Mercedes-Benz uvádí na trh modernizovanou třídu A, tedy model, který je vstupní branou do světa Mercedesu.
Faceliftované „áčko“ dostalo do vínku úspornější a výkonnější motory, nové prvky výbavy a jemnou modernizaci vzhledu. Další novinkou je nová verze A 160, která střídá A 180 na pozici nejlevnější verze.
Základní A 160 skrývá pod kapotou benzinovou šestnáctistovku o výkonu 75 kW. Základní výbava obsahuje manuální klimatizaci, rádio se šesti reproduktory, elektrické stahování oken, ovládání zrcátek s vyhříváním, multifunkční volant, sedm airbagů nebo varování před srážkou. Vše za cenu 534 820 Kč.
Na opačném konci spektra stojí verze AMG A 45 4Matic s cenovkou 1 280 180 Kč. Dvoulitrový čtyřválec pod kapotou vrcholné verze produkuje výkon 280 kW (o 15 kW více než před faceliftem). Zároveň je nejvýkonnější verze levnější o 20 570 Kč.
Nabídka turbodieselů také nezůstala bezezměnná. Základní turbodiesel A 160 d s výkonem 66 kW přijde na 579 590 Kč. Nejúspornější varianta 180 d BlueEfficiency má spotřebovat pouze 3,5 litru nafty na 100km. Vznětový čtyřválec o objemu 2,1 litru nese nově označení A 220 d (dříve A 220 CDI). S novým označením přichází i posílení na 130 kW (o 5 kW více).
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?