Není žádným tajemstvím, že ve Volkswagenu se nyní pracuje na celé paletě elektrických modelů, které nám zatím automobilka představila pod označením řady I.D. Vůbec prvním z nich by měl být vcelku obyčejný hatchback, jehož koncept není na první pohled nijak vzrušujícím. Trošku vzrušení do palety elektrických modelů by však mohl přinést výkonný elektrický sporťák s označením R, na kterém už se zřejmě ve Wolfsburgu pracuje.
Se zajímavou informací dnes přišel motoristický web Autocar, který dělal rozhovor s předním mužem sportovní divize R. kterým je Jost Capito. Z jeho úst pak mělo padnout i prohlášení „Pokud budeme dělat elektromobil s označením R, pak to bude skutečné R, jinak by to nemělo smysl." Inženýři z Wolfsburgu se tak evidentně rozhodli udělat elektromobily zábavnějšími.
Na úvahy o výkonu a dalších parametrech je zatím příliš brzy, ovšem i tak je tato informace důležitá a hlavně zajímavá pro budoucnost. Pokud by totiž Volkswagen skutečně umístil znak R na vůz bez spalovacího motoru, bylo by to neklamným znamením, že časy se skutečně mění.
Capito naznačil, že automobilka už má jisté vize vztahující se k modelu R s nulovými emisemi, avšak rozhodnutí kdy by měl takový model dorazit na trh ještě nepadlo.
Dále pak šéf divize R uvedl, že vývoj elektromobilu se ukazuje být velice dynamickým, neboť ke změnám dochází každý měsíc a finální práce na detailech nového našlapaného elektromobilu značky VW se tak neustále komplikují. Navíc ještě ani nebylo rozhodnuto o tom, jak bude nový výkonný elektromobil vypadat. Web Auto Express však nejčastěji spekuluje buď o klasickém provedení hot-hatch, nebo o rychlém crossoveru postaveném na základech konceptu I.D. Crozz.
Už dříve ale Volkswagen ukázal, že postavit výkonný elektromobil mu nedělá potíže. Závodní speciál I.D. R Pikes Peak je sice naprosto výjimečným strojem, jeho konstruktéři se však museli vypořádat s řadou unikátních problémů a nakonec sestavili vůz, který stanovil nový světový rekord na jednom z nejtěžších závodů světa.
Při vývoji elektromobilu určeného na silnice však bude potřeba vyřešit ještě řadu dalších a zřejmě i důležitějších otázek. Silniční automobil totiž bude muset být nejen rychlý, ale také pohodlný a jeho baterie mu budou muset dovolit slušný dojezd.
V mezidobí však mají technici v divizi R stejně o zábavu postaráno. Jak již automobilka dříve oznámila, kromě modelu Golf R by se měly brzo objevit i modely T-Roc R, Tiguan R a Arteon R. Zatím ale nevíme kdy konkrétně a v jakém pořadí. Evidentně se ale máme na co těšit.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.