Renault Clio je jedním z nejúspěšnějších vozů současnosti a příchod jeho čtvrté generace byl proto netrpělivě očekáván. Nezklame?
Historie jména Clio se datuje od roku 1990, avšak první generace Clia vznikla v přímé návaznosti na Renault 5. "Pětka" byla jedním z průlomových vozů, které vnesly do široké známosti karoserie typu hatchback. Mezi roky 1972 a 1996 se prodalo kolem 5,5 milionu modelů 5. Clio proto mělo na co navazovat.
Nyní, šest let po představení třetí generace, se ukazuje generace čtvrtá. Ta navazuje na nové designové pojetí Renaultu s čistšími liniemi.
Nová generace Clia přijde výhradně v pětidveřové verzi, sportovní třídvéř automobilka vůbec nechystá. Prý se jí nevyplatí. Možná i proto ukryl Renault kliky zadních dveří do C-sloupku, čímž vůz působí o něco více třídveřově. Délka novinky je 406 centimetrů, což je o třícentimetrový fous více než dosud.
Podvozkově vychází čtvrtá generace Clia z generace třetí. Komponenty však byly přepracovány a vylepšeny.
Motorově se Renault alespoň prozatím příliš nepředá. Základem bude turbobenzínový tříválec o výkonu 90 koní. Objem je pouhých 0,9 litru. Později přijde také silnější přeplňovaná 1,2 TCe o výkonu 122 koní.
Diesely bude reprezentovat jednotka 1,5 dCi o výkonu 90 koní. Její spotřeba má být jen 3,2 litru.
Všechny motory jsou spřaženy s manuálním pětikvaltem, šestistupňový automat přijde příští rok a bude dostupný pro oba benzíny.
Za pozornost by mohla stát dosud jen naznačená výbava. Standardním prvkem má být například Bluetooth handsfree systém. A možností designových individualizací má být nespočet.
Oficiální představení očekáváme na zářijovém autosalonu v Paříži.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.