Rodina Mercedesu třídy E se od letošní lednové premiéry sedanu stačila pořádně rozrůst. Nejprve se přidalo kombi, a to i v terénním provedení All-Terrain, a nyní přichází řada také na stylové kupé. Překvapení sice příliš nenabídne, na dlouhé cesty to ale bude opravdu velice dobrý společník.
Zatímco předchozí třída E s třídveřovou karosérií byla svými rozměry někde na pomezí mezi střední a vyšší střední třídou, novinka s délkou 4826 milimetrů a rozvorem o hodnotě 2873 milimetrů nenechává nikoho na pochybách, že bude koketovat klidně i s těmi nejluxusnějšími vozy (a že je uvnitř mnohem více místa). A jelikož svým designem notně připomíná větší třídu S, leckdo mu to jistě bude i věřit. Typickým prvkem kupé s trojcípou hvězdou posledních let jsou úzké a dlouhé zadní LED světlomety, v případě třídy E ještě podpořené předními LED Multibeam lampami. Zpět ale dozadu, reflektory tam totiž mají zajímavou funkci – ve chvíli, kdy řidič vůz odemkne, přejede světelný pruh ze středu do krajů, při zamykání pak LEDky vytvoří přesně opačnou sekvenci. Oproti sedanu pak má kupé nesporně elegantnější linii střechy a zadní boční okno decentně rozdělené na dvě části. Vedle standardního modelu nebudou chybět provedení AMG Line a Avantgarde.
Ani interiér zrovna neoplývá řadou překvapení, jeho nejvýraznějším prvkem tak zůstávají dvě příplatkové obrazovky s úhlopříčkou 12,3 palce, sdružené pod společný kryt. V základní výbavě se i nadále objevují dva klasické budíky s obrazovkou palubního počítače a menší displej infotainmentu. Ten ve verzi Command Online disponuje rozhraním Apple CarPlay a Android Auto, respektive připojením k internetu nebo navigací s informacemi v reálném čase. Ovládání je možné nejen prostřednictvím dotykových ploch na volantu, ale i přes touchpad na středovém tunelu nebo hlasem. Tím se od multimédií můžeme přesunout dále, a že je v podání výdechů ventilace, jejichž vzhled inspirovala motorová turbína, k čemu. Zcela určitě jde o jeden z nejhezčích prvků kabiny vozu. K dispozici jsou celkem čtyři místa k sezení, především ta přední potěší nejednoho fanouška komfortu. Tradičně je na výběr řada luxusních materiálů, včetně koženého čalounění, dřeveného obložení nebo LED osvětlení.
Technické údaje
E 200 E 300 E 400 4Matic E 220 d Výkon: 135 kW 180 kW 245 kW 143 kW Toč. moment: 300 Nm 370 Nm 480 Nm 400 Nm Převodovka: 9 AT 9 AT 9 AT 9 AT Zrychlení: 7,8 s 6,4 s 5,3 s 7,4 s Max. rychlost: 240 km/h 250 km/h 250 km/h 242 km/h Spotřeba: 6,0 l 6,4 l 8,1 l 4,0 l Rozměry: 4826 x 1860 x 1430 mm Rozvor: 2873 mmPrim budou pod kapotou hrát zážehové dvoulitrové čtyřválce – E 200 má 135 kW (184 k) a 300 Nm, E 300 pro změnu 180 kW (245 k) a 370 Nm. Na okrajích nabídky budou třílitrový šestiválec E 400 4Matic o výkonu 245 kW (333 k) s točivým momentem 480 Nm a nový naftový dvoulitrový čtyřválec E 220 d o výkonu 143 kW (194 k) s točivým momentem 400 Nm. Všechny motory mají standardně devítistupňový automat, v budoucnu pak budou následovat další výkonové varianty, a to včetně pohonu všech kol. Podvozek je v základu o 15 milimetrů nižší než u sedanu a nabízí kombinaci komfortu a sportovních jízdních vlastností. Za příplatek budou k dispozici adaptivní tlumiče nebo vzduchové odpružení Air Body Control, v obou případech je nastavení možné přes volič Dynamic Select. Tradičně bohatá zůstává nabídka bezpečnostních asistentů, zahrnující například přednárazový systém, částečně autonomní řízení Drive Pilot, adaptivní tempomat, dálkové ovládání vozu pro vyjetí i zajetí na parkovací místo nebo stěrače s integrovanými ostřikovači.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?