Společnost Bugatti ukázala, jak by mohla vypadat extrémní verze hyperauta Bugatti Chiron. Díky obrovskému výkonu a nízké hmotnosti by nabídl dynamiku na úrovní současných vozů Formule 1.
Bugatti představilo model Bolide, extrémní závodní hypersport se senzačním poměrem hmotnosti k výkonu činících pouhých 0,67 kg/k. Bugatti Bolide je alespoň prozatím experimentální koncept. Výrobce si dal za úkol zjistit, jaký by mohl být lehký hypersport vybavený výkonným motorem W16 8,0 litru. Nebo, jak uvedl generální ředitel společnosti Bugatti Stephan Winkelmann, Bolide má „pouze čtyři kola, motor, převodovku, volant a jako jediný luxus dvě sedadla“.
Motor v Bugatti je vidlicový šestnáctiválec do W, má zdvihový objem 7 963 cm³, který má výkon vyladěn na obrovské stádo 1850 koní. Stejnou hodnotu má také točivý moment. Suchá hmotnost hypersportu má být poze 1240 kg. Aby byl Bolide tak lehký, použili pouze titanové spojovací prvky, tenkostěnné prvky z titanové slitiny, keramické brzdy a samozřejmě spoustu uhlíkových vláken pro monokok a další komponenty.
Dynamické parametry vyrážejí dech. Podle propočtů inženýrů od Bugatti dokáže zrychlovat takto:
0-100 km/h za 2.17 s
0-200 km/h za 4.36 s
0-300 km/h za 7.37 s
0-400 km/h za 12.8 s
0-500 km/h za 20.16 s
Maximální boční přetížení 2.8 G
Bugatti také uvádí, že Bolide zvládne obkroužit okruhu Le Mans Circuit de la Sarthe v čase 3:07,1 min a slavný Nürburgring Nordschleife za pouhých 5:23,1 min.
„Bolide je odpovědí na otázku, co kdyby Bugatti postavilo hypersportovní okruhový vůz, který by splňoval bezpečnostní požadavky FIA,“ řekl Stefan Ellrott, člen představenstva Bugatti a vedoucí technického vývoje. "Je založen na našem motoru W16 s minimální strukturou těla a neuvěřitelným výkonem. Výsledek: nejmenší možná váha vozidla s ohromujícím výkonem, který umožňuje motoru W16 skutečně zářit.“
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.