Úsporné technologie aktuální vládnou automobilovému světu a autosalon v Paříži není výjimkou. I Ford tu ukazuje své modely ECOnetic.
Ford Mondeo pro svou nejúspornější verzi dostal upravený motor 1,6 TDCi o výkonu 110 koní. Tento motor byl vybaven systémem vypínající motor při stání. Adekvátně musely být přirozeně posíleny ostatní systémy, zejména startér a baterie. Nakopnutí motoru trvá 0,3 sekundy a fu automatické při sešlápnutí spojky.
Spotřebu snižuje také nové zpřevodování, ale i upravená aerodynamika a nízkoodporové pneumatiky.
Spotřeba činí příjemných 4,3 l/100 km, emise CO2 mají hodnotu 115 g/km.
Podobný systém dostal i nejmenší model, Ka. Jeho motoru 1,3 TDCi klesla spotřeba na úroveň 4,1 l/100 km.
Podívejte se také na souhrn všech novinek z Paříže 2010!
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.