Elektrifikace probíhá ve všech automobilkách světa a mladoboleslavská Škoda Auto není výjimkou. Prvním hybridním modelem z její produkce by se již v příštím roce měla stát vlajková loď Superb, kterou bude následovat oblíbené SUV Kodiaq. V roce 2020 se očekává první čistě elektrický model z kategorie SUV a o rok později by mohla dorazit první hybridní Škoda s označením RS, kterou by se měla stát Octavia.
Právě nová generace Škody Octavia v provedení RS by se totiž podle šéfa výzkumného a vývojového oddělení mohla stát dalším dobrým kandidátem na elektrifikaci. Jak uvádí web Motor1, Christian Strube se měl s touto informací svěřit v tomto týdnu během rozhovoru pro britský magazín Autocar.
Právě čtvrtá generace modelu Octavia by měla být skvělým kandidátem pro hybridní pohon. Strube jmenoval zejména modely RS, neboť by díky hybridním motorům nabízely skvělý kompromis mezi udržitelností a výkonem.
V současnosti se předpokládá, že čtvrtá generace modelu RS by měla svým výkonem překonat současnou generaci, jejímž nejvýkonnějším zástupcem je model RS 245 s 2.0 litrovým přeplňovaným benzínovým motorem o výkonu 245 koní a 370 Nm.
Hybridní pohonné ústrojí by nové generaci samozřejmě přidalo na váze, ovšem tento problém by mohla částečně kompenzovat nová generace šasi MQB, která má více využívat lehčí materiály. Díky dostupnosti točivého momentu již v nízkých otáčkách by navíc nová Octavia RS mohla z 0 na 100 km/h akcelerovat výrazně rychleji než současná Octavia RS245, které to trvá 6.6 sekundy.
Jakékoliv podrobnější informace o pohonném ústrojí pro novou generaci Škody Octavie RS jsou zatím samozřejmě tajné, ovšem podle Autocaru by se mohlo jednat o výrazně vylepšenou pohonnou jednotku, která by se měla již v příštím roce představit pod kapotou hybridního Superbu. O něm navíc Strube pronesl, že by mohl mít víceméně stejnou konfiguraci, jako v současnosti vystavovaný koncept Vision RS, který je k vidění na pařížském autosalonu.
Pod kapotou Vision RS je přitom ukryt přeplňovaný benzínový čtyřválec o objemu 15 litru, který je kombinovaný s elektromotorem. Výsledný výkon se má pohybovat okolo 180 kW, tedy cca 245 koní. Informace o hodnotách točivého momentu však nebyly zveřejněny.
Strube navíc zmínil, že by časem rád viděl i RS variantu plánovaného nástupce modelu Rapid. Kromě toho se také hovoří o možnosti návratu Fabie RS a v budoucnosti bychom se měli dočkat i plně elektrického modelu s označením RS.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.