Suzuki Baleno míří proti Fabii, cenami ale atakuje Rapid

ar6, 12. července 2016, 16:24 Google+

Jméno Baleno kdysi patřilo hatchbacku, sedanu nebo kombi nižší střední třídy. Nové Baleno ale Suzuki posílá do zcela jiné části segmentu. Pětidveřový hatchback má na mušce Škodu Fabia nebo Volkswagen Polo, což napovídá jeho zařazení do segmentu B. České ceny však atakují i modely o třídu výše.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Suzuki Baleno vstupuje do přímého boje s Fabií ve třech výbavových stupních.

Suzuki Baleno vstupuje do přímého boje s Fabií ve třech výbavových stupních. | foto: Suzuki

Sdílejte článek

Nové Baleno se poprvé ukázalo loni ve Frankfurtu, kde zaujalo velkým vnitřním prostorem i zajímavým designem. Ten sice není úplně z nejnápaditějších, rozhodně se ale v konkurenci malých aut neztratí, tedy pokud nezvolíte stříbrnou metalízu. Ta se ke 3995 milimetrů dlouhému modelu příliš nehodí. Přední části dominují maska chladiče ve tvaru písmene V, propojená úzkou stříbrnou linkou s vertikálně orientovanými hlavními světlomety. Ty mají v nejvyšší výbavě xenonové výbojky a zabudované LED diody denního svícení, dva nižší stupně mají LEDky v předním nárazníku. Moderní světelná technologie se připomíná i u skupinových reflektorů s trojdimenzionální optikou. Zajímavým prvkem jsou černě lakované sloupky, vytvářející dojem plovoucí střechy. V kombinaci s nimi budou jistě žádanější litá o průměru 16 palců, standardem ale budou ocelové „patnáctky.“

Interiér se podle našich prvních zkušeností i zahraničních testů vyznačuje v rámci segmentu nadprůměrnou prostorností, ale jen průměrnou kvalitou plastů. Podobným neduhem ostatně trpí také SUV Vitara. Klíčem k dobrému využívání obestavěného prostoru je nová platforma s menším sklonem pohonných jednotek. To ústí mimo jiné v 805 milimetrů před nohami zadních cestujících a zavazadlový prostor o objemu 355 litrů (s mezipodlahou 320 litrů) v základním uspořádání, respektive 1085 litrů pro sklopení zadních opěradel. Palubní deska sází na řekněme možná trochu divoké tvarování. V základní specifikaci sice není ani rádio, v té nejvyšší ale nechybí infotainment se sedmipalcovou dotykovou obrazovkou, navigací a rozhraním MirrorLink. Mezi budíky jej doplňuje 4,2palcový displej palubního počítače, modely s automatickou klimatizací pak mají malý kruhový LCD displej.

O nové platformě již byla řeč v otázce prostornosti, v porovnání s dalšími současnými malými vozy má ale nabídnout také o 10 procent vyšší tuhost a o 15 procent nižší hmotnost. Provozní hmotnost základního modelu je pouze 940 kilogramů! Suzuki také slibuje kombinaci radosti z jízdy a dobrého komfortu, čemuž mají pomoct vzpěry MacPherson vpředu a vlečná náprava s torzní příčkou vzadu. Pod kapotou bude trojice motorů, z nichž asi nejžádanější bude přeplňovaný litrový tříválec Boosterjet s přímým vstřikováním o výkonu 82 kW (112 k) při 5500 ot./min s točivým momentem 200 Nm v případě pětistupňové manuální převodovky nebo 190 Nm v případě automatické šestistupňové převodovky.

Technické údaje

  1.0 Boosterjet 1.0 Boosterjet 1.2 Dualjet 1.2 Dualjet 1.2 Dualjet SHVS
Výkon: 82 kW 82 kW 66 kW 66 kW 66 kW
Toč. moment: 200 Nm 190 Nm 120 Nm 120 Nm 120 Nm
Převodovka: 5 MT 6 AT 5 MT CVT 5 MT
Zrychlení: 11,4 s 11,0 s 12,3 s 12,3 s 12,3 s
Max. rychlost: 200 km/h 190 km/h 180 km/h 175 km/h 180 km/h
Spotřeba: 4,4 l/100 km 4,7 l/100 km 4,2 l/100 km 4,2 l/100 km 4,0 l/100 km
Délka: 3995 mm 3995 mm
Šířka: 1745 mm 1745 mm
Výška: 1470 mm 1460 mm
Rozvor: 2520 mm 2520 mm
Kufr: 355/1085 l 355/1085 l

Atmosférická je dvanáctistovka Dualjet o výkonu 66 kW (90 k) při 6000 ot./min s točivým momentem 120 Nm. Tento motor je možné kombinovat s pětistupňovým manuálem nebo automatem CVT. Alternativu k běžným benzínovým agregátům představuje mild-hybridní verze 1.2 SHVS o výkonu 66 kW (90 k) s kompaktním startér-generátorem, který rekuperací brzdné energie vyrábí elektřinu, ukládanou do lithium-iontového akumulátoru. Tato energie je pak využívána například při zrychlení. Přední kola v tomto případě pohání pouze manuální pětikvalt.

Základní výbava Start obsahuje šest airbagů, Isofix, centrální zamykání, elektrická přední okna, manuální klimatizaci, čtyři reproduktory, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, multiinformační displej, výškově stavitelný volant, LED denní svícení a 15palcová ocelová kola s okrasnými kryty. Stupeň Comfort přidává radarový brzdový asistent, adaptivní tempomat a asistent rozjezdu do kopce pro modely s převodovkou CVT, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky nastavitelná a vyhřívaná zrcátka, rádio s CD, MP3, Bluetooth a šesti reproduktory, USB a Aux port, kožený multifunkční volant, otáčkoměr, dělená zadní opěradla, mezipodlahu kufru, stříbrné a chromované prvky interiéru, vnější kliky a zrcátka v barvě karosérie, vnější chromované prvky a 16palcová litá kola pro převodovku CVT.

Ceník - Suzuki Baleno

  Start Comfort Elegance
1.0 Boosterjet ---------- ---------- 428 900 Kč
1.0 Boosterjet AT ---------- ---------- 482 900 Kč
1.2 Dualjet 293 300 Kč 302 900 Kč 369 900 Kč
1.2 Dualjet CVT ---------- 344 900 Kč ----------
1.2 Dualjet SHVS ---------- ---------- 404 900 Kč

Nejvyšší linie Elegance má radarový brzdový asistent, adaptivní tempomat, zrcátka se zabudovanými blinkry, elektrická zadní okna, automatickou klimatizaci, multimediální systém se sedmipalcovou obrazovkou, navigací, rozhraním MirrorLink, šesti reproduktory a parkovací kamerou, 4,2palcový LCD displej palubního počítače, vyhřívaná přední sedadla, loketní opěrku vpředu, podélně a výškově stavitelný multifunkční kožený volant, bezklíčkové startování, xenonové světlomety s LED diodami denního svícení, mlhovky, zadní LED světla, chromované kliky a lišty kolem oken, 16palcová litá kola nebo zadní kotoučové brzdy.

Vytisknout

Diskuze: Suzuki Baleno míří proti Fabii, cenami ale atakuje Rapid

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Honda NSX pravděpodobně nebude jen hybridem.

Petrolheadi můžou jásat, Honda NSX dostane benzínový motor (+ nové fotky…

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud