Společnost Bugatti ukázala, jak by mohla vypadat extrémní verze hyperauta Bugatti Chiron. Díky obrovskému výkonu a nízké hmotnosti by nabídl dynamiku na úrovní současných vozů Formule 1.
Bugatti představilo model Bolide, extrémní závodní hypersport se senzačním poměrem hmotnosti k výkonu činících pouhých 0,67 kg/k. Bugatti Bolide je alespoň prozatím experimentální koncept. Výrobce si dal za úkol zjistit, jaký by mohl být lehký hypersport vybavený výkonným motorem W16 8,0 litru. Nebo, jak uvedl generální ředitel společnosti Bugatti Stephan Winkelmann, Bolide má „pouze čtyři kola, motor, převodovku, volant a jako jediný luxus dvě sedadla“.
Motor v Bugatti je vidlicový šestnáctiválec do W, má zdvihový objem 7 963 cm³, který má výkon vyladěn na obrovské stádo 1850 koní. Stejnou hodnotu má také točivý moment. Suchá hmotnost hypersportu má být poze 1240 kg. Aby byl Bolide tak lehký, použili pouze titanové spojovací prvky, tenkostěnné prvky z titanové slitiny, keramické brzdy a samozřejmě spoustu uhlíkových vláken pro monokok a další komponenty.
Dynamické parametry vyrážejí dech. Podle propočtů inženýrů od Bugatti dokáže zrychlovat takto:
0-100 km/h za 2.17 s
0-200 km/h za 4.36 s
0-300 km/h za 7.37 s
0-400 km/h za 12.8 s
0-500 km/h za 20.16 s
Maximální boční přetížení 2.8 G
Bugatti také uvádí, že Bolide zvládne obkroužit okruhu Le Mans Circuit de la Sarthe v čase 3:07,1 min a slavný Nürburgring Nordschleife za pouhých 5:23,1 min.
„Bolide je odpovědí na otázku, co kdyby Bugatti postavilo hypersportovní okruhový vůz, který by splňoval bezpečnostní požadavky FIA,“ řekl Stefan Ellrott, člen představenstva Bugatti a vedoucí technického vývoje. "Je založen na našem motoru W16 s minimální strukturou těla a neuvěřitelným výkonem. Výsledek: nejmenší možná váha vozidla s ohromujícím výkonem, který umožňuje motoru W16 skutečně zářit.“
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.