Již pošesté získala italská automobilka prvenství v prodejích ekologicky šetrných vozů v Evropě. Její průměrné hodnoty činí 119,8 g/km
Společnost JATO Dynamics, světová konzultační a výzkumná společnost v oblasti automobilové techniky potvrzuje sdělení automobilky Fiat, že v roce 2012 prodala největší množství ekologicky šetrných automobilů v Evropě.
Během několika let tak snížila množství emisí CO2 téměř o 14% ze 137,3 na 119,8 g/km. Úspěchy na poli spotřeby vzešly z užívání ekologických motorů. Typickým příkladem je dvoupalivový dvouválcový agregát 0,9 TwinAir Turbo Natural Power o výkonu 80 k. Setkat se s ním můžeme u automobilu Fiat Panda. Nízká spotřeba spočívá ve spalování benzinu v kombinaci se zemním plynem - odtud označení „natural power“. Mluvíme zde o jedné z nejnižších hodnot emisí na trhu (86 g/km).
Automobilka hodlá ve vývoji pokračovat i přes překonání požadavků, které vytyčila Evropská unie. Ty činí pro rok 2015 130 g/km.
Neméně důležitou záležitostí, na kterou se Italové zaměřují, je samotné chování a způsob jízdy řidiče. Jízdní styl má významný vliv na celkovou spotřebu paliva, z tohoto důvodu automobilka vyvíjí a zdokonaluje technologií eco:Drive, která má na základě osobních doporučení zdokonalit jízdu řidiče. Pro příklad uveďme vůz Fiat 500L s technologií eco:Drive Live, díky které může řidič bezprostředně kontrolovat kvalitu jízdy na displeji radia.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.