Z rizikové mapy EuroRAP (Evropský program hodnocení bezpečnosti silnic) vyplývá, že nejnebezpečnější silnicí v ČR je za poslední roky úsek I/11 mezi Žamberkem a Jablonném nad Orlicí a dále k Červené vodě. Mezi další rizikové úseky patří silnice I/16 u Mladé Boleslavi a I/17 u Čáslavi.
Riziková mapa zveřejněná EuroRapem pak hodnotí komunikace podle absolutní nebezpečnosti a rovněž podle relativní nebezpečnosti. Dále je také uváděno, že nejbezpečnějším typem silnic v ČR jsou dálnice. Právě na ně připadá několikanásobně méně nehod v porovnání se silnicemi prvních tříd. Ovšem pozor, i u nás existuje velice nebezpečný dálniční úsek, kterým je dálnice D7 u Chomutova.
Celá mapa pak vychází ze statistik nehod, při kterých bylo registrováno úmrtí nebo těžké zranění. Cenu za přínos ke zvýšení bezpečnosti infrastruktury získala silnice první třídy I/20 mezi Pískem a Vodňany. Tento úsek byl v roce 2014 podroben modernizaci „Silnice získala nový povrch a svislé dopravní značení bylo rozšířeno o výstražné prvky. Přibylo nové vodorovné značení a výrazně byly upraveny křižovatky, uvedl Roman Turza z organizace ÚAMK.
Ideální silnice má řidiče navádět. Značení nemá šoféra mást, ale naopak mu včas signalizovat, kam se bude zatáčet či jestli hrozí nějaké nebezpečí. Pokud už ale řízení nezvládne a vyjede z vozovky, neměly by jej tam očekávat překážky, jakou jsou kmeny stromů, sloupy či billboardy, řekl dále pro změnu Pavel Suntych ze společnosti AF-CityPlan.
A co dělat s nejvíce nebezpečnými úseky? Úpravy nebezpečných totiž mohou vyjít na desetitisícekorun. „Silnice není možné vždy stavebně upravovat, i drobné zásahy ale mohou bezpečnost provozu výrazně zvýšit,“ dodal Turza.
Každopádně tahle mapa by se vám mohla hodit a je velkým přínosem pro nás všechny, co pravidelně řídí a pohybují se často po celé ČR. Samozřejmě, že pohyb po uvedených nebezpečných silnicích automaticky neznamená, že vás odtamtud odvezou v pohřebním voze. Vždy je potřeba myslet i na ostatní řidiče a přizpůsobovat jízdu s vozidlem aktuálnímu stavu komunikace.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.