vyrážejí dech. Podle propočtů inženýrů od Bugatti dokáže zrychlovat takto:
0-100 km/h za 2.17 s
0-200 km/h za 4.36 s
0-300 km/h za 7.37 s
0-400 km/h za 12.8 s
0-500 km/h za 20.16 s
Maximální boční přetížení 2.8 G
Bugatti také uvádí, že Bolide zvládne obkroužit okruhu Le Mans Circuit de la Sarthe v čase 3:07,1 min a slavný Nürburgring Nordschleife za pouhých 5:23,1 min.
„Bolide je odpovědí na otázku, co kdyby Bugatti postavilo hypersportovní okruhový vůz, který by splňoval bezpečnostní požadavky FIA,“ řekl Stefan Ellrott, člen představenstva Bugatti a vedoucí technického vývoje. "Je založen na našem motoru W16 s minimální strukturou těla a neuvěřitelným výkonem. Výsledek: nejmenší možná váha vozidla s ohromujícím výkonem, který umožňuje motoru W16 skutečně zářit.“
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?