Zatímco Elonovo kyber SUV již delší dobu čeká na uvedení do sériové výroby, Číňané již mají kyber auto v produkční verzi. Cybertank 300 si rozhodně s žádným jiným produkčním automobilem nespletete.
Cybertank 300 je odvozený od na rámu postaveném SUV Tanku 300. Pod kapotou má tedy stejně jako on přeplňovaný zážehový čtyřválec o objemu 2 litry, jenž dosahuje maximálního výkonu 167 kW (227 koní) při 5500 ot./min a točivý moment vrcholí hodnotou 387 N.m. při 3600 ot./min. Síla motoru mutuje na všechna čtyři 21" kola přes 8 stupňovou automatickou převodovku. Pětimístné SUV s délkou 4,8 metrů dosahuje maximální rychlosti 170 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h je pak otázkou 9,5 s. Pro jízdu mimo zpevněné komunikace má Cybertank o 20 mm vyšší světlou výšku, než výchozí Tank 300.
Od klasické "třístovky" je Cybertank jasně rozpoznatelný. Karosérie dostala řekl bych až přeplácaný body kit. Ten obsahuje obrovské přední a zadní nárazníky, velké množství falešných nasávacích otvorů, zvýšenou kapotu taktéž s falešným nasávacím průduchem a spoustu ve žluté barvě vyvedených detailů. Vzadu si můžeme všimnout velkého spoileru a co je hodně neobvyklé, na pátých dveřích se nachází hranatý kryt rezervního kola.
Interiér Cybertanku je pro Evropana daleko lépe stravitelný, než divoký exteriér. Kabina vyvedená v bílé barvě obdržela chromované doplňky a vypadá vlastně více než jen dobře.
Cybertank 300 se bude vyrábět v limitované edici čítající 3000 exemplářů. Každý z nich se bude na domácím trhu prodávat za 308 000 juanů (asi 1 035 000 Kč). Jen pro zajímavost, základní Tank 300 se shodným motorem začíná v Číně na 195 800 junech (necelých 660 000 Kč).
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?