Volkswagen oznámil pokles provozního zisku za dosavadních devět měsíců o 1,6 %. EBIT (zisk před úroky a zdaněním) klesl na 8,84 mld. EUR z loňských 8,98 mld. EUR. Tržby rostly o 24 % na 144 mld. EUR.
Volkswagen se vyhnul propadu na evropském automobilovém trhu, když se spoléhal spíše na růst v USA a Číně, přitom potvrdil své cíle na letošní zvýšení tržeb z prodaných vozů a provozní zisk odpovídající roku 2011 ve výši 11,27 mld. EUR.Volkswagen chce investovat v BrazíliiNěmecká automobilka Volkswagen chce v Brazílii investovat 3,4 mld. EUR. Peníze mají být využity na rozšíření výrobní kapacity a modernizace dosavadních modelů. Největší jihoamerická země je přitom společností považována za jeden z nedůležitějších trhů, které jí mají pomoci k tomu stát se do roku 2018 největší automobilkou na světě. Jižní Amerika má Volkswagenu také pomoci překonat úpadek evropské trhu, kde se letos očekává propad prodejů. Americký kontinent má oproti tomu vzrůst o 8,6 %. Němci to však nebudou mít jednoduché. Lukrativnost brazilského trhu si dobře uvědomují i konkurenti z Asie a USA, kteří taktéž rozšiřují svou regionální výrobu. Negativní dopad bude mít i ukončení daňových slev, které mají vypršet na konci letošního roku.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?