Všechny tváře Octavie

AutoRoad.cz, 5. září 2012, 11:49 Google+

Letos je jí teprve sladkých šestnáct, a již má za sebou několik faceliftů. První Škoda Octavia sjela z výrobní linky na začátku roku 1996 a dodnes si drží neotřesitelnou pozici nejoblíbenější „škodovky“ na českých silnicích. Pojďme se společně podívat, jakými změnami Octavia za celou tu dobu prošla.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Škoda Octavia

Škoda Octavia | foto: Škoda Auto

Sdílejte článek

Novinka na trhu
První studie nového typu vozu, odlišujícího se od tehdejších Favoritů a Felicií, začaly vznikat před celými dvaceti lety, roku 1992. Největším rozdílem oproti předchozím typům škodovek byl koncernový podvozek, použitý také u Audi A3 a Volkwagenu Golf IV. O pár let později, roku 1994, byl vyroben první prototyp Octavie, a ještě další dva roky trvalo, než byla započata sériová výroba této novinky s okřídleným šípem.

Další verze vozu na sebe nenechaly dlouho čekat. V roce 1998 byla představena Škoda Octavia Combi, nabízející ještě rozsáhlejší zavazadlový prostor, než už tak dost prostorná základní verze. Nedlouho poté následovala také verze Laurin&Klement s luxusním interiérem a Octavia Combi 4x4.




























První facelift
V roce 2000 přišla první výraznější změna vzhledu Octavie, během faceliftu se „oktávka“ trochu zaoblila a také nepatrně zkrátila. Posledními představenými verzemi první generace byla dravější Octavia RS s motorem o výkonu 180 koní a RS Combi, spojující výkonný motor s obrovským zavazadlovým prostorem.

S příchodem druhé generace získaly vozy první generace označení Octavia Tour, pod kterým se prodávaly až do úplného ukončení výroby roku 2010.

Druhá generace
Druhá generace populární Octavie byla veřejnosti představena v roce 2004, a to rovnou hned v základní verzi, ve verzi Combi a Combi 4x4.V rychlém sledu potom následoval ostřejší model RS, a to jak pro liftback tak pro Combi. Ten se liší nejen o hodně silnějším motorem, ale také sportovně laděným zevnějškem.

Chybějící luxusní výbavu dostala druhá generace Octavií až prostřednictvím vozu s nejvyšší možnou výbavou, pojmenovaného tradičně Laurin&Klement. Ten byl roku 2006 představen na autosalonu v Paříži.  

Nováčkem do modelové řady Octavia byl navíc v roce 2007 Scout. Na rozdíl od ostatních Octavií dostal do výbavy oplastované nárazníky, sedmnáctipalcová kola a pohon všech čtyř kol.

Druhý facelift
Potřeba zmodernizovat vzhled a výbavu celé modelové řady přišla stejně jako u první generace po pár letech výroby. Modely se v roce 2009 dočkaly pouze nepatrných změn masky a nárazníků, úpravy interiéru, přibylo také několik typů motorů. I současná Octavia druhé generace však stále připomíná starou dobrou první „oktávku“, která si získala srdce tisíců řidičů.

Jak potvrzuje odborník z Auto ESA, obliba Octavií stále neupadá, dodnes totiž patří k nejprodávanějším bazarovým vozům – v loňském roce tvořily téměř polovinu všech prodaných aut značky Škoda. Ani dnes se nezdá, že by se na výsluní mohl brzké době dostat jiný model mladoboleslavské automobilky, a Octavii tak určitě čeká minimálně plnoletost.

Vytisknout

Diskuze: Všechny tváře Octavie

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

volkswagen golf

PRVNÍ FOTO: Volkswagen Golf VII je venku!

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud