Rodina Mercedesu třídy E se od letošní lednové premiéry sedanu stačila pořádně rozrůst. Nejprve se přidalo kombi, a to i v terénním provedení All-Terrain, a nyní přichází řada také na stylové kupé. Překvapení sice příliš nenabídne, na dlouhé cesty to ale bude opravdu velice dobrý společník.
Zatímco předchozí třída E s třídveřovou karosérií byla svými rozměry někde na pomezí mezi střední a vyšší střední třídou, novinka s délkou 4826 milimetrů a rozvorem o hodnotě 2873 milimetrů nenechává nikoho na pochybách, že bude koketovat klidně i s těmi nejluxusnějšími vozy (a že je uvnitř mnohem více místa). A jelikož svým designem notně připomíná větší třídu S, leckdo mu to jistě bude i věřit. Typickým prvkem kupé s trojcípou hvězdou posledních let jsou úzké a dlouhé zadní LED světlomety, v případě třídy E ještě podpořené předními LED Multibeam lampami. Zpět ale dozadu, reflektory tam totiž mají zajímavou funkci – ve chvíli, kdy řidič vůz odemkne, přejede světelný pruh ze středu do krajů, při zamykání pak LEDky vytvoří přesně opačnou sekvenci. Oproti sedanu pak má kupé nesporně elegantnější linii střechy a zadní boční okno decentně rozdělené na dvě části. Vedle standardního modelu nebudou chybět provedení AMG Line a Avantgarde.
Ani interiér zrovna neoplývá řadou překvapení, jeho nejvýraznějším prvkem tak zůstávají dvě příplatkové obrazovky s úhlopříčkou 12,3 palce, sdružené pod společný kryt. V základní výbavě se i nadále objevují dva klasické budíky s obrazovkou palubního počítače a menší displej infotainmentu. Ten ve verzi Command Online disponuje rozhraním Apple CarPlay a Android Auto, respektive připojením k internetu nebo navigací s informacemi v reálném čase. Ovládání je možné nejen prostřednictvím dotykových ploch na volantu, ale i přes touchpad na středovém tunelu nebo hlasem. Tím se od multimédií můžeme přesunout dále, a že je v podání výdechů ventilace, jejichž vzhled inspirovala motorová turbína, k čemu. Zcela určitě jde o jeden z nejhezčích prvků kabiny vozu. K dispozici jsou celkem čtyři místa k sezení, především ta přední potěší nejednoho fanouška komfortu. Tradičně je na výběr řada luxusních materiálů, včetně koženého čalounění, dřeveného obložení nebo LED osvětlení.
Technické údaje
E 200 E 300 E 400 4Matic E 220 d Výkon: 135 kW 180 kW 245 kW 143 kW Toč. moment: 300 Nm 370 Nm 480 Nm 400 Nm Převodovka: 9 AT 9 AT 9 AT 9 AT Zrychlení: 7,8 s 6,4 s 5,3 s 7,4 s Max. rychlost: 240 km/h 250 km/h 250 km/h 242 km/h Spotřeba: 6,0 l 6,4 l 8,1 l 4,0 l Rozměry: 4826 x 1860 x 1430 mm Rozvor: 2873 mmPrim budou pod kapotou hrát zážehové dvoulitrové čtyřválce – E 200 má 135 kW (184 k) a 300 Nm, E 300 pro změnu 180 kW (245 k) a 370 Nm. Na okrajích nabídky budou třílitrový šestiválec E 400 4Matic o výkonu 245 kW (333 k) s točivým momentem 480 Nm a nový naftový dvoulitrový čtyřválec E 220 d o výkonu 143 kW (194 k) s točivým momentem 400 Nm. Všechny motory mají standardně devítistupňový automat, v budoucnu pak budou následovat další výkonové varianty, a to včetně pohonu všech kol. Podvozek je v základu o 15 milimetrů nižší než u sedanu a nabízí kombinaci komfortu a sportovních jízdních vlastností. Za příplatek budou k dispozici adaptivní tlumiče nebo vzduchové odpružení Air Body Control, v obou případech je nastavení možné přes volič Dynamic Select. Tradičně bohatá zůstává nabídka bezpečnostních asistentů, zahrnující například přednárazový systém, částečně autonomní řízení Drive Pilot, adaptivní tempomat, dálkové ovládání vozu pro vyjetí i zajetí na parkovací místo nebo stěrače s integrovanými ostřikovači.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.