Společnost Bugatti ukázala, jak by mohla vypadat extrémní verze hyperauta Bugatti Chiron. Díky obrovskému výkonu a nízké hmotnosti by nabídl dynamiku na úrovní současných vozů Formule 1.
Bugatti představilo model Bolide, extrémní závodní hypersport se senzačním poměrem hmotnosti k výkonu činících pouhých 0,67 kg/k. Bugatti Bolide je alespoň prozatím experimentální koncept. Výrobce si dal za úkol zjistit, jaký by mohl být lehký hypersport vybavený výkonným motorem W16 8,0 litru. Nebo, jak uvedl generální ředitel společnosti Bugatti Stephan Winkelmann, Bolide má „pouze čtyři kola, motor, převodovku, volant a jako jediný luxus dvě sedadla“.
Motor v Bugatti je vidlicový šestnáctiválec do W, má zdvihový objem 7 963 cm³, který má výkon vyladěn na obrovské stádo 1850 koní. Stejnou hodnotu má také točivý moment. Suchá hmotnost hypersportu má být poze 1240 kg. Aby byl Bolide tak lehký, použili pouze titanové spojovací prvky, tenkostěnné prvky z titanové slitiny, keramické brzdy a samozřejmě spoustu uhlíkových vláken pro monokok a další komponenty.
Dynamické parametry vyrážejí dech. Podle propočtů inženýrů od Bugatti dokáže zrychlovat takto:
0-100 km/h za 2.17 s
0-200 km/h za 4.36 s
0-300 km/h za 7.37 s
0-400 km/h za 12.8 s
0-500 km/h za 20.16 s
Maximální boční přetížení 2.8 G
Bugatti také uvádí, že Bolide zvládne obkroužit okruhu Le Mans Circuit de la Sarthe v čase 3:07,1 min a slavný Nürburgring Nordschleife za pouhých 5:23,1 min.
„Bolide je odpovědí na otázku, co kdyby Bugatti postavilo hypersportovní okruhový vůz, který by splňoval bezpečnostní požadavky FIA,“ řekl Stefan Ellrott, člen představenstva Bugatti a vedoucí technického vývoje. "Je založen na našem motoru W16 s minimální strukturou těla a neuvěřitelným výkonem. Výsledek: nejmenší možná váha vozidla s ohromujícím výkonem, který umožňuje motoru W16 skutečně zářit.“
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.