Zvažujete koupit starší auto? Jistě je jedním z důležitých faktorů i skutečnost, jak rychle bude ztrácet s přibývajícími roky svoji cenu. Jeden model si ji drží v České republice výrazně lépe, než jiné.
Ojeté Octavie v bazarech stárnou, jejich průměrná cena však neklesá. Podle dat TipCars.com se průměrné stáří ojetin Škoda Octavia zvyšuje, na většině území České republiky však ceny tento fakt nereflektují. I přes stárnutí se totiž nezvyšuje průměrný nájezd. Nejdražší Octavie najdeme v Královéhradeckém kraji, nejlevnější naopak na Vysočině.
Průměrná Škoda Octavia na trhu s ojetinami je 8 let stará, stojí 236.529 Kč, má najeto 128.891 km, jde o kombi v bílé barvě a jezdí na naftu.
Průměrná Octavia vyjde na 236.529 KčStáří průměrné Octavie se meziročně zvedlo ze 7 na 8 let, cena přitom zůstala prakticky beze změny, z loňských 236.458 Kč se posunula na 236.529 Kč. Ani průměrný nájezd nezaznamenal zásadní meziroční posun, z 128.737 km v roce 2018 narostl na 128.891 km. Mnohem zajímavější změny se odehrály na úrovni jednotlivých krajů. „Na některých místech České republiky už se průměr dostává na 10 let,“ dodává Marek Knieža, ředitel TipCars.com.
I přes 2,4% pokles průměrné ceny zůstává Královéhradecký kraj i nadále místem, kde nejdeme nejdražší ojetiny Škoda Octavia. Průměrné stáří vozidel je zde ale dlouhodobě nejnižší, i když i tady se posunulo z 5 na 6 let. „Největší skok cen vidíme v Libereckém kraji, kde se průměr posunul o 11 %,“ poukazuje Knieža. „Stáří automobilů přitom zůstalo stejné, průměrný nájezd však klesnul o 6,6 %.“
Rozdíl mezi nejdražším a druhým nejdražším krajem se však znatelně snížil, v Ústeckém kraji za růstem cen stojí snížení průměrného nájezdu o 7,2 %. Stabilní je i situace na druhé straně žebříčku, Zlínský kraj a Vysočina mají dlouhodobě nejlevnější ojetiny Škoda Octavia. Nejvyšší nájezd najdeme v Karlovarském kraji, kde se vyšplhal na 179.588 km.
Nejoblíbenější barvou bílá, nejrychleji roste zelenáModel Škoda Octavia najdeme nejčastěji v bílé barvě, v minulém roce to však platilo u šedé. Šedá barva meziročně klesla o 7,7 %, což je vůbec největší propad. Naopak velkou oblíbenost získávají modely ve stříbrné a zelené barvě. Počet modelů v zelené meziročně narostl o 22,9 %, stříbrných Octavií je o 14 % více. Prakticky ve všech krajích dominuje bílá se stříbrnou metalízou, jen v Karlovarském kraji je na špici černá metalíza.
Klesá nabídka benzínových Octavií, kombi nejčastější variantouMnožství bazarových Octávií jezdících na benzín postupně klesá, meziročně mezi ojetinami najdeme o 9,6 % méně modelů využívajících tento druh paliva. Naopak podíl nafty postupně roste. „Lidé si nechávají benzínové vozy, protože jsou méně problematické a nepostihla je aféra dieselgate,“ vysvětluje Knieža. Největší posun jsme viděli u CNG, počet vozidel využívajících stlačený zemní plyn se mezi lety 2018 a 2019 zvýšil o 58,4 %.
Pokud se podíváme na typ karoserie, zdaleka nejčastěji narazíme na kombi, mezi ojetinami Škoda Octavia zastupuje hned 61,2 % všech nabídek. Druhým typem v pořadí je liftback (24,2 %), následuje hatchback (9,2 %) a sedan (4,6 %).
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.