Renault Clio je jedním z nejúspěšnějších vozů současnosti a příchod jeho čtvrté generace byl proto netrpělivě očekáván. Nezklame?
Historie jména Clio se datuje od roku 1990, avšak první generace Clia vznikla v přímé návaznosti na Renault 5. "Pětka" byla jedním z průlomových vozů, které vnesly do široké známosti karoserie typu hatchback. Mezi roky 1972 a 1996 se prodalo kolem 5,5 milionu modelů 5. Clio proto mělo na co navazovat.
Nyní, šest let po představení třetí generace, se ukazuje generace čtvrtá. Ta navazuje na nové designové pojetí Renaultu s čistšími liniemi.
Nová generace Clia přijde výhradně v pětidveřové verzi, sportovní třídvéř automobilka vůbec nechystá. Prý se jí nevyplatí. Možná i proto ukryl Renault kliky zadních dveří do C-sloupku, čímž vůz působí o něco více třídveřově. Délka novinky je 406 centimetrů, což je o třícentimetrový fous více než dosud.
Podvozkově vychází čtvrtá generace Clia z generace třetí. Komponenty však byly přepracovány a vylepšeny.
Motorově se Renault alespoň prozatím příliš nepředá. Základem bude turbobenzínový tříválec o výkonu 90 koní. Objem je pouhých 0,9 litru. Později přijde také silnější přeplňovaná 1,2 TCe o výkonu 122 koní.
Diesely bude reprezentovat jednotka 1,5 dCi o výkonu 90 koní. Její spotřeba má být jen 3,2 litru.
Všechny motory jsou spřaženy s manuálním pětikvaltem, šestistupňový automat přijde příští rok a bude dostupný pro oba benzíny.
Za pozornost by mohla stát dosud jen naznačená výbava. Standardním prvkem má být například Bluetooth handsfree systém. A možností designových individualizací má být nespočet.
Oficiální představení očekáváme na zářijovém autosalonu v Paříži.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.