Nedávno se nám v Goodwoodu poprvé ukázal na živo Lexus RC F v Goodwoodu, tehdy jsme se však dočkali pouze statické prezentace, u které chybělo to hlavní - technické parametry.
Nyní však nějakou záhadou unikla na svět technická brožura RC F a ta kromě údaje o akceleraci z 0 na 100 km/h prozrazuje opravdu hodně. Výkon vozu bude činit 477 koní v 7 100 ot/min, točivý moment dosáhne hodnoty 530 Nm a to v pásmu mezi 4 800 až 5 600 otáčkami. Co se týče maximální rychlosti, ta v případě Lexusu RC F dosáhne 270 km/h, díky čemuž jeho majitel ujede naprosto hodně soupeřům, kteří mají elektronikou omezenou maximálku na 250 km/h. Na svět se dostal i údaj o kombinované spotřebě, jenž má v případě RC F činit jen 8,1 litru na 100 km, což je slušná hodnota.
Sportovní RC F nabídne v základu i slušnou výbavu, ve které nebudou chybět LED světlomety, 19" litá sportovní kola, vyhřívaná a ventilovaná přední sedadla a nebo navigace. Pro fajnšmekry je připraven paket Carbon, který k vozu přidá střechu z uhlíkových vláken, zadní diferenciál či karbonové zadní křídlo. Pro poslech kvalitní hudby je připraven audiosystém se 17 reproduktory od Mark Levinson.
Do prodeje vstoupí Lexus RC F na přelomu roku 2014 a 2015 za základní částku přibližně 1,4 milionu korun. Kdo chce ke svému novému mazlíkovi i paket Carbon, ten ho přijde na cca 135 tisíc.
zdroj: Lexus
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?