Zvažujete koupit starší auto? Jistě je jedním z důležitých faktorů i skutečnost, jak rychle bude ztrácet s přibývajícími roky svoji cenu. Jeden model si ji drží v České republice výrazně lépe, než jiné.
Ojeté Octavie v bazarech stárnou, jejich průměrná cena však neklesá. Podle dat TipCars.com se průměrné stáří ojetin Škoda Octavia zvyšuje, na většině území České republiky však ceny tento fakt nereflektují. I přes stárnutí se totiž nezvyšuje průměrný nájezd. Nejdražší Octavie najdeme v Královéhradeckém kraji, nejlevnější naopak na Vysočině.
Průměrná Škoda Octavia na trhu s ojetinami je 8 let stará, stojí 236.529 Kč, má najeto 128.891 km, jde o kombi v bílé barvě a jezdí na naftu.
Průměrná Octavia vyjde na 236.529 KčStáří průměrné Octavie se meziročně zvedlo ze 7 na 8 let, cena přitom zůstala prakticky beze změny, z loňských 236.458 Kč se posunula na 236.529 Kč. Ani průměrný nájezd nezaznamenal zásadní meziroční posun, z 128.737 km v roce 2018 narostl na 128.891 km. Mnohem zajímavější změny se odehrály na úrovni jednotlivých krajů. „Na některých místech České republiky už se průměr dostává na 10 let,“ dodává Marek Knieža, ředitel TipCars.com.
I přes 2,4% pokles průměrné ceny zůstává Královéhradecký kraj i nadále místem, kde nejdeme nejdražší ojetiny Škoda Octavia. Průměrné stáří vozidel je zde ale dlouhodobě nejnižší, i když i tady se posunulo z 5 na 6 let. „Největší skok cen vidíme v Libereckém kraji, kde se průměr posunul o 11 %,“ poukazuje Knieža. „Stáří automobilů přitom zůstalo stejné, průměrný nájezd však klesnul o 6,6 %.“
Rozdíl mezi nejdražším a druhým nejdražším krajem se však znatelně snížil, v Ústeckém kraji za růstem cen stojí snížení průměrného nájezdu o 7,2 %. Stabilní je i situace na druhé straně žebříčku, Zlínský kraj a Vysočina mají dlouhodobě nejlevnější ojetiny Škoda Octavia. Nejvyšší nájezd najdeme v Karlovarském kraji, kde se vyšplhal na 179.588 km.
Nejoblíbenější barvou bílá, nejrychleji roste zelenáModel Škoda Octavia najdeme nejčastěji v bílé barvě, v minulém roce to však platilo u šedé. Šedá barva meziročně klesla o 7,7 %, což je vůbec největší propad. Naopak velkou oblíbenost získávají modely ve stříbrné a zelené barvě. Počet modelů v zelené meziročně narostl o 22,9 %, stříbrných Octavií je o 14 % více. Prakticky ve všech krajích dominuje bílá se stříbrnou metalízou, jen v Karlovarském kraji je na špici černá metalíza.
Klesá nabídka benzínových Octavií, kombi nejčastější variantouMnožství bazarových Octávií jezdících na benzín postupně klesá, meziročně mezi ojetinami najdeme o 9,6 % méně modelů využívajících tento druh paliva. Naopak podíl nafty postupně roste. „Lidé si nechávají benzínové vozy, protože jsou méně problematické a nepostihla je aféra dieselgate,“ vysvětluje Knieža. Největší posun jsme viděli u CNG, počet vozidel využívajících stlačený zemní plyn se mezi lety 2018 a 2019 zvýšil o 58,4 %.
Pokud se podíváme na typ karoserie, zdaleka nejčastěji narazíme na kombi, mezi ojetinami Škoda Octavia zastupuje hned 61,2 % všech nabídek. Druhým typem v pořadí je liftback (24,2 %), následuje hatchback (9,2 %) a sedan (4,6 %).
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?