Z rizikové mapy EuroRAP (Evropský program hodnocení bezpečnosti silnic) vyplývá, že nejnebezpečnější silnicí v ČR je za poslední roky úsek I/11 mezi Žamberkem a Jablonném nad Orlicí a dále k Červené vodě. Mezi další rizikové úseky patří silnice I/16 u Mladé Boleslavi a I/17 u Čáslavi.
Riziková mapa zveřejněná EuroRapem pak hodnotí komunikace podle absolutní nebezpečnosti a rovněž podle relativní nebezpečnosti. Dále je také uváděno, že nejbezpečnějším typem silnic v ČR jsou dálnice. Právě na ně připadá několikanásobně méně nehod v porovnání se silnicemi prvních tříd. Ovšem pozor, i u nás existuje velice nebezpečný dálniční úsek, kterým je dálnice D7 u Chomutova.
Celá mapa pak vychází ze statistik nehod, při kterých bylo registrováno úmrtí nebo těžké zranění. Cenu za přínos ke zvýšení bezpečnosti infrastruktury získala silnice první třídy I/20 mezi Pískem a Vodňany. Tento úsek byl v roce 2014 podroben modernizaci „Silnice získala nový povrch a svislé dopravní značení bylo rozšířeno o výstražné prvky. Přibylo nové vodorovné značení a výrazně byly upraveny křižovatky, uvedl Roman Turza z organizace ÚAMK.
Ideální silnice má řidiče navádět. Značení nemá šoféra mást, ale naopak mu včas signalizovat, kam se bude zatáčet či jestli hrozí nějaké nebezpečí. Pokud už ale řízení nezvládne a vyjede z vozovky, neměly by jej tam očekávat překážky, jakou jsou kmeny stromů, sloupy či billboardy, řekl dále pro změnu Pavel Suntych ze společnosti AF-CityPlan.
A co dělat s nejvíce nebezpečnými úseky? Úpravy nebezpečných totiž mohou vyjít na desetitisícekorun. „Silnice není možné vždy stavebně upravovat, i drobné zásahy ale mohou bezpečnost provozu výrazně zvýšit,“ dodal Turza.
Každopádně tahle mapa by se vám mohla hodit a je velkým přínosem pro nás všechny, co pravidelně řídí a pohybují se často po celé ČR. Samozřejmě, že pohyb po uvedených nebezpečných silnicích automaticky neznamená, že vás odtamtud odvezou v pohřebním voze. Vždy je potřeba myslet i na ostatní řidiče a přizpůsobovat jízdu s vozidlem aktuálnímu stavu komunikace.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?