Není žádným tajemstvím, že ve Volkswagenu se nyní pracuje na celé paletě elektrických modelů, které nám zatím automobilka představila pod označením řady I.D. Vůbec prvním z nich by měl být vcelku obyčejný hatchback, jehož koncept není na první pohled nijak vzrušujícím. Trošku vzrušení do palety elektrických modelů by však mohl přinést výkonný elektrický sporťák s označením R, na kterém už se zřejmě ve Wolfsburgu pracuje.
Se zajímavou informací dnes přišel motoristický web Autocar, který dělal rozhovor s předním mužem sportovní divize R. kterým je Jost Capito. Z jeho úst pak mělo padnout i prohlášení „Pokud budeme dělat elektromobil s označením R, pak to bude skutečné R, jinak by to nemělo smysl." Inženýři z Wolfsburgu se tak evidentně rozhodli udělat elektromobily zábavnějšími.
Na úvahy o výkonu a dalších parametrech je zatím příliš brzy, ovšem i tak je tato informace důležitá a hlavně zajímavá pro budoucnost. Pokud by totiž Volkswagen skutečně umístil znak R na vůz bez spalovacího motoru, bylo by to neklamným znamením, že časy se skutečně mění.
Capito naznačil, že automobilka už má jisté vize vztahující se k modelu R s nulovými emisemi, avšak rozhodnutí kdy by měl takový model dorazit na trh ještě nepadlo.
Dále pak šéf divize R uvedl, že vývoj elektromobilu se ukazuje být velice dynamickým, neboť ke změnám dochází každý měsíc a finální práce na detailech nového našlapaného elektromobilu značky VW se tak neustále komplikují. Navíc ještě ani nebylo rozhodnuto o tom, jak bude nový výkonný elektromobil vypadat. Web Auto Express však nejčastěji spekuluje buď o klasickém provedení hot-hatch, nebo o rychlém crossoveru postaveném na základech konceptu I.D. Crozz.
Už dříve ale Volkswagen ukázal, že postavit výkonný elektromobil mu nedělá potíže. Závodní speciál I.D. R Pikes Peak je sice naprosto výjimečným strojem, jeho konstruktéři se však museli vypořádat s řadou unikátních problémů a nakonec sestavili vůz, který stanovil nový světový rekord na jednom z nejtěžších závodů světa.
Při vývoji elektromobilu určeného na silnice však bude potřeba vyřešit ještě řadu dalších a zřejmě i důležitějších otázek. Silniční automobil totiž bude muset být nejen rychlý, ale také pohodlný a jeho baterie mu budou muset dovolit slušný dojezd.
V mezidobí však mají technici v divizi R stejně o zábavu postaráno. Jak již automobilka dříve oznámila, kromě modelu Golf R by se měly brzo objevit i modely T-Roc R, Tiguan R a Arteon R. Zatím ale nevíme kdy konkrétně a v jakém pořadí. Evidentně se ale máme na co těšit.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.