Úsporné technologie aktuální vládnou automobilovému světu a autosalon v Paříži není výjimkou. I Ford tu ukazuje své modely ECOnetic.
Ford Mondeo pro svou nejúspornější verzi dostal upravený motor 1,6 TDCi o výkonu 110 koní. Tento motor byl vybaven systémem vypínající motor při stání. Adekvátně musely být přirozeně posíleny ostatní systémy, zejména startér a baterie. Nakopnutí motoru trvá 0,3 sekundy a fu automatické při sešlápnutí spojky.
Spotřebu snižuje také nové zpřevodování, ale i upravená aerodynamika a nízkoodporové pneumatiky.
Spotřeba činí příjemných 4,3 l/100 km, emise CO2 mají hodnotu 115 g/km.
Podobný systém dostal i nejmenší model, Ka. Jeho motoru 1,3 TDCi klesla spotřeba na úroveň 4,1 l/100 km.
Podívejte se také na souhrn všech novinek z Paříže 2010!
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.