Koncept Mazda MX-Micro Sport

Daniel Šupa, 6. ledna 2004, 08:34 Google+

Mazda MX-Micro Sport koncept se představí na Detroit Motor Show 2004

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

Mazda Motor Corporation se na autosalonu NAIAS v Detroitu představí se svou nejmenší historkou: s konceptem MX-Micro Sport. Hbitý a lehký pětidveřový koncept má v Detroitu svou světovou premiéru spolu se sedmi zcela novými nebo face-liftovanými modely pro americký trh; včetně nové Mazdy3 v provedení sedan a hatchback, Mazdy6 v provedení wagon a hatchback, Mazdy MX-5 s turbem, právě face-liftované Mazdy MPV a Mazdy Tribute v podobě pro rok 2004. Svou premiéru má ve Spojených státech také koncept Mazdy RX-8 s rotačním motorem na vodík, který měl svou premiéru na říjnovém autosalonu v Tokiu.

„Je to naše nejlepší kolekce vozů v historii vůbec,“ řekl Stephen Odell, Senior Managing Executive Officer zodpovědný za marketing, prodej a zákaznickou spokojenost, v komentáři ke konceptu i k výrobním modelům, které se představují v Detroitu. „Rozhodli jsme se výrazně posílit náš obchod v Severní Americe. Od MPV až po RX-8, máme správné produkty – tyto vozy představují nejsilnější nabídku v historii Mazdy vůbec – a tak se nyní agresivněji zaměřujeme na distribuci na tomto klíčovém trhu.“

Mazda MX-Micro Sport koncept
MX-Micro Sport koncept se čtyřválcem a šestistupňovou převodovkou je nejnovější snahou předvést, jaká je budoucnost v modelové linii vozů Zoom-Zoom. Sériová podoba konceptu MX-Micro Sport bude na klíčovém automobilovém trhu uvedena v průběhu kalendářního roku 2004. Mazda v současné době prověřuje možnosti na dalších trzích, včetně Severní Ameriky. Mazda chce právě v Detroitu zaznamenat první reakce zákazníků na koncept.

MX-Micro Sport koncept představuje sportovní a atletickou Mazdu, design Zoom-Zoom v malém, kompaktním provedení. Koncept na autosalonu v Detroitu nabídne návštěvníkům příležitost, aby ohodnotili možnosti tohoto malého vozu pro americký trh. Na první pohled je u tohoto konceptu zřejmá sebejistota vnějšího designu, která propojuje vzhled napětí a vysokého kontrastu.

„Tento koncept přesvědčuje sportovním a moderním vhledem. Je zaměřen na mladší zákaznickou skupinu, která žije aktivním životním stylem. V designu vozu jsme nezapomněli na ducha Zoom-Zoom, ale současně jsme se snažili tento duch zacílit novým směrem a překonat naše tradiční rodinné tvary,“ řekl šéf designér konceptu, pan Kunihiko Kurisu.

Sloupky A- a B- a posuvná okna jsou vyvedena ve vysoce lesklé černé barvě a vytváří tak značně integrovaný vzhled s prosklenou plochou bočních oken. Celkové prosklení vozu vytváří silný kontrast se speciálně vytvořenou hluboce červenou barvou exteriéru vozu.

Výrazná boční linie, která prochází po celé délce vozu, kombinovaná s ostrým předním a zadním nárazníkem, vytváří napětí a pocit síly. Vzhled vozu podtrhují 17“ litá kola, která umocňují pocit solidního tvaru konceptu, který je sportovní a agresivní, s osobitostí typickou pro Mazdu.
V souladu s DNA značky Mazda, udržuje koncept MX-Micro Sport rodinnou tvář, která je dána jasným předním pětiúhelníkovým grilem. Velké vstupní otvory pro chlazení v předním lemu a svislé štěrbiny na koncích předního nárazníku dodávají vozu agresivní vzhled. Stejně jako přední světlomety s čirou optikou. Ostatně všechny designové prvky podtrhují dynamiku a vysokou kvalitu vozu.

V podobném stylu také design zadní části konceptu MX-Micro Sportu podtrhují kombinované svítilny. Koncept také zahrnuje závodně inspirované zadní vzduchové difusery, svislé štěrbiny na koncích zadního nárazníku a na středu umístěný zdvojený výfuk. Spojení všech těchto elementů, které dominují zadní části vozu, dodává konceptu na moderní a sportovní osobnosti.

Vnitřní prostor a design
Velká pozornost byla věnována prostoru a komfortu interiéru. Schopnost vytvořit větší prostor z menšího je dovedností designérských a inženýrských týmů Mazdy, kterou získali v průběhu let rozvojem malých a efektivních vozů pro klíčové trhy na celém světe.

Přední sedadla byla speciálně vyvinuta, aby skýtala jedinečné boční vedení – skoro jako sedadla použitá v nové Mazdě3 – a komfortní oporu těla. Zadní sklopná sedadla byla designována tak, aby poskytla dobré vedení těla a usnadňovala nastupování a vystupování z vozu. Jak přední, tak i zadní sedadla mají v oblasti ramen štědrou tloušťku, a zajišťují tak pevné a komfortní sezení.
Při délce 3980 mm je koncept Mazda MX-Micro Sport zcela kompaktní a o plných 505 mm kratší než nová pěti-dveřová Mazda3. Současně je skoro stejně široký jako Mazda3 a o 85 mm vyšší, takže kabina se zdá být otevřená a prostorná, nabízejíce dostatečný prostor pro čtyři dospělé cestující. Úložný prostor je vybaven oddělitelnou přepážkou pro flexibilní uspořádání tohoto prostoru. Když je přepážka složena na podlaze, pak umožňuje využít prostor pod podlahou jako dodatkový úložný prostor. Když je v horní poloze, pak může být přepážka použita jako police a zakrýt pohled do zavazadlového prostoru.

Barevné schéma a detaily
Design je většinou vyjádřen prostřednictvím použitých barev a tvarů. Interiér MX-Micro Sportu je plný elegantní rovnováhy černé a hnědé kůže, která je podtržena jemným červeným prošíváním. Tento barevně teplý design pomáhá vytvořit příjemnou atmosféru, která podtrhuje moderní a sportovní vzhled vozu.

Přístrojová deska vyniká vysoce reflektivním stříbrným zakončením, které doplňuje velké, černobílé přístroje. Napravo od volantu je velký multifunkční displej. Díky umístění na středu mezi řidičem a jeho spolujezdcem je displej dobře čitelný a mohou ho tak snadno obsluhovat oba dva.

Černo-hnědá, dvou-tónová kožená sedadla jsou podtržena červeným prošívám na vnějším švu, vyjadřujíce tak jednoduchou a moderní eleganci. Barevné sladění černé, hnědé a červené barvy přechází od přístrojové desky až do čalounění dveří a vyjadřuje individualitu a aktivní životní styl, který je charakteristický pro cílové zákazníky.
Dodatkovou výbavou konceptu MX-Micro Sport je vstup do vozu bez klíčů, prostřednictvím „kreditní karty“, která obsahuje osobní údaje o řidiči. Když se karta vloží do přijímače v přístrojové desce, jsou informace, jako běžné destinace pro navigační systém a upřednostňované audio zdroje, automaticky nastaveny. Karta také aktivuje nastartování motoru. Ten se startuje jednoduchým stlačením tlačítka a stejným způsobem se vypíná.

Dynamický výkon
Koncept MX-Micro Sport je vybaven předními vzpěrami typu MacPherson a zadní nápravou s torzně poddajnou příčkou. Ty zajišťují živou odezvu řízení a přirozenou rovnováhu, která je hlavní charakteristikou DNA značky Mazda. Dobrá stabilita, progresivní řízení a jedinečná odezva při brždění jsou shodnými aspekty všech modelů Mazda – jedinečný pocit z řízení můžete zažít nejenom při rychlé jízdě na otevřených silnicích, ale také při pomalém popojíždění v dopravní zácpě.

Mazda MX-Micro Sport je vybavena osvědčeným zážehovým čtyřválcem o obsahu 2.0 l. Motor je pro snížení hlučnosti uložen na kapalinou plněných silent blocích, má 16-ventilový rozvod se systémem proměnlivé délky sacího potrubí, odlehčené písty, a vačky a zdvihátka mají snížené tření. Výfukové potrubí bylo speciálně odladěno, aby vydávalo příjemný sportovní zvuk.

Stejně jako u všech ostatních zážehových motorů Mazda je motor nastaven tak, aby byl k dispozici dostatečný točivý moment v celém rozsahu otáček a poskytoval tak dobrou odezvu na sešlápnutí plynového pedálu.
Koncept MX-Micro Sport je vybaven šesti-stupňovou převodovkou, která dává možnost využít sílu motoru a podtrhnout radost z jízdy.


Foto: Auto Palace Praha, k.s.
Tisková zpráva Auto Palace Praha, k.s.

Vytisknout

Diskuze: Koncept Mazda MX-Micro Sport

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Meriva rozšiřuje sbírku svých titulů - anotační foto

Meriva rozšiřuje sbírku svých titulů

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud