Volkswagen oznámil pokles provozního zisku za dosavadních devět měsíců o 1,6 %. EBIT (zisk před úroky a zdaněním) klesl na 8,84 mld. EUR z loňských 8,98 mld. EUR. Tržby rostly o 24 % na 144 mld. EUR.
Volkswagen se vyhnul propadu na evropském automobilovém trhu, když se spoléhal spíše na růst v USA a Číně, přitom potvrdil své cíle na letošní zvýšení tržeb z prodaných vozů a provozní zisk odpovídající roku 2011 ve výši 11,27 mld. EUR.Volkswagen chce investovat v BrazíliiNěmecká automobilka Volkswagen chce v Brazílii investovat 3,4 mld. EUR. Peníze mají být využity na rozšíření výrobní kapacity a modernizace dosavadních modelů. Největší jihoamerická země je přitom společností považována za jeden z nedůležitějších trhů, které jí mají pomoci k tomu stát se do roku 2018 největší automobilkou na světě. Jižní Amerika má Volkswagenu také pomoci překonat úpadek evropské trhu, kde se letos očekává propad prodejů. Americký kontinent má oproti tomu vzrůst o 8,6 %. Němci to však nebudou mít jednoduché. Lukrativnost brazilského trhu si dobře uvědomují i konkurenti z Asie a USA, kteří taktéž rozšiřují svou regionální výrobu. Negativní dopad bude mít i ukončení daňových slev, které mají vypršet na konci letošního roku.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.