Zatímco Elonovo kyber SUV již delší dobu čeká na uvedení do sériové výroby, Číňané již mají kyber auto v produkční verzi. Cybertank 300 si rozhodně s žádným jiným produkčním automobilem nespletete.
Cybertank 300 je odvozený od na rámu postaveném SUV Tanku 300. Pod kapotou má tedy stejně jako on přeplňovaný zážehový čtyřválec o objemu 2 litry, jenž dosahuje maximálního výkonu 167 kW (227 koní) při 5500 ot./min a točivý moment vrcholí hodnotou 387 N.m. při 3600 ot./min. Síla motoru mutuje na všechna čtyři 21" kola přes 8 stupňovou automatickou převodovku. Pětimístné SUV s délkou 4,8 metrů dosahuje maximální rychlosti 170 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h je pak otázkou 9,5 s. Pro jízdu mimo zpevněné komunikace má Cybertank o 20 mm vyšší světlou výšku, než výchozí Tank 300.
Od klasické "třístovky" je Cybertank jasně rozpoznatelný. Karosérie dostala řekl bych až přeplácaný body kit. Ten obsahuje obrovské přední a zadní nárazníky, velké množství falešných nasávacích otvorů, zvýšenou kapotu taktéž s falešným nasávacím průduchem a spoustu ve žluté barvě vyvedených detailů. Vzadu si můžeme všimnout velkého spoileru a co je hodně neobvyklé, na pátých dveřích se nachází hranatý kryt rezervního kola.
Interiér Cybertanku je pro Evropana daleko lépe stravitelný, než divoký exteriér. Kabina vyvedená v bílé barvě obdržela chromované doplňky a vypadá vlastně více než jen dobře.
Cybertank 300 se bude vyrábět v limitované edici čítající 3000 exemplářů. Každý z nich se bude na domácím trhu prodávat za 308 000 juanů (asi 1 035 000 Kč). Jen pro zajímavost, základní Tank 300 se shodným motorem začíná v Číně na 195 800 junech (necelých 660 000 Kč).
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?