Nedávno se nám v Goodwoodu poprvé ukázal na živo Lexus RC F v Goodwoodu, tehdy jsme se však dočkali pouze statické prezentace, u které chybělo to hlavní - technické parametry.
Nyní však nějakou záhadou unikla na svět technická brožura RC F a ta kromě údaje o akceleraci z 0 na 100 km/h prozrazuje opravdu hodně. Výkon vozu bude činit 477 koní v 7 100 ot/min, točivý moment dosáhne hodnoty 530 Nm a to v pásmu mezi 4 800 až 5 600 otáčkami. Co se týče maximální rychlosti, ta v případě Lexusu RC F dosáhne 270 km/h, díky čemuž jeho majitel ujede naprosto hodně soupeřům, kteří mají elektronikou omezenou maximálku na 250 km/h. Na svět se dostal i údaj o kombinované spotřebě, jenž má v případě RC F činit jen 8,1 litru na 100 km, což je slušná hodnota.
Sportovní RC F nabídne v základu i slušnou výbavu, ve které nebudou chybět LED světlomety, 19" litá sportovní kola, vyhřívaná a ventilovaná přední sedadla a nebo navigace. Pro fajnšmekry je připraven paket Carbon, který k vozu přidá střechu z uhlíkových vláken, zadní diferenciál či karbonové zadní křídlo. Pro poslech kvalitní hudby je připraven audiosystém se 17 reproduktory od Mark Levinson.
Do prodeje vstoupí Lexus RC F na přelomu roku 2014 a 2015 za základní částku přibližně 1,4 milionu korun. Kdo chce ke svému novému mazlíkovi i paket Carbon, ten ho přijde na cca 135 tisíc.
zdroj: Lexus
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?