Zatímco Elonovo kyber SUV již delší dobu čeká na uvedení do sériové výroby, Číňané již mají kyber auto v produkční verzi. Cybertank 300 si rozhodně s žádným jiným produkčním automobilem nespletete.
Cybertank 300 je odvozený od na rámu postaveném SUV Tanku 300. Pod kapotou má tedy stejně jako on přeplňovaný zážehový čtyřválec o objemu 2 litry, jenž dosahuje maximálního výkonu 167 kW (227 koní) při 5500 ot./min a točivý moment vrcholí hodnotou 387 N.m. při 3600 ot./min. Síla motoru mutuje na všechna čtyři 21" kola přes 8 stupňovou automatickou převodovku. Pětimístné SUV s délkou 4,8 metrů dosahuje maximální rychlosti 170 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h je pak otázkou 9,5 s. Pro jízdu mimo zpevněné komunikace má Cybertank o 20 mm vyšší světlou výšku, než výchozí Tank 300.
Od klasické "třístovky" je Cybertank jasně rozpoznatelný. Karosérie dostala řekl bych až přeplácaný body kit. Ten obsahuje obrovské přední a zadní nárazníky, velké množství falešných nasávacích otvorů, zvýšenou kapotu taktéž s falešným nasávacím průduchem a spoustu ve žluté barvě vyvedených detailů. Vzadu si můžeme všimnout velkého spoileru a co je hodně neobvyklé, na pátých dveřích se nachází hranatý kryt rezervního kola.
Interiér Cybertanku je pro Evropana daleko lépe stravitelný, než divoký exteriér. Kabina vyvedená v bílé barvě obdržela chromované doplňky a vypadá vlastně více než jen dobře.
Cybertank 300 se bude vyrábět v limitované edici čítající 3000 exemplářů. Každý z nich se bude na domácím trhu prodávat za 308 000 juanů (asi 1 035 000 Kč). Jen pro zajímavost, základní Tank 300 se shodným motorem začíná v Číně na 195 800 junech (necelých 660 000 Kč).
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.