Společnost Lexani Motorcars přetvořila mohutné SUV Toyota Sequoia na něco, s jehož luxusem se může měřit leda tak Rolls-Royce, ale s mnohem větší bezpečností.
Přestavby mohutných SUV jsou prováděny relativně často. Na rozdíl od okázalých vozů jako je Maybach, Bentley nebo Rolls-Royce jsou v provozu nenápadnější, ale jejich vnitřní prostor je dost velký na to, aby uvnitř vzniklo solidní království. Pancéřování je možné naroubovat prakticky na jakékoliv auto, velké SUV má ale při úniku z rizikového místa potenciální výhodu ve schopnosti překonávání překážek.
Luxus, pohodlí a bezpečnost se setkávají právě v přestavbě Toyoty Sequioa na obrněný tank od společnosti Lexani Motorcars. Ta se podobnými úpravami již delší dobu zabývá a je schopna podobným způsobem upravit řadu jiných SUV a v luxusní umí proměnit i dodávky od Mercedesu.Výbava může být samozřejmě taková, jakou si zákazník přeje. Interiér je pozměněn tak, aby vyhovoval luxusním standardům zejména co se týče prostornosti a samozřejmě také zábavnosti.
Karoserie je zesílena vrstveným pancířem, který je složen mimo jiné z oceli a kevlaru. Podvozek je zesílen proti výbuchu nastražené bomby či hozeného granátu. Samozřejmostí je úprava nádrže proti proražení a dostatečná ochrana dveří proti průstřelu v oblasti styku dveří s karoserií.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?