Jméno Baleno kdysi patřilo hatchbacku, sedanu nebo kombi nižší střední třídy. Nové Baleno ale Suzuki posílá do zcela jiné části segmentu. Pětidveřový hatchback má na mušce Škodu Fabia nebo Volkswagen Polo, což napovídá jeho zařazení do segmentu B. České ceny však atakují i modely o třídu výše.
Nové Baleno se poprvé ukázalo loni ve Frankfurtu, kde zaujalo velkým vnitřním prostorem i zajímavým designem. Ten sice není úplně z nejnápaditějších, rozhodně se ale v konkurenci malých aut neztratí, tedy pokud nezvolíte stříbrnou metalízu. Ta se ke 3995 milimetrů dlouhému modelu příliš nehodí. Přední části dominují maska chladiče ve tvaru písmene V, propojená úzkou stříbrnou linkou s vertikálně orientovanými hlavními světlomety. Ty mají v nejvyšší výbavě xenonové výbojky a zabudované LED diody denního svícení, dva nižší stupně mají LEDky v předním nárazníku. Moderní světelná technologie se připomíná i u skupinových reflektorů s trojdimenzionální optikou. Zajímavým prvkem jsou černě lakované sloupky, vytvářející dojem plovoucí střechy. V kombinaci s nimi budou jistě žádanější litá o průměru 16 palců, standardem ale budou ocelové „patnáctky.“
Interiér se podle našich prvních zkušeností i zahraničních testů vyznačuje v rámci segmentu nadprůměrnou prostorností, ale jen průměrnou kvalitou plastů. Podobným neduhem ostatně trpí také SUV Vitara. Klíčem k dobrému využívání obestavěného prostoru je nová platforma s menším sklonem pohonných jednotek. To ústí mimo jiné v 805 milimetrů před nohami zadních cestujících a zavazadlový prostor o objemu 355 litrů (s mezipodlahou 320 litrů) v základním uspořádání, respektive 1085 litrů pro sklopení zadních opěradel. Palubní deska sází na řekněme možná trochu divoké tvarování. V základní specifikaci sice není ani rádio, v té nejvyšší ale nechybí infotainment se sedmipalcovou dotykovou obrazovkou, navigací a rozhraním MirrorLink. Mezi budíky jej doplňuje 4,2palcový displej palubního počítače, modely s automatickou klimatizací pak mají malý kruhový LCD displej.
O nové platformě již byla řeč v otázce prostornosti, v porovnání s dalšími současnými malými vozy má ale nabídnout také o 10 procent vyšší tuhost a o 15 procent nižší hmotnost. Provozní hmotnost základního modelu je pouze 940 kilogramů! Suzuki také slibuje kombinaci radosti z jízdy a dobrého komfortu, čemuž mají pomoct vzpěry MacPherson vpředu a vlečná náprava s torzní příčkou vzadu. Pod kapotou bude trojice motorů, z nichž asi nejžádanější bude přeplňovaný litrový tříválec Boosterjet s přímým vstřikováním o výkonu 82 kW (112 k) při 5500 ot./min s točivým momentem 200 Nm v případě pětistupňové manuální převodovky nebo 190 Nm v případě automatické šestistupňové převodovky.
Technické údaje
1.0 Boosterjet 1.0 Boosterjet 1.2 Dualjet 1.2 Dualjet 1.2 Dualjet SHVS Výkon: 82 kW 82 kW 66 kW 66 kW 66 kW Toč. moment: 200 Nm 190 Nm 120 Nm 120 Nm 120 Nm Převodovka: 5 MT 6 AT 5 MT CVT 5 MT Zrychlení: 11,4 s 11,0 s 12,3 s 12,3 s 12,3 s Max. rychlost: 200 km/h 190 km/h 180 km/h 175 km/h 180 km/h Spotřeba: 4,4 l/100 km 4,7 l/100 km 4,2 l/100 km 4,2 l/100 km 4,0 l/100 km Délka: 3995 mm 3995 mm Šířka: 1745 mm 1745 mm Výška: 1470 mm 1460 mm Rozvor: 2520 mm 2520 mm Kufr: 355/1085 l 355/1085 lAtmosférická je dvanáctistovka Dualjet o výkonu 66 kW (90 k) při 6000 ot./min s točivým momentem 120 Nm. Tento motor je možné kombinovat s pětistupňovým manuálem nebo automatem CVT. Alternativu k běžným benzínovým agregátům představuje mild-hybridní verze 1.2 SHVS o výkonu 66 kW (90 k) s kompaktním startér-generátorem, který rekuperací brzdné energie vyrábí elektřinu, ukládanou do lithium-iontového akumulátoru. Tato energie je pak využívána například při zrychlení. Přední kola v tomto případě pohání pouze manuální pětikvalt.
Základní výbava Start obsahuje šest airbagů, Isofix, centrální zamykání, elektrická přední okna, manuální klimatizaci, čtyři reproduktory, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, multiinformační displej, výškově stavitelný volant, LED denní svícení a 15palcová ocelová kola s okrasnými kryty. Stupeň Comfort přidává radarový brzdový asistent, adaptivní tempomat a asistent rozjezdu do kopce pro modely s převodovkou CVT, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky nastavitelná a vyhřívaná zrcátka, rádio s CD, MP3, Bluetooth a šesti reproduktory, USB a Aux port, kožený multifunkční volant, otáčkoměr, dělená zadní opěradla, mezipodlahu kufru, stříbrné a chromované prvky interiéru, vnější kliky a zrcátka v barvě karosérie, vnější chromované prvky a 16palcová litá kola pro převodovku CVT.
Ceník - Suzuki Baleno
Start Comfort Elegance 1.0 Boosterjet ---------- ---------- 428 900 Kč 1.0 Boosterjet AT ---------- ---------- 482 900 Kč 1.2 Dualjet 293 300 Kč 302 900 Kč 369 900 Kč 1.2 Dualjet CVT ---------- 344 900 Kč ---------- 1.2 Dualjet SHVS ---------- ---------- 404 900 KčNejvyšší linie Elegance má radarový brzdový asistent, adaptivní tempomat, zrcátka se zabudovanými blinkry, elektrická zadní okna, automatickou klimatizaci, multimediální systém se sedmipalcovou obrazovkou, navigací, rozhraním MirrorLink, šesti reproduktory a parkovací kamerou, 4,2palcový LCD displej palubního počítače, vyhřívaná přední sedadla, loketní opěrku vpředu, podélně a výškově stavitelný multifunkční kožený volant, bezklíčkové startování, xenonové světlomety s LED diodami denního svícení, mlhovky, zadní LED světla, chromované kliky a lišty kolem oken, 16palcová litá kola nebo zadní kotoučové brzdy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.