Z rizikové mapy EuroRAP (Evropský program hodnocení bezpečnosti silnic) vyplývá, že nejnebezpečnější silnicí v ČR je za poslední roky úsek I/11 mezi Žamberkem a Jablonném nad Orlicí a dále k Červené vodě. Mezi další rizikové úseky patří silnice I/16 u Mladé Boleslavi a I/17 u Čáslavi.
Riziková mapa zveřejněná EuroRapem pak hodnotí komunikace podle absolutní nebezpečnosti a rovněž podle relativní nebezpečnosti. Dále je také uváděno, že nejbezpečnějším typem silnic v ČR jsou dálnice. Právě na ně připadá několikanásobně méně nehod v porovnání se silnicemi prvních tříd. Ovšem pozor, i u nás existuje velice nebezpečný dálniční úsek, kterým je dálnice D7 u Chomutova.
Celá mapa pak vychází ze statistik nehod, při kterých bylo registrováno úmrtí nebo těžké zranění. Cenu za přínos ke zvýšení bezpečnosti infrastruktury získala silnice první třídy I/20 mezi Pískem a Vodňany. Tento úsek byl v roce 2014 podroben modernizaci „Silnice získala nový povrch a svislé dopravní značení bylo rozšířeno o výstražné prvky. Přibylo nové vodorovné značení a výrazně byly upraveny křižovatky, uvedl Roman Turza z organizace ÚAMK.
Ideální silnice má řidiče navádět. Značení nemá šoféra mást, ale naopak mu včas signalizovat, kam se bude zatáčet či jestli hrozí nějaké nebezpečí. Pokud už ale řízení nezvládne a vyjede z vozovky, neměly by jej tam očekávat překážky, jakou jsou kmeny stromů, sloupy či billboardy, řekl dále pro změnu Pavel Suntych ze společnosti AF-CityPlan.
A co dělat s nejvíce nebezpečnými úseky? Úpravy nebezpečných totiž mohou vyjít na desetitisícekorun. „Silnice není možné vždy stavebně upravovat, i drobné zásahy ale mohou bezpečnost provozu výrazně zvýšit,“ dodal Turza.
Každopádně tahle mapa by se vám mohla hodit a je velkým přínosem pro nás všechny, co pravidelně řídí a pohybují se často po celé ČR. Samozřejmě, že pohyb po uvedených nebezpečných silnicích automaticky neznamená, že vás odtamtud odvezou v pohřebním voze. Vždy je potřeba myslet i na ostatní řidiče a přizpůsobovat jízdu s vozidlem aktuálnímu stavu komunikace.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?