Trojnásobný úspěch ve čtenářské anketě „Allradautos des Jahres“ (Automobily 4×4 roku) německého motoristického časopisu Auto Bild Allrad si v letošním ročníku připsala značka Škoda. Kromě tradičního SUV Škoda Kodiaq 4x4 získal ocenění i Superb 4x4 a Octavia Scout.
Už podesáté získal renomované ocenění Superb 4×4, tentokrát jako nejlepší importovaný vůz v kategorii osobních vozů s pohonem všech kol do 40 000 eur. Octavia Scout zvítězila již popáté mezi importovanými vozy v kategorii Crossoverů s pohonem všech kol. Kodiaq 4×4 si zajistil první místo mezi importovanými vozy ve skupině terénních vozů a SUV do 35 000 eur.
Velké SUV značky Škoda získalo v anketě čtenářů nejprodávanějšího evropského časopisu titul mezi importovanými vozy už při svém debutu v roce 2017. Český výrobce automobilů tak pokračuje v dlouholeté sérii úspěchů v této anketě.
Anketa „Allradautos des Jahres“ (Automobily 4×4 roku) se letos konala už po osmnácté. Čtenáři vybírali online své favority od 4. ledna do 1. února 2019 mezi 211 modely v deseti kategoriích. Z oceněných modelů české značky dosáhla s 9,97 % hlasů nejlepšího výsledku vlajková loď Superb ve verzi 4x4. Pro model Octavia Scout s pohonem všech kol hlasovalo 8,18 % čtenářů. Kodiaq 4x4 přesvědčil 7,80 % všech hlasujících.
Vozy Škoda s pohonem všech kol mají dlouhou tradici. První prototypy vyvinula česká automobilka už koncem třicátých let minulého století. Moderní úspěšná historie pohonu všech čtyř kol ve vozech Škoda začala v roce 1999 modelem Octavia Combi 4×4. Od té doby vyrobila Škoda více než 700 000 těchto vozů. Stále rostoucí zájem o verze modelů s pohonem všech kol se stal důvodem rozšiřování jejich nabídky v posledních čtyřech letech. Škoda dnes nabízí pohon 4×4 pro SUV Karoq a Kodiaq a také pro modely Octavia a Superb.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.