Mercedes-Benz uvádí na trh modernizovanou třídu A, tedy model, který je vstupní branou do světa Mercedesu.
Faceliftované „áčko“ dostalo do vínku úspornější a výkonnější motory, nové prvky výbavy a jemnou modernizaci vzhledu. Další novinkou je nová verze A 160, která střídá A 180 na pozici nejlevnější verze.
Základní A 160 skrývá pod kapotou benzinovou šestnáctistovku o výkonu 75 kW. Základní výbava obsahuje manuální klimatizaci, rádio se šesti reproduktory, elektrické stahování oken, ovládání zrcátek s vyhříváním, multifunkční volant, sedm airbagů nebo varování před srážkou. Vše za cenu 534 820 Kč.
Na opačném konci spektra stojí verze AMG A 45 4Matic s cenovkou 1 280 180 Kč. Dvoulitrový čtyřválec pod kapotou vrcholné verze produkuje výkon 280 kW (o 15 kW více než před faceliftem). Zároveň je nejvýkonnější verze levnější o 20 570 Kč.
Nabídka turbodieselů také nezůstala bezezměnná. Základní turbodiesel A 160 d s výkonem 66 kW přijde na 579 590 Kč. Nejúspornější varianta 180 d BlueEfficiency má spotřebovat pouze 3,5 litru nafty na 100km. Vznětový čtyřválec o objemu 2,1 litru nese nově označení A 220 d (dříve A 220 CDI). S novým označením přichází i posílení na 130 kW (o 5 kW více).
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?