John Cooper Works: GP geny pro MINI

Jiří Krejčí, 8. listopadu 2005, 08:20 Google+

Mini s 218 koňmi příjde na trh v červenci 2006.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Cooper S

Cooper S | foto: MINI

Sdílejte článek

Je to dlouhý název pro tak krátké auto a pro fanoušky sprcha dráždivého očekávání, které jim nahání husí kůži: Mini Cooper S John Cooper Works (JCW) GP Kit slibuje čirou rychlost. Mini nedostalo jen výkonostní injekci, ale také citelně zhublo.

Díky změnám na chladiči vzduchu teď poskytuje motor 1,6 kompresor 218 koní. A další číslo je také hodno zmínky: "Nad-Mini" bude dodáno jen 2000 kusů. Pravděpodobně od července 2006 se můžeme setkat s GP-Mini v prodeji, a to asi za 30 000 Euro, což je v přepočtu něco okolo 900 000 Kč.

Hlavním cílem vývoje Mini GP Kit byly agilní jízdní vlastnosti a vysoká jízdní stabilita. Aby vysoký výkon a točící moment 245 Nm mohly bezpečně přijít na vozovky, dostal sériově tento silný "drobeček" uzavíratelný diferenciál a sportovní podvozek. Dynamická stabilizace kontroly (DSC) je k dostání v doplňkové výbavě. Aby Mini mohlo zastavit, má na přední nápravě namontovány vysoce výkonné brzdy JCW nalakované na červeno.

Jako další "dietní" opatření je sériová zadní náprava nahrazena Alu nápravou. Kromě toho je upuštěno od zvukově izolačního materiálu, klimatizace a zadní sedačky. Tyto redukce snižují váhu jestě o 40 kilogramů.

Limitované Mini nabízí od základu přepracovanou aerodynamiku. Nově vyvinuty byly přední a zadní spoiler, který má teď profil křídla a ještě níže položené boční prahy. Díky tomu se snižuje součinitel odporu vzduchu a přední i zadní náprava dosahuje lepší hnací hodnoty.

K rozpoznání je Mini Cooper S John Cooper Works GP Kit díky exklusivnímu šedomodrému metalickému laku v kombinaci se stříbrnou střechou. Otvor pro vstup vzduchu na kapotě je také ve stříbrné barvě a vnější zpětná zrcátka jsou v kontrastní žhavé chilli červené.

Interiér je vědomě zařízen tak, jak se sluší pro sportovní vůz - jednoduše. Do sériové výbavy patří rádio s CD přehrávačem a sportovní kožený multifunkční volant. Ostatně rádio asi nebude moc potřeba při razantním závodním zvuku.

Foto: MINI

Vytisknout

Diskuze: John Cooper Works: GP geny pro MINI

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

Arnage Limousine

Bentley Arnage přichází jako Blue Train

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud