Jméno Baleno kdysi patřilo hatchbacku, sedanu nebo kombi nižší střední třídy. Nové Baleno ale Suzuki posílá do zcela jiné části segmentu. Pětidveřový hatchback má na mušce Škodu Fabia nebo Volkswagen Polo, což napovídá jeho zařazení do segmentu B. České ceny však atakují i modely o třídu výše.
Nové Baleno se poprvé ukázalo loni ve Frankfurtu, kde zaujalo velkým vnitřním prostorem i zajímavým designem. Ten sice není úplně z nejnápaditějších, rozhodně se ale v konkurenci malých aut neztratí, tedy pokud nezvolíte stříbrnou metalízu. Ta se ke 3995 milimetrů dlouhému modelu příliš nehodí. Přední části dominují maska chladiče ve tvaru písmene V, propojená úzkou stříbrnou linkou s vertikálně orientovanými hlavními světlomety. Ty mají v nejvyšší výbavě xenonové výbojky a zabudované LED diody denního svícení, dva nižší stupně mají LEDky v předním nárazníku. Moderní světelná technologie se připomíná i u skupinových reflektorů s trojdimenzionální optikou. Zajímavým prvkem jsou černě lakované sloupky, vytvářející dojem plovoucí střechy. V kombinaci s nimi budou jistě žádanější litá o průměru 16 palců, standardem ale budou ocelové „patnáctky.“
Interiér se podle našich prvních zkušeností i zahraničních testů vyznačuje v rámci segmentu nadprůměrnou prostorností, ale jen průměrnou kvalitou plastů. Podobným neduhem ostatně trpí také SUV Vitara. Klíčem k dobrému využívání obestavěného prostoru je nová platforma s menším sklonem pohonných jednotek. To ústí mimo jiné v 805 milimetrů před nohami zadních cestujících a zavazadlový prostor o objemu 355 litrů (s mezipodlahou 320 litrů) v základním uspořádání, respektive 1085 litrů pro sklopení zadních opěradel. Palubní deska sází na řekněme možná trochu divoké tvarování. V základní specifikaci sice není ani rádio, v té nejvyšší ale nechybí infotainment se sedmipalcovou dotykovou obrazovkou, navigací a rozhraním MirrorLink. Mezi budíky jej doplňuje 4,2palcový displej palubního počítače, modely s automatickou klimatizací pak mají malý kruhový LCD displej.
O nové platformě již byla řeč v otázce prostornosti, v porovnání s dalšími současnými malými vozy má ale nabídnout také o 10 procent vyšší tuhost a o 15 procent nižší hmotnost. Provozní hmotnost základního modelu je pouze 940 kilogramů! Suzuki také slibuje kombinaci radosti z jízdy a dobrého komfortu, čemuž mají pomoct vzpěry MacPherson vpředu a vlečná náprava s torzní příčkou vzadu. Pod kapotou bude trojice motorů, z nichž asi nejžádanější bude přeplňovaný litrový tříválec Boosterjet s přímým vstřikováním o výkonu 82 kW (112 k) při 5500 ot./min s točivým momentem 200 Nm v případě pětistupňové manuální převodovky nebo 190 Nm v případě automatické šestistupňové převodovky.
Technické údaje
1.0 Boosterjet 1.0 Boosterjet 1.2 Dualjet 1.2 Dualjet 1.2 Dualjet SHVS Výkon: 82 kW 82 kW 66 kW 66 kW 66 kW Toč. moment: 200 Nm 190 Nm 120 Nm 120 Nm 120 Nm Převodovka: 5 MT 6 AT 5 MT CVT 5 MT Zrychlení: 11,4 s 11,0 s 12,3 s 12,3 s 12,3 s Max. rychlost: 200 km/h 190 km/h 180 km/h 175 km/h 180 km/h Spotřeba: 4,4 l/100 km 4,7 l/100 km 4,2 l/100 km 4,2 l/100 km 4,0 l/100 km Délka: 3995 mm 3995 mm Šířka: 1745 mm 1745 mm Výška: 1470 mm 1460 mm Rozvor: 2520 mm 2520 mm Kufr: 355/1085 l 355/1085 lAtmosférická je dvanáctistovka Dualjet o výkonu 66 kW (90 k) při 6000 ot./min s točivým momentem 120 Nm. Tento motor je možné kombinovat s pětistupňovým manuálem nebo automatem CVT. Alternativu k běžným benzínovým agregátům představuje mild-hybridní verze 1.2 SHVS o výkonu 66 kW (90 k) s kompaktním startér-generátorem, který rekuperací brzdné energie vyrábí elektřinu, ukládanou do lithium-iontového akumulátoru. Tato energie je pak využívána například při zrychlení. Přední kola v tomto případě pohání pouze manuální pětikvalt.
Základní výbava Start obsahuje šest airbagů, Isofix, centrální zamykání, elektrická přední okna, manuální klimatizaci, čtyři reproduktory, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, multiinformační displej, výškově stavitelný volant, LED denní svícení a 15palcová ocelová kola s okrasnými kryty. Stupeň Comfort přidává radarový brzdový asistent, adaptivní tempomat a asistent rozjezdu do kopce pro modely s převodovkou CVT, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky nastavitelná a vyhřívaná zrcátka, rádio s CD, MP3, Bluetooth a šesti reproduktory, USB a Aux port, kožený multifunkční volant, otáčkoměr, dělená zadní opěradla, mezipodlahu kufru, stříbrné a chromované prvky interiéru, vnější kliky a zrcátka v barvě karosérie, vnější chromované prvky a 16palcová litá kola pro převodovku CVT.
Ceník - Suzuki Baleno
Start Comfort Elegance 1.0 Boosterjet ---------- ---------- 428 900 Kč 1.0 Boosterjet AT ---------- ---------- 482 900 Kč 1.2 Dualjet 293 300 Kč 302 900 Kč 369 900 Kč 1.2 Dualjet CVT ---------- 344 900 Kč ---------- 1.2 Dualjet SHVS ---------- ---------- 404 900 KčNejvyšší linie Elegance má radarový brzdový asistent, adaptivní tempomat, zrcátka se zabudovanými blinkry, elektrická zadní okna, automatickou klimatizaci, multimediální systém se sedmipalcovou obrazovkou, navigací, rozhraním MirrorLink, šesti reproduktory a parkovací kamerou, 4,2palcový LCD displej palubního počítače, vyhřívaná přední sedadla, loketní opěrku vpředu, podélně a výškově stavitelný multifunkční kožený volant, bezklíčkové startování, xenonové světlomety s LED diodami denního svícení, mlhovky, zadní LED světla, chromované kliky a lišty kolem oken, 16palcová litá kola nebo zadní kotoučové brzdy.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.