Meriva rozšiřuje sbírku svých titulů

Petr Horák, 5. ledna 2004, 22:13 Google+

Ačkoli kompaktní minivan Opel Meriva byl na automobilový trh uveden teprve v polovině loňského roku,...

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

stihl už vybojovat celou řadou ocenění. To je zásluha především jeho osobité koncepce, mimořádné flexibility a maximální funkčnosti.

Zatím posledním úspěchem kompaktní Merivy je zisk titulu „Van roku 2004“, o kterém rozhodly dvě desítky bulharských motoristických novinářů v národní anketě „Automobil roku“. V soutěži, podporované bulharským Svazem dovozců automobilů, získala Meriva ve své kategorii celkem 162,5 bodu a jasně tak zvítězila před modely Ford Connect (150,7 bodu) a Citroën C8 (107 bodů). Od roku 1998, kdy se uskutečnil první ročník bulharské soutěže „Automobil roku“, je to už třetí výrazný úspěch modelu značky Opel v této anketě. Už před Merivou totiž skvěle zabodovaly modely Vectra a Zafira, které vybojovaly tituly „Automobil roku“ v letech 2003 a 2001.

Už koncem roku 2002 získala Meriva od britského Institutu automobilových inženýrů „Cenu za design“ v kategorii velkoprostorových MPV vozů.

Švédský magazín „Motorföraren“ zase vloni přiřkl Merivě titul „Rodinné auto roku 2003“. Po modelech Zafira (v roce 1999) a Agila (v roce 2000) se tak už potřetí stal model automobilky Opel držitelem tohoto švédského ocenění. Jury soutěže tvořilo jedenáct motoristických publicistů z nejvýznamnějších švédských deníků a motoristických časopisů. Ti při svém hodnocení celé řady kandidátů na respektovaný titul posuzovali především jejich bezpečnost, snadnost ovládání, ekologičnost a výši provozních nákladů s přihlédnutím k pořizovací ceně. Meriva patřila ve všech těchto kategoriích k nejlepším z hodnocených vozů a náročné novináře okouzlila navíc svým přizpůsobivým systémem sedadel, který nevyžaduje při proměně konfigurace interiéru vyjímání žádných sedadel z vozu ven. Silnou stránkou Merivy je i její vysoká míra aktivní i pasivní bezpečnosti.

Meriva slavila úspěch i v Německu, kde 80 000 čtenářů magazínů „Auto Zeitung“ a „TV Movie“ rozhodlo o tom, že Opel Meriva je automobilem, který svému majiteli přináší za vynaložené peníze nejvíce hodnot – v konkurenci dalších devatenácti modelů různých značek vybojoval Opel Meriva titul „Nejhodnotnější automobil roku“.

V extrémně tvrdé konkurenci se Meriva v závěru roku 2003 probojovala i do nejužší skupiny finalistů prestižní evropské ankety „Car of the Year“, ve které nakonec obsadila výborné páté místo.

S pouze 404 cm dlouhým modelem Meriva otevřela automobilka Opel zcela novou dimenzi v segmentu kompaktních MPV vozů, který je jedním z nejrychleji sílících tržních segmentů evropského automobilového trhu. Nejcharakterističtějším konstrukčním rysem tohoto minivanu je unikátní systém FlexSpace umožňující rychlou proměnu pětimístného Opelu Meriva na čtyřmístný automobil, který při skromných vnějších rozměrech nabízí na zadních sedadlech prostor limuzíny vyšší třídy.

O tom, že Meriva je doslova trefou do vkusu a potřeb značného množství motoristů svědčí nejlépe prodejní výsledky – od uvedení na trh v květnu loňského roku si Meriva do konce roku 2003 našla hodně přes sto tisíc spokojených zákazníků.

Opel CR
Vytisknout

Diskuze: Meriva rozšiřuje sbírku svých titulů

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Mitsubishi prezentuje: CZ2 Cabriolet - anotační foto

Mitsubishi prezentuje: CZ2 Cabriolet

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud