Jméno Baleno kdysi patřilo hatchbacku, sedanu nebo kombi nižší střední třídy. Nové Baleno ale Suzuki posílá do zcela jiné části segmentu. Pětidveřový hatchback má na mušce Škodu Fabia nebo Volkswagen Polo, což napovídá jeho zařazení do segmentu B. České ceny však atakují i modely o třídu výše.
Nové Baleno se poprvé ukázalo loni ve Frankfurtu, kde zaujalo velkým vnitřním prostorem i zajímavým designem. Ten sice není úplně z nejnápaditějších, rozhodně se ale v konkurenci malých aut neztratí, tedy pokud nezvolíte stříbrnou metalízu. Ta se ke 3995 milimetrů dlouhému modelu příliš nehodí. Přední části dominují maska chladiče ve tvaru písmene V, propojená úzkou stříbrnou linkou s vertikálně orientovanými hlavními světlomety. Ty mají v nejvyšší výbavě xenonové výbojky a zabudované LED diody denního svícení, dva nižší stupně mají LEDky v předním nárazníku. Moderní světelná technologie se připomíná i u skupinových reflektorů s trojdimenzionální optikou. Zajímavým prvkem jsou černě lakované sloupky, vytvářející dojem plovoucí střechy. V kombinaci s nimi budou jistě žádanější litá o průměru 16 palců, standardem ale budou ocelové „patnáctky.“
Interiér se podle našich prvních zkušeností i zahraničních testů vyznačuje v rámci segmentu nadprůměrnou prostorností, ale jen průměrnou kvalitou plastů. Podobným neduhem ostatně trpí také SUV Vitara. Klíčem k dobrému využívání obestavěného prostoru je nová platforma s menším sklonem pohonných jednotek. To ústí mimo jiné v 805 milimetrů před nohami zadních cestujících a zavazadlový prostor o objemu 355 litrů (s mezipodlahou 320 litrů) v základním uspořádání, respektive 1085 litrů pro sklopení zadních opěradel. Palubní deska sází na řekněme možná trochu divoké tvarování. V základní specifikaci sice není ani rádio, v té nejvyšší ale nechybí infotainment se sedmipalcovou dotykovou obrazovkou, navigací a rozhraním MirrorLink. Mezi budíky jej doplňuje 4,2palcový displej palubního počítače, modely s automatickou klimatizací pak mají malý kruhový LCD displej.
O nové platformě již byla řeč v otázce prostornosti, v porovnání s dalšími současnými malými vozy má ale nabídnout také o 10 procent vyšší tuhost a o 15 procent nižší hmotnost. Provozní hmotnost základního modelu je pouze 940 kilogramů! Suzuki také slibuje kombinaci radosti z jízdy a dobrého komfortu, čemuž mají pomoct vzpěry MacPherson vpředu a vlečná náprava s torzní příčkou vzadu. Pod kapotou bude trojice motorů, z nichž asi nejžádanější bude přeplňovaný litrový tříválec Boosterjet s přímým vstřikováním o výkonu 82 kW (112 k) při 5500 ot./min s točivým momentem 200 Nm v případě pětistupňové manuální převodovky nebo 190 Nm v případě automatické šestistupňové převodovky.
Technické údaje
1.0 Boosterjet 1.0 Boosterjet 1.2 Dualjet 1.2 Dualjet 1.2 Dualjet SHVS Výkon: 82 kW 82 kW 66 kW 66 kW 66 kW Toč. moment: 200 Nm 190 Nm 120 Nm 120 Nm 120 Nm Převodovka: 5 MT 6 AT 5 MT CVT 5 MT Zrychlení: 11,4 s 11,0 s 12,3 s 12,3 s 12,3 s Max. rychlost: 200 km/h 190 km/h 180 km/h 175 km/h 180 km/h Spotřeba: 4,4 l/100 km 4,7 l/100 km 4,2 l/100 km 4,2 l/100 km 4,0 l/100 km Délka: 3995 mm 3995 mm Šířka: 1745 mm 1745 mm Výška: 1470 mm 1460 mm Rozvor: 2520 mm 2520 mm Kufr: 355/1085 l 355/1085 lAtmosférická je dvanáctistovka Dualjet o výkonu 66 kW (90 k) při 6000 ot./min s točivým momentem 120 Nm. Tento motor je možné kombinovat s pětistupňovým manuálem nebo automatem CVT. Alternativu k běžným benzínovým agregátům představuje mild-hybridní verze 1.2 SHVS o výkonu 66 kW (90 k) s kompaktním startér-generátorem, který rekuperací brzdné energie vyrábí elektřinu, ukládanou do lithium-iontového akumulátoru. Tato energie je pak využívána například při zrychlení. Přední kola v tomto případě pohání pouze manuální pětikvalt.
Základní výbava Start obsahuje šest airbagů, Isofix, centrální zamykání, elektrická přední okna, manuální klimatizaci, čtyři reproduktory, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, multiinformační displej, výškově stavitelný volant, LED denní svícení a 15palcová ocelová kola s okrasnými kryty. Stupeň Comfort přidává radarový brzdový asistent, adaptivní tempomat a asistent rozjezdu do kopce pro modely s převodovkou CVT, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky nastavitelná a vyhřívaná zrcátka, rádio s CD, MP3, Bluetooth a šesti reproduktory, USB a Aux port, kožený multifunkční volant, otáčkoměr, dělená zadní opěradla, mezipodlahu kufru, stříbrné a chromované prvky interiéru, vnější kliky a zrcátka v barvě karosérie, vnější chromované prvky a 16palcová litá kola pro převodovku CVT.
Ceník - Suzuki Baleno
Start Comfort Elegance 1.0 Boosterjet ---------- ---------- 428 900 Kč 1.0 Boosterjet AT ---------- ---------- 482 900 Kč 1.2 Dualjet 293 300 Kč 302 900 Kč 369 900 Kč 1.2 Dualjet CVT ---------- 344 900 Kč ---------- 1.2 Dualjet SHVS ---------- ---------- 404 900 KčNejvyšší linie Elegance má radarový brzdový asistent, adaptivní tempomat, zrcátka se zabudovanými blinkry, elektrická zadní okna, automatickou klimatizaci, multimediální systém se sedmipalcovou obrazovkou, navigací, rozhraním MirrorLink, šesti reproduktory a parkovací kamerou, 4,2palcový LCD displej palubního počítače, vyhřívaná přední sedadla, loketní opěrku vpředu, podélně a výškově stavitelný multifunkční kožený volant, bezklíčkové startování, xenonové světlomety s LED diodami denního svícení, mlhovky, zadní LED světla, chromované kliky a lišty kolem oken, 16palcová litá kola nebo zadní kotoučové brzdy.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.