Zvažujete koupit starší auto? Jistě je jedním z důležitých faktorů i skutečnost, jak rychle bude ztrácet s přibývajícími roky svoji cenu. Jeden model si ji drží v České republice výrazně lépe, než jiné.
Ojeté Octavie v bazarech stárnou, jejich průměrná cena však neklesá. Podle dat TipCars.com se průměrné stáří ojetin Škoda Octavia zvyšuje, na většině území České republiky však ceny tento fakt nereflektují. I přes stárnutí se totiž nezvyšuje průměrný nájezd. Nejdražší Octavie najdeme v Královéhradeckém kraji, nejlevnější naopak na Vysočině.
Průměrná Škoda Octavia na trhu s ojetinami je 8 let stará, stojí 236.529 Kč, má najeto 128.891 km, jde o kombi v bílé barvě a jezdí na naftu.
Průměrná Octavia vyjde na 236.529 KčStáří průměrné Octavie se meziročně zvedlo ze 7 na 8 let, cena přitom zůstala prakticky beze změny, z loňských 236.458 Kč se posunula na 236.529 Kč. Ani průměrný nájezd nezaznamenal zásadní meziroční posun, z 128.737 km v roce 2018 narostl na 128.891 km. Mnohem zajímavější změny se odehrály na úrovni jednotlivých krajů. „Na některých místech České republiky už se průměr dostává na 10 let,“ dodává Marek Knieža, ředitel TipCars.com.
I přes 2,4% pokles průměrné ceny zůstává Královéhradecký kraj i nadále místem, kde nejdeme nejdražší ojetiny Škoda Octavia. Průměrné stáří vozidel je zde ale dlouhodobě nejnižší, i když i tady se posunulo z 5 na 6 let. „Největší skok cen vidíme v Libereckém kraji, kde se průměr posunul o 11 %,“ poukazuje Knieža. „Stáří automobilů přitom zůstalo stejné, průměrný nájezd však klesnul o 6,6 %.“
Rozdíl mezi nejdražším a druhým nejdražším krajem se však znatelně snížil, v Ústeckém kraji za růstem cen stojí snížení průměrného nájezdu o 7,2 %. Stabilní je i situace na druhé straně žebříčku, Zlínský kraj a Vysočina mají dlouhodobě nejlevnější ojetiny Škoda Octavia. Nejvyšší nájezd najdeme v Karlovarském kraji, kde se vyšplhal na 179.588 km.
Nejoblíbenější barvou bílá, nejrychleji roste zelenáModel Škoda Octavia najdeme nejčastěji v bílé barvě, v minulém roce to však platilo u šedé. Šedá barva meziročně klesla o 7,7 %, což je vůbec největší propad. Naopak velkou oblíbenost získávají modely ve stříbrné a zelené barvě. Počet modelů v zelené meziročně narostl o 22,9 %, stříbrných Octavií je o 14 % více. Prakticky ve všech krajích dominuje bílá se stříbrnou metalízou, jen v Karlovarském kraji je na špici černá metalíza.
Klesá nabídka benzínových Octavií, kombi nejčastější variantouMnožství bazarových Octávií jezdících na benzín postupně klesá, meziročně mezi ojetinami najdeme o 9,6 % méně modelů využívajících tento druh paliva. Naopak podíl nafty postupně roste. „Lidé si nechávají benzínové vozy, protože jsou méně problematické a nepostihla je aféra dieselgate,“ vysvětluje Knieža. Největší posun jsme viděli u CNG, počet vozidel využívajících stlačený zemní plyn se mezi lety 2018 a 2019 zvýšil o 58,4 %.
Pokud se podíváme na typ karoserie, zdaleka nejčastěji narazíme na kombi, mezi ojetinami Škoda Octavia zastupuje hned 61,2 % všech nabídek. Druhým typem v pořadí je liftback (24,2 %), následuje hatchback (9,2 %) a sedan (4,6 %).
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?