Francouzská automobilka Renault sníží svůj podíl v partnerské japonské automobilce Nissan Motor ze současných zhruba 43 na 15 procent. Informovala o tom podle ČTK agentura Kjódó. Stejný podíl, tedy 15 procent, v Renaultu drží i Nissan. Rozdíl mezi podíly byl příčinou třenic, zejména poté, co se Nissan stal mnohem ziskovějším než Renault, píše dále japonská agentura. Automobilky o změně jednaly intenzivně čtyři měsíce. Dohodu ještě musí schválit představenstvo.
Jednání podle agentury Reuters komplikovaly obavy ohledně sdílení duševního vlastnictví, protože Renault se snaží vytvořit řadu nových spojení se společnostmi mimo alianci, například s čínskou automobilkou Geely. Nissan dále uvedl, že investuje do podniku Ampere, nové divize svého francouzského partnera pro výrobu elektromobilů. Společnosti vyrovnání podílů označily za "důležitý milník". Budou také spolupracovat v oblasti marketingu, vozidel a technologií v Latinské Americe, Indii a Evropě.
Renault podíl 28 procent v japonské automobilce převede do francouzského trustu. Francouzská automobilka posléze pověří správce, aby tyto akcie, jejichž hodnota nyní činí kolem 4,1 miliardy dolarů (89,7 miliardy Kč), prodal, pokud to bude pro francouzskou automobilku výhodné.
Od začátku října, kdy obě automobilky oznámily, že jednají o restrukturalizaci své aliance, akcie Renaultu posílily o téměř 25 procent, zatímco akcie Nissanu jen o tři procenta. Budoucí podoba francouzsko-japonské aliance má dopad na obě společnosti i na jejich mladšího partnera, společnost Mitsubishi Motors.
Architektem francouzsko-japonské aliance Renault-Nissan, která byla založena v roce 1999, byl její následný šéf Carlos Ghosn. Ten tehdy japonskou automobilku zachránil před krachem. V roce 2016 do strategického partnerství přibyla automobilka Mitsubishi.
Ghosn byl v roce 2018 v Japonsku zatčen a obviněn z několika trestných činů, mimo jiné ze zneužití firemních peněz a nepřiznání všech příjmů.
Ghosn vinu popírá, v Japonsku byl propuštěn na kauci. Na konci roku 2019 ze země za dramatických okolností uprchl soukromým letadlem do Libanonu, když se schoval do bedny na hudební nástroje. Libanon nemá s Japonskem dohodu o vydávání osob.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?