Elektrifikace probíhá ve všech automobilkách světa a mladoboleslavská Škoda Auto není výjimkou. Prvním hybridním modelem z její produkce by se již v příštím roce měla stát vlajková loď Superb, kterou bude následovat oblíbené SUV Kodiaq. V roce 2020 se očekává první čistě elektrický model z kategorie SUV a o rok později by mohla dorazit první hybridní Škoda s označením RS, kterou by se měla stát Octavia.
Právě nová generace Škody Octavia v provedení RS by se totiž podle šéfa výzkumného a vývojového oddělení mohla stát dalším dobrým kandidátem na elektrifikaci. Jak uvádí web Motor1, Christian Strube se měl s touto informací svěřit v tomto týdnu během rozhovoru pro britský magazín Autocar.
Právě čtvrtá generace modelu Octavia by měla být skvělým kandidátem pro hybridní pohon. Strube jmenoval zejména modely RS, neboť by díky hybridním motorům nabízely skvělý kompromis mezi udržitelností a výkonem.
V současnosti se předpokládá, že čtvrtá generace modelu RS by měla svým výkonem překonat současnou generaci, jejímž nejvýkonnějším zástupcem je model RS 245 s 2.0 litrovým přeplňovaným benzínovým motorem o výkonu 245 koní a 370 Nm.
Hybridní pohonné ústrojí by nové generaci samozřejmě přidalo na váze, ovšem tento problém by mohla částečně kompenzovat nová generace šasi MQB, která má více využívat lehčí materiály. Díky dostupnosti točivého momentu již v nízkých otáčkách by navíc nová Octavia RS mohla z 0 na 100 km/h akcelerovat výrazně rychleji než současná Octavia RS245, které to trvá 6.6 sekundy.
Jakékoliv podrobnější informace o pohonném ústrojí pro novou generaci Škody Octavie RS jsou zatím samozřejmě tajné, ovšem podle Autocaru by se mohlo jednat o výrazně vylepšenou pohonnou jednotku, která by se měla již v příštím roce představit pod kapotou hybridního Superbu. O něm navíc Strube pronesl, že by mohl mít víceméně stejnou konfiguraci, jako v současnosti vystavovaný koncept Vision RS, který je k vidění na pařížském autosalonu.
Pod kapotou Vision RS je přitom ukryt přeplňovaný benzínový čtyřválec o objemu 15 litru, který je kombinovaný s elektromotorem. Výsledný výkon se má pohybovat okolo 180 kW, tedy cca 245 koní. Informace o hodnotách točivého momentu však nebyly zveřejněny.
Strube navíc zmínil, že by časem rád viděl i RS variantu plánovaného nástupce modelu Rapid. Kromě toho se také hovoří o možnosti návratu Fabie RS a v budoucnosti bychom se měli dočkat i plně elektrického modelu s označením RS.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?