Lexus uvedl facelift sedanu IS i do Evropy, proti Němcům může přinést úspěch

Omlazené provedení Lexusu IS poznáte třeba podle nových předních světel.
Omlazené provedení Lexusu IS poznáte třeba podle nových předních světel., foto: Lexus
ar6 1. října 2016 16:46
Sdílej:

Sedan IS patří s milionem prodaných kusů tří generací k nejpopulárnějším modelům Lexusu. V roce 1999 šlo navíc o první automobil značky, určený především evropskému publiku. Aktuálně je dostupná třetí generace, poprvé také s hybridním pohonem, která prodělala decentní modernizaci.

Přes 6000 vozů měsíčně, prodaných dohromady ve více než 70 zemích světa. To je aktuální bilance třetí generace Lexusu IS, kdy jen v Evropě tvoří více než 90 procent všech nových kusů provedení s hybridním pohonem. I z toho lze usoudit, že sedan střední třídy je pro Japonce důležitým modelem a modernizace tak byla sice důkladná, ale na první pohled snad až příliš neznatelná. Poprvé jsme facelift mohli vidět už v Pekingu, od té doby se pak prakticky nic moc nezměnilo. Hlavní změnou jsou směrem dovnitř protažené světlomety s charakteristickými diodami denního svícení ve tvaru písmene L. Chybět nemůže pochopitelně maska chladiče ve tvaru vřete, která dostala nejaktuálnější podobu. Přední nárazník pak ve svých rozích hostí výraznější nasávací otvory. Skupinové LED svítilny dostaly upravenou grafiku se ztrojeným písmenem L, níže v nárazníku jsou lichoběžníkové koncovky výfuku. Možnou individualizaci oživily odstíny temně modré slídy nebo grafitově černé, paletu litých kol doplnily sedmnáctky s pěti zdvojenými paprsky a lesklým povrchem, respektive vícepaprskové osmnáctky.

Kabina potěší milovníky multimédií, původní sedmipalcový displej infotainmentu totiž nahradila obrazovka s úhlopříčkou 10,25 palců a jemnější grafikou, jejíž ovládání se i díky přítomnosti tlačítka Enter a větší kožené opěrky pro dlaň zase o něco zjednodušilo. Lehce upraven byl též ovládací panel klimatizace a audiosoustavy. Přístrojová deska dostala prošívání vrchní části a přepracovanou grafiku rychloměru i otáčkoměru. Z dalších vylepšení jmenujme nové držáky nápojů a upravené cejchování kruhových stupnic u palubních analogových hodin. Nabídku barevných schémat rozšířily černá Nuance a hnědá Noble, varianty Moonstone a Ivory byly nahrazeny provedením Sandstone.

Nabídka pohonných jednotek zůstává beze změn, populárnější hybridní provedení IS 300h tak má i nadále systémový výkon 164 kW (223 k), tvořený benzínový čtyřválcem 2.5 VVT-i o výkonu 133 kW (181 k) a elektromotorem o výkonu 105 kW (143 k). Zadní kola v tomto případě pohání převodovka E-CVT, s níž sedan zrychluje z 0 na 100 km/h 8,3 sekundy a spotřebuje jen 4,7 l/100 km (97 g CO2/km). Druhou variantu představuje zážehový přeplňovaný čtyřválec IS 200t s výkonem 180 kW (245 k) a točivým momentem 350 Nm, ve spojení s osmistupňovým automatem z modelu RC F. Zrychlení zabere 7 sekundy, spotřeba je 7,0 l/100 km. Úprav se nicméně dočkal podvozek s novým zavěšením předních i zadních kol a přepracovanou řídící jednotkou elektronického posilovače řízení. Bezpečnost posiluje paket Lexus Safety System+, obsahující přednárazový systém s detekcí chodců, adaptivní tempomat, udržování v jízdním pruhu a automatická dálková světla. Prodej začne v úvodu příštího roku.

Další novinkou luxusní odnože Toyoty je SUV NX v provedení Sport, určeném pro verze 200t a 300h. Základem jsou černá 18palcová kola, zpětná zrcátka s černými kryty a černá povrchová úprava vřetenovité masky chladiče. Uvnitř je čalounění sedadel z látky nebo umělé kůže, v obou případech v barevné kombinaci černé a purpurově-červené se stříbrnými panely. Na většině evropských trhů se NX Sport objeví ještě tento měsíc.

Témata:
Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.