Renault Clio je jedním z nejúspěšnějších vozů současnosti a příchod jeho čtvrté generace byl proto netrpělivě očekáván. Nezklame?
Historie jména Clio se datuje od roku 1990, avšak první generace Clia vznikla v přímé návaznosti na Renault 5. "Pětka" byla jedním z průlomových vozů, které vnesly do široké známosti karoserie typu hatchback. Mezi roky 1972 a 1996 se prodalo kolem 5,5 milionu modelů 5. Clio proto mělo na co navazovat.
Nyní, šest let po představení třetí generace, se ukazuje generace čtvrtá. Ta navazuje na nové designové pojetí Renaultu s čistšími liniemi.
Nová generace Clia přijde výhradně v pětidveřové verzi, sportovní třídvéř automobilka vůbec nechystá. Prý se jí nevyplatí. Možná i proto ukryl Renault kliky zadních dveří do C-sloupku, čímž vůz působí o něco více třídveřově. Délka novinky je 406 centimetrů, což je o třícentimetrový fous více než dosud.
Podvozkově vychází čtvrtá generace Clia z generace třetí. Komponenty však byly přepracovány a vylepšeny.
Motorově se Renault alespoň prozatím příliš nepředá. Základem bude turbobenzínový tříválec o výkonu 90 koní. Objem je pouhých 0,9 litru. Později přijde také silnější přeplňovaná 1,2 TCe o výkonu 122 koní.
Diesely bude reprezentovat jednotka 1,5 dCi o výkonu 90 koní. Její spotřeba má být jen 3,2 litru.
Všechny motory jsou spřaženy s manuálním pětikvaltem, šestistupňový automat přijde příští rok a bude dostupný pro oba benzíny.
Za pozornost by mohla stát dosud jen naznačená výbava. Standardním prvkem má být například Bluetooth handsfree systém. A možností designových individualizací má být nespočet.
Oficiální představení očekáváme na zářijovém autosalonu v Paříži.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.