Nadupaný Volkswagen s elektrickým motorem? Tohle Rko by mohlo přinést kopec zábavy

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 3. srpna 2018, 16:32 Google+

Není žádným tajemstvím, že ve Volkswagenu se nyní pracuje na celé paletě elektrických modelů, které nám zatím automobilka představila pod označením řady I.D. Vůbec prvním z nich by měl být vcelku obyčejný hatchback, jehož koncept není na první pohled nijak vzrušujícím. Trošku vzrušení do palety elektrických modelů by však mohl přinést výkonný elektrický sporťák s označením R, na kterém už se zřejmě ve Wolfsburgu pracuje.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Koncept elektrického hatchbacku Volkswagen I.D.

Koncept elektrického hatchbacku Volkswagen I.D. | foto: Volkswagen

Sdílejte článek

Se zajímavou informací dnes přišel motoristický web Autocar, který dělal rozhovor s předním mužem sportovní divize R. kterým je Jost Capito. Z jeho úst pak mělo padnout i prohlášení „Pokud budeme dělat elektromobil s označením R, pak to bude skutečné R, jinak by to nemělo smysl." Inženýři z Wolfsburgu se tak evidentně rozhodli udělat elektromobily zábavnějšími.

Na úvahy o výkonu a dalších parametrech je zatím příliš brzy, ovšem i tak je tato informace důležitá a hlavně zajímavá pro budoucnost. Pokud by totiž Volkswagen skutečně umístil znak R na vůz bez spalovacího motoru, bylo by to neklamným znamením, že časy se skutečně mění.

Capito naznačil, že automobilka už má jisté vize vztahující se k modelu R s nulovými emisemi,  avšak rozhodnutí kdy by měl takový model dorazit na trh ještě nepadlo.

Dále pak šéf divize R uvedl, že vývoj elektromobilu se ukazuje být velice dynamickým, neboť ke změnám dochází každý měsíc a finální práce na detailech nového našlapaného elektromobilu značky VW se tak neustále komplikují. Navíc ještě ani nebylo rozhodnuto o tom, jak bude nový výkonný elektromobil vypadat. Web Auto Express však nejčastěji spekuluje buď o klasickém provedení hot-hatch, nebo o rychlém crossoveru postaveném na základech konceptu I.D. Crozz.

Už dříve ale Volkswagen ukázal, že postavit výkonný elektromobil mu nedělá potíže. Závodní speciál I.D. R Pikes Peak je sice naprosto výjimečným strojem, jeho konstruktéři se však museli vypořádat s řadou unikátních problémů a nakonec sestavili vůz, který stanovil nový světový rekord na jednom z nejtěžších závodů světa.

img-responsive

Volkswagen I.D. R Pikes Peak | foto: Volkswagen

Při vývoji elektromobilu určeného na silnice však bude potřeba vyřešit ještě řadu dalších a zřejmě i důležitějších otázek. Silniční automobil totiž bude muset být nejen rychlý, ale také pohodlný a jeho baterie mu budou muset dovolit slušný dojezd.

V mezidobí však mají technici v divizi R stejně o zábavu postaráno. Jak již automobilka dříve oznámila, kromě modelu Golf R by se měly brzo objevit i modely T-Roc R, Tiguan R a Arteon R. Zatím ale nevíme kdy konkrétně a v jakém pořadí. Evidentně se ale máme na co těšit.

Vytisknout

Diskuze: Nadupaný Volkswagen s elektrickým motorem? Tohle Rko by mohlo přinést kopec zábavy

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Testy nového Porsche Cayenne finišují

Testy nového Porsche Cayenne finišují

Honda Civic e:HEV

Auto roku v Česku zná vítěze

Kia HabaNiro

Německo jako první v Evropě pustilo do provozu dálkově ovládané auto

mazda 6

Svaz dovozců oznámil lednová čísla

Citroen C5X

TEST: Citroen C5X 1.6 PureTech 180 Shine – návrat ke kořenům se spoustou inovací

Ferrari Purosangue

Akcie Ferrari letí nahoru, na nový model se bude čekat dlouho

Škoda Superb

Škoda se vyjádřila k výrobě v českých továrnách

Škoda Enyaq RS IV

Škoda Enyaq RS iV drží rekord 7,351 km dlouhým driftem

Ilustrační fotografie

První města začínají využívat ekonomičtější řešení posypu silnic

Škoda Vision 7S

Další rána pro Škodu? Do hry vstupuje indická vláda

Ilustrační foto

Evropská komise počítá v tisících Kč, výrobci v desítkách tisíc, Česko Euro 7 zatím nepodpoří

Ilustrační foto

Havarijní pojištění znevýhodňuje elektromobily. Kdo může očekávat bonusy a jaké?

Prosklená budova ředitelství automobilky Renault v Boulogne-Billancourt

Renault interní duel s Nissanem podle Japonců prohrál

Lada Vesta Sport

Ladu trápí problém, zákazníkům nepomůže ani příplatek

Toyota RAV4 PHEV

Expert Toyoty: Elektromobily svět nespasí, klíčem je lithium

reklama

Doporučujeme

Lexus LS400 s nájezdem úctyhodných 1 580 000 km

Jak dopadl Lexus s nájezdem 1 580 000 km? Seznam závad nejspíš překvapí

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. První města začínají využívat ekonomičtější řešení posypu silnic

  2. Akcie Ferrari letí nahoru, na nový model se bude čekat dlouho

  3. Svaz dovozců oznámil lednová čísla

  4. TEST: Citroen C5X 1.6 PureTech 180 Shine – návrat ke kořenům se spoustou inovací

  5. Škoda Enyaq RS iV drží rekord 7,351 km dlouhým driftem

  6. Auto roku v Česku zná vítěze

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud