Jméno Baleno kdysi patřilo hatchbacku, sedanu nebo kombi nižší střední třídy. Nové Baleno ale Suzuki posílá do zcela jiné části segmentu. Pětidveřový hatchback má na mušce Škodu Fabia nebo Volkswagen Polo, což napovídá jeho zařazení do segmentu B. České ceny však atakují i modely o třídu výše.
Nové Baleno se poprvé ukázalo loni ve Frankfurtu, kde zaujalo velkým vnitřním prostorem i zajímavým designem. Ten sice není úplně z nejnápaditějších, rozhodně se ale v konkurenci malých aut neztratí, tedy pokud nezvolíte stříbrnou metalízu. Ta se ke 3995 milimetrů dlouhému modelu příliš nehodí. Přední části dominují maska chladiče ve tvaru písmene V, propojená úzkou stříbrnou linkou s vertikálně orientovanými hlavními světlomety. Ty mají v nejvyšší výbavě xenonové výbojky a zabudované LED diody denního svícení, dva nižší stupně mají LEDky v předním nárazníku. Moderní světelná technologie se připomíná i u skupinových reflektorů s trojdimenzionální optikou. Zajímavým prvkem jsou černě lakované sloupky, vytvářející dojem plovoucí střechy. V kombinaci s nimi budou jistě žádanější litá o průměru 16 palců, standardem ale budou ocelové „patnáctky.“
Interiér se podle našich prvních zkušeností i zahraničních testů vyznačuje v rámci segmentu nadprůměrnou prostorností, ale jen průměrnou kvalitou plastů. Podobným neduhem ostatně trpí také SUV Vitara. Klíčem k dobrému využívání obestavěného prostoru je nová platforma s menším sklonem pohonných jednotek. To ústí mimo jiné v 805 milimetrů před nohami zadních cestujících a zavazadlový prostor o objemu 355 litrů (s mezipodlahou 320 litrů) v základním uspořádání, respektive 1085 litrů pro sklopení zadních opěradel. Palubní deska sází na řekněme možná trochu divoké tvarování. V základní specifikaci sice není ani rádio, v té nejvyšší ale nechybí infotainment se sedmipalcovou dotykovou obrazovkou, navigací a rozhraním MirrorLink. Mezi budíky jej doplňuje 4,2palcový displej palubního počítače, modely s automatickou klimatizací pak mají malý kruhový LCD displej.
O nové platformě již byla řeč v otázce prostornosti, v porovnání s dalšími současnými malými vozy má ale nabídnout také o 10 procent vyšší tuhost a o 15 procent nižší hmotnost. Provozní hmotnost základního modelu je pouze 940 kilogramů! Suzuki také slibuje kombinaci radosti z jízdy a dobrého komfortu, čemuž mají pomoct vzpěry MacPherson vpředu a vlečná náprava s torzní příčkou vzadu. Pod kapotou bude trojice motorů, z nichž asi nejžádanější bude přeplňovaný litrový tříválec Boosterjet s přímým vstřikováním o výkonu 82 kW (112 k) při 5500 ot./min s točivým momentem 200 Nm v případě pětistupňové manuální převodovky nebo 190 Nm v případě automatické šestistupňové převodovky.
Technické údaje
1.0 Boosterjet 1.0 Boosterjet 1.2 Dualjet 1.2 Dualjet 1.2 Dualjet SHVS Výkon: 82 kW 82 kW 66 kW 66 kW 66 kW Toč. moment: 200 Nm 190 Nm 120 Nm 120 Nm 120 Nm Převodovka: 5 MT 6 AT 5 MT CVT 5 MT Zrychlení: 11,4 s 11,0 s 12,3 s 12,3 s 12,3 s Max. rychlost: 200 km/h 190 km/h 180 km/h 175 km/h 180 km/h Spotřeba: 4,4 l/100 km 4,7 l/100 km 4,2 l/100 km 4,2 l/100 km 4,0 l/100 km Délka: 3995 mm 3995 mm Šířka: 1745 mm 1745 mm Výška: 1470 mm 1460 mm Rozvor: 2520 mm 2520 mm Kufr: 355/1085 l 355/1085 lAtmosférická je dvanáctistovka Dualjet o výkonu 66 kW (90 k) při 6000 ot./min s točivým momentem 120 Nm. Tento motor je možné kombinovat s pětistupňovým manuálem nebo automatem CVT. Alternativu k běžným benzínovým agregátům představuje mild-hybridní verze 1.2 SHVS o výkonu 66 kW (90 k) s kompaktním startér-generátorem, který rekuperací brzdné energie vyrábí elektřinu, ukládanou do lithium-iontového akumulátoru. Tato energie je pak využívána například při zrychlení. Přední kola v tomto případě pohání pouze manuální pětikvalt.
Základní výbava Start obsahuje šest airbagů, Isofix, centrální zamykání, elektrická přední okna, manuální klimatizaci, čtyři reproduktory, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, multiinformační displej, výškově stavitelný volant, LED denní svícení a 15palcová ocelová kola s okrasnými kryty. Stupeň Comfort přidává radarový brzdový asistent, adaptivní tempomat a asistent rozjezdu do kopce pro modely s převodovkou CVT, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky nastavitelná a vyhřívaná zrcátka, rádio s CD, MP3, Bluetooth a šesti reproduktory, USB a Aux port, kožený multifunkční volant, otáčkoměr, dělená zadní opěradla, mezipodlahu kufru, stříbrné a chromované prvky interiéru, vnější kliky a zrcátka v barvě karosérie, vnější chromované prvky a 16palcová litá kola pro převodovku CVT.
Ceník - Suzuki Baleno
Start Comfort Elegance 1.0 Boosterjet ---------- ---------- 428 900 Kč 1.0 Boosterjet AT ---------- ---------- 482 900 Kč 1.2 Dualjet 293 300 Kč 302 900 Kč 369 900 Kč 1.2 Dualjet CVT ---------- 344 900 Kč ---------- 1.2 Dualjet SHVS ---------- ---------- 404 900 KčNejvyšší linie Elegance má radarový brzdový asistent, adaptivní tempomat, zrcátka se zabudovanými blinkry, elektrická zadní okna, automatickou klimatizaci, multimediální systém se sedmipalcovou obrazovkou, navigací, rozhraním MirrorLink, šesti reproduktory a parkovací kamerou, 4,2palcový LCD displej palubního počítače, vyhřívaná přední sedadla, loketní opěrku vpředu, podélně a výškově stavitelný multifunkční kožený volant, bezklíčkové startování, xenonové světlomety s LED diodami denního svícení, mlhovky, zadní LED světla, chromované kliky a lišty kolem oken, 16palcová litá kola nebo zadní kotoučové brzdy.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.