Elektrifikace probíhá ve všech automobilkách světa a mladoboleslavská Škoda Auto není výjimkou. Prvním hybridním modelem z její produkce by se již v příštím roce měla stát vlajková loď Superb, kterou bude následovat oblíbené SUV Kodiaq. V roce 2020 se očekává první čistě elektrický model z kategorie SUV a o rok později by mohla dorazit první hybridní Škoda s označením RS, kterou by se měla stát Octavia.
Právě nová generace Škody Octavia v provedení RS by se totiž podle šéfa výzkumného a vývojového oddělení mohla stát dalším dobrým kandidátem na elektrifikaci. Jak uvádí web Motor1, Christian Strube se měl s touto informací svěřit v tomto týdnu během rozhovoru pro britský magazín Autocar.
Právě čtvrtá generace modelu Octavia by měla být skvělým kandidátem pro hybridní pohon. Strube jmenoval zejména modely RS, neboť by díky hybridním motorům nabízely skvělý kompromis mezi udržitelností a výkonem.
V současnosti se předpokládá, že čtvrtá generace modelu RS by měla svým výkonem překonat současnou generaci, jejímž nejvýkonnějším zástupcem je model RS 245 s 2.0 litrovým přeplňovaným benzínovým motorem o výkonu 245 koní a 370 Nm.
Hybridní pohonné ústrojí by nové generaci samozřejmě přidalo na váze, ovšem tento problém by mohla částečně kompenzovat nová generace šasi MQB, která má více využívat lehčí materiály. Díky dostupnosti točivého momentu již v nízkých otáčkách by navíc nová Octavia RS mohla z 0 na 100 km/h akcelerovat výrazně rychleji než současná Octavia RS245, které to trvá 6.6 sekundy.
Jakékoliv podrobnější informace o pohonném ústrojí pro novou generaci Škody Octavie RS jsou zatím samozřejmě tajné, ovšem podle Autocaru by se mohlo jednat o výrazně vylepšenou pohonnou jednotku, která by se měla již v příštím roce představit pod kapotou hybridního Superbu. O něm navíc Strube pronesl, že by mohl mít víceméně stejnou konfiguraci, jako v současnosti vystavovaný koncept Vision RS, který je k vidění na pařížském autosalonu.
Pod kapotou Vision RS je přitom ukryt přeplňovaný benzínový čtyřválec o objemu 15 litru, který je kombinovaný s elektromotorem. Výsledný výkon se má pohybovat okolo 180 kW, tedy cca 245 koní. Informace o hodnotách točivého momentu však nebyly zveřejněny.
Strube navíc zmínil, že by časem rád viděl i RS variantu plánovaného nástupce modelu Rapid. Kromě toho se také hovoří o možnosti návratu Fabie RS a v budoucnosti bychom se měli dočkat i plně elektrického modelu s označením RS.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?