stihl už vybojovat celou řadou ocenění. To je zásluha především jeho osobité koncepce, mimořádné flexibility a maximální funkčnosti.
Zatím posledním úspěchem kompaktní Merivy je zisk titulu „Van roku 2004“, o kterém rozhodly dvě desítky bulharských motoristických novinářů v národní anketě „Automobil roku“. V soutěži, podporované bulharským Svazem dovozců automobilů, získala Meriva ve své kategorii celkem 162,5 bodu a jasně tak zvítězila před modely Ford Connect (150,7 bodu) a Citroën C8 (107 bodů). Od roku 1998, kdy se uskutečnil první ročník bulharské soutěže „Automobil roku“, je to už třetí výrazný úspěch modelu značky Opel v této anketě. Už před Merivou totiž skvěle zabodovaly modely Vectra a Zafira, které vybojovaly tituly „Automobil roku“ v letech 2003 a 2001.
Už koncem roku 2002 získala Meriva od britského Institutu automobilových inženýrů „Cenu za design“ v kategorii velkoprostorových MPV vozů.
Švédský magazín „Motorföraren“ zase vloni přiřkl Merivě titul „Rodinné auto roku 2003“. Po modelech Zafira (v roce 1999) a Agila (v roce 2000) se tak už potřetí stal model automobilky Opel držitelem tohoto švédského ocenění. Jury soutěže tvořilo jedenáct motoristických publicistů z nejvýznamnějších švédských deníků a motoristických časopisů. Ti při svém hodnocení celé řady kandidátů na respektovaný titul posuzovali především jejich bezpečnost, snadnost ovládání, ekologičnost a výši provozních nákladů s přihlédnutím k pořizovací ceně. Meriva patřila ve všech těchto kategoriích k nejlepším z hodnocených vozů a náročné novináře okouzlila navíc svým přizpůsobivým systémem sedadel, který nevyžaduje při proměně konfigurace interiéru vyjímání žádných sedadel z vozu ven. Silnou stránkou Merivy je i její vysoká míra aktivní i pasivní bezpečnosti.
Meriva slavila úspěch i v Německu, kde 80 000 čtenářů magazínů „Auto Zeitung“ a „TV Movie“ rozhodlo o tom, že Opel Meriva je automobilem, který svému majiteli přináší za vynaložené peníze nejvíce hodnot – v konkurenci dalších devatenácti modelů různých značek vybojoval Opel Meriva titul „Nejhodnotnější automobil roku“.
V extrémně tvrdé konkurenci se Meriva v závěru roku 2003 probojovala i do nejužší skupiny finalistů prestižní evropské ankety „Car of the Year“, ve které nakonec obsadila výborné páté místo.
S pouze 404 cm dlouhým modelem Meriva otevřela automobilka Opel zcela novou dimenzi v segmentu kompaktních MPV vozů, který je jedním z nejrychleji sílících tržních segmentů evropského automobilového trhu. Nejcharakterističtějším konstrukčním rysem tohoto minivanu je unikátní systém FlexSpace umožňující rychlou proměnu pětimístného Opelu Meriva na čtyřmístný automobil, který při skromných vnějších rozměrech nabízí na zadních sedadlech prostor limuzíny vyšší třídy.
O tom, že Meriva je doslova trefou do vkusu a potřeb značného množství motoristů svědčí nejlépe prodejní výsledky – od uvedení na trh v květnu loňského roku si Meriva do konce roku 2003 našla hodně přes sto tisíc spokojených zákazníků.
Opel CR