Není žádným tajemstvím, že ve Volkswagenu se nyní pracuje na celé paletě elektrických modelů, které nám zatím automobilka představila pod označením řady I.D. Vůbec prvním z nich by měl být vcelku obyčejný hatchback, jehož koncept není na první pohled nijak vzrušujícím. Trošku vzrušení do palety elektrických modelů by však mohl přinést výkonný elektrický sporťák s označením R, na kterém už se zřejmě ve Wolfsburgu pracuje.
Se zajímavou informací dnes přišel motoristický web Autocar, který dělal rozhovor s předním mužem sportovní divize R. kterým je Jost Capito. Z jeho úst pak mělo padnout i prohlášení „Pokud budeme dělat elektromobil s označením R, pak to bude skutečné R, jinak by to nemělo smysl." Inženýři z Wolfsburgu se tak evidentně rozhodli udělat elektromobily zábavnějšími.
Na úvahy o výkonu a dalších parametrech je zatím příliš brzy, ovšem i tak je tato informace důležitá a hlavně zajímavá pro budoucnost. Pokud by totiž Volkswagen skutečně umístil znak R na vůz bez spalovacího motoru, bylo by to neklamným znamením, že časy se skutečně mění.
Capito naznačil, že automobilka už má jisté vize vztahující se k modelu R s nulovými emisemi, avšak rozhodnutí kdy by měl takový model dorazit na trh ještě nepadlo.
Dále pak šéf divize R uvedl, že vývoj elektromobilu se ukazuje být velice dynamickým, neboť ke změnám dochází každý měsíc a finální práce na detailech nového našlapaného elektromobilu značky VW se tak neustále komplikují. Navíc ještě ani nebylo rozhodnuto o tom, jak bude nový výkonný elektromobil vypadat. Web Auto Express však nejčastěji spekuluje buď o klasickém provedení hot-hatch, nebo o rychlém crossoveru postaveném na základech konceptu I.D. Crozz.
Už dříve ale Volkswagen ukázal, že postavit výkonný elektromobil mu nedělá potíže. Závodní speciál I.D. R Pikes Peak je sice naprosto výjimečným strojem, jeho konstruktéři se však museli vypořádat s řadou unikátních problémů a nakonec sestavili vůz, který stanovil nový světový rekord na jednom z nejtěžších závodů světa.
Při vývoji elektromobilu určeného na silnice však bude potřeba vyřešit ještě řadu dalších a zřejmě i důležitějších otázek. Silniční automobil totiž bude muset být nejen rychlý, ale také pohodlný a jeho baterie mu budou muset dovolit slušný dojezd.
V mezidobí však mají technici v divizi R stejně o zábavu postaráno. Jak již automobilka dříve oznámila, kromě modelu Golf R by se měly brzo objevit i modely T-Roc R, Tiguan R a Arteon R. Zatím ale nevíme kdy konkrétně a v jakém pořadí. Evidentně se ale máme na co těšit.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.