Není žádným tajemstvím, že ve Volkswagenu se nyní pracuje na celé paletě elektrických modelů, které nám zatím automobilka představila pod označením řady I.D. Vůbec prvním z nich by měl být vcelku obyčejný hatchback, jehož koncept není na první pohled nijak vzrušujícím. Trošku vzrušení do palety elektrických modelů by však mohl přinést výkonný elektrický sporťák s označením R, na kterém už se zřejmě ve Wolfsburgu pracuje.
Se zajímavou informací dnes přišel motoristický web Autocar, který dělal rozhovor s předním mužem sportovní divize R. kterým je Jost Capito. Z jeho úst pak mělo padnout i prohlášení „Pokud budeme dělat elektromobil s označením R, pak to bude skutečné R, jinak by to nemělo smysl." Inženýři z Wolfsburgu se tak evidentně rozhodli udělat elektromobily zábavnějšími.
Na úvahy o výkonu a dalších parametrech je zatím příliš brzy, ovšem i tak je tato informace důležitá a hlavně zajímavá pro budoucnost. Pokud by totiž Volkswagen skutečně umístil znak R na vůz bez spalovacího motoru, bylo by to neklamným znamením, že časy se skutečně mění.
Capito naznačil, že automobilka už má jisté vize vztahující se k modelu R s nulovými emisemi, avšak rozhodnutí kdy by měl takový model dorazit na trh ještě nepadlo.
Dále pak šéf divize R uvedl, že vývoj elektromobilu se ukazuje být velice dynamickým, neboť ke změnám dochází každý měsíc a finální práce na detailech nového našlapaného elektromobilu značky VW se tak neustále komplikují. Navíc ještě ani nebylo rozhodnuto o tom, jak bude nový výkonný elektromobil vypadat. Web Auto Express však nejčastěji spekuluje buď o klasickém provedení hot-hatch, nebo o rychlém crossoveru postaveném na základech konceptu I.D. Crozz.
Už dříve ale Volkswagen ukázal, že postavit výkonný elektromobil mu nedělá potíže. Závodní speciál I.D. R Pikes Peak je sice naprosto výjimečným strojem, jeho konstruktéři se však museli vypořádat s řadou unikátních problémů a nakonec sestavili vůz, který stanovil nový světový rekord na jednom z nejtěžších závodů světa.
Při vývoji elektromobilu určeného na silnice však bude potřeba vyřešit ještě řadu dalších a zřejmě i důležitějších otázek. Silniční automobil totiž bude muset být nejen rychlý, ale také pohodlný a jeho baterie mu budou muset dovolit slušný dojezd.
V mezidobí však mají technici v divizi R stejně o zábavu postaráno. Jak již automobilka dříve oznámila, kromě modelu Golf R by se měly brzo objevit i modely T-Roc R, Tiguan R a Arteon R. Zatím ale nevíme kdy konkrétně a v jakém pořadí. Evidentně se ale máme na co těšit.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.