Již pošesté získala italská automobilka prvenství v prodejích ekologicky šetrných vozů v Evropě. Její průměrné hodnoty činí 119,8 g/km
Společnost JATO Dynamics, světová konzultační a výzkumná společnost v oblasti automobilové techniky potvrzuje sdělení automobilky Fiat, že v roce 2012 prodala největší množství ekologicky šetrných automobilů v Evropě.
Během několika let tak snížila množství emisí CO2 téměř o 14% ze 137,3 na 119,8 g/km. Úspěchy na poli spotřeby vzešly z užívání ekologických motorů. Typickým příkladem je dvoupalivový dvouválcový agregát 0,9 TwinAir Turbo Natural Power o výkonu 80 k. Setkat se s ním můžeme u automobilu Fiat Panda. Nízká spotřeba spočívá ve spalování benzinu v kombinaci se zemním plynem - odtud označení „natural power“. Mluvíme zde o jedné z nejnižších hodnot emisí na trhu (86 g/km).
Automobilka hodlá ve vývoji pokračovat i přes překonání požadavků, které vytyčila Evropská unie. Ty činí pro rok 2015 130 g/km.
Neméně důležitou záležitostí, na kterou se Italové zaměřují, je samotné chování a způsob jízdy řidiče. Jízdní styl má významný vliv na celkovou spotřebu paliva, z tohoto důvodu automobilka vyvíjí a zdokonaluje technologií eco:Drive, která má na základě osobních doporučení zdokonalit jízdu řidiče. Pro příklad uveďme vůz Fiat 500L s technologií eco:Drive Live, díky které může řidič bezprostředně kontrolovat kvalitu jízdy na displeji radia.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?