Omladzovacou kúrou nedávno prešiel model i20 od kórejskej automobilky Hyundai. Tá mu priniesla atraktívnejší dizajn, upravenú ponuku motorizácií a 6-stupňovú manuálnu prevodovku.
Faceliftovaný Hyundai i20 sa pomaly dostáva aj na náš trh, pripomeňme si teda zmeny, ktoré nám omladenie kórejského hráča v triede malých automobilov prinesie.
Stručne povedané, faceliftovaný Hyundai i20 dostal nový dizajn, drobné úpravy interiéru, upravené motory a 6-stupňovú manuálnu prevodovku pre najsilnejšiu benzínovú motorizáciu 1,4 CVVT.
Dizajn nového modelu sa priblížil väčšiemu súrodencovi i30, a to hlavne v prednej časti. Upravená maska chladiča a svetlomety, nový nárazník s hmlovými svetlami a diódami pre denné svietenie, upravená predná kapota, nová grafika koncových svetlometov – to sú najpodstatnejšie zmeny týkajúce sa exteriéru. A čo interiér? Tu sa žiadne výraznejšie zmeny neodohrali, výrobca spestril farebnú ponuku čalúnenia, pridal zopár lesklých prvkov a vylepšil výbavu. Medzi nové prvky výbavy patrí bezkľúčový prístup do interiéru a štartovanie, funkcia trojbliku, dažďový a svetelný senzor alebo cúvacia kamera integrovaná vo vnútornom spätnom zrkadle.
Paleta motorizácií bola taktiež prepracovaná, najslabší naftový motor 1,4 CRDI vystriedala trojvalcová novinka 1,1 CRDI s výkonom 55 kW/75 k so spotrebou len 3,2 l/100 km. V ponuke je aj výkonnejší naftový štvorvalec 1,4 CRDI s maximálnym výkonom 66 kW/90 k. Výkon benzínovej „jedna-dvojky“ vzrástol na hodnotu 63 kW/86 k, silnejší benzínový motor 1,4 CVVT dosahuje výkon 74 kW/105 k a je spojený so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou.
Výroba faceliftovaného modelu Hyundai i20 bude prebiehať v závodoch automobilky v Turecku a Indii.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.